Vårföräldrar 2015 #4

Oh skönt att inte vara ensam! Jag får typ ångestpåslag bara av tanken på att städa... det där vardagliga med att plocka ordning efter det man precis gjort, torka av ett bord osv går ju av bara farten men att vara tvungen att städa gör mig gråtfärdig! Däremot är det viktigt för mig att ha rent och snyggt hemma så det är verkligen ingen lätt ekvation att få ihop O_o:wtf:
Och jag har jättesvårt att göra det vardagliga som att plocka undan och torka av bordet då det bara är en begränsad tid lilla fröken vill roa sig själv. Och sova på dagtid verkar inte så aktuellt för tillfället, men men, nu är vi båda lediga hela sommaren så förhoppningsvis kan vi styra upp lite ordning och reda gemensamt.

Vem har bytt ut min unge!? Hon som aldrig sovit mer än en kvart i stöten dagtid har nu sovit nästan fyra timmar sedan vi klev upp klockan sex. Hon är pigg och glad när hon är vaken, men det är ju inte annat än att jag blir fundersam. :p
Hon kan ha bytts ut mot mitt supervakna lilla vidunder.

Bra. :up:

Allvarligt talat, lite märkligt är det. Och hon gråter/gnyr till i sömnen emellanåt, nästan som att hon drömmer mardrömmar. På väg in i ett språng eller på väg ut ur ett, kanske? Hänt ruggigt mycket sista veckan; hon kan sitta i mitt knä lätt lutad mot mig (visst, lite hösäckstendenser, men sitter gör hon), följer saker med blicken på ett helt annat sätt, lärt sig att boxa på mobilen som hänger ovanför skötbädden, kommit på typ femton nya ljud osv osv. När jag tänker efter förstår jag att hon vill sova lite extra. :p

Usel bild tagen med datorns kamera:

Bild%202015-06-23%20kl.%2010.19%20%232.jpg

Bra. :up:

Allvarligt talat, lite märkligt är det. Och hon gråter/gnyr till i sömnen emellanåt, nästan som att hon drömmer mardrömmar. På väg in i ett språng eller på väg ut ur ett, kanske? Hänt ruggigt mycket sista veckan; hon kan sitta i mitt knä lätt lutad mot mig (visst, lite hösäckstendenser, men sitter gör hon), följer saker med blicken på ett helt annat sätt, lärt sig att boxa på mobilen som hänger ovanför skötbädden, kommit på typ femton nya ljud osv osv. När jag tänker efter förstår jag att hon vill sova lite extra. :p

Usel bild tagen med datorns kamera:

Bild%202015-06-23%20kl.%2010.19%20%232.jpg

Vilket charmtroll! Är säkert ett språng. Sonen har haft samma utveckling den senaste veckan och det har varit en liten utmaning att göra honom nöjd nu när han vill helt nya saker :).

Sonen har sovit väldigt bra sen han föddes med endast två nätter då han vaknat. Well, i natt adderades ytterligare en dålig natt. Ska inte klaga, vet att många har det betydligt värre, men jag får ändå lite huvudbry när varken bajs, mat eller lek hjälper. Det slutade med att sambon vaggade honom till sömns i selen så jag fick sova vidare :love:. Sen sov vi vidare, gick upp vid kl 6 och åt frukost och somnade sedan om till kl. 12.30 :eek:!!!! Vad har hänt med såväl mig som med sonen?

Jag misstänker att jag kommer att råka på samma utmaning när hon sovit klart... :p
Det roliga är att upptäcka nya saker tillsammans men det är smått frustrerande att gamla knep inte längre funkar ;). Vi satt mkt på pilatesbollen förr för att lugna sonen men det är inte lika effektivt nu.

Men man behöver inte vara på igång jämt, försök ge dig själv lite egentid. Det är ju ganska ont om den varan för tillfället så man får se till att ta några av de tillfällen som erbjuds till att bara göra det man känner för :)
Håller med! Leker hellre med sonen när han är på glatt humör, trots att det är ostädat i huset. Till en början var det jobbigt att se röran men numera ställer jag det i relation till mitt umgänge med sonen och då vinner alltid umgänget :). Men visst, leker sonen nöjt själv i babygymmet så kan jag absolut passa på att städa, men då gör jag det för att jag vill, inte för att jag måste, och det känns helt ok :).

Det roliga är att upptäcka nya saker tillsammans men det är smått frustrerande att gamla knep inte längre funkar ;). Vi satt mkt på pilatesbollen förr för att lugna sonen men det är inte lika effektivt nu.

Visst är det en utmaning att lista ut vad de små liven vill. Senast igår så fick jag fundera lite innan jag kom på att hon inte ville att jag skulle hålla henne som jag brukar utan hon ville sitta i mitt knä. Där satt hon nöjt tills hon - antar jag - blev lite trött i kroppen och ville chilla lite i babynestet igen.

Visst är det en utmaning att lista ut vad de små liven vill. Senast igår så fick jag fundera lite innan jag kom på att hon inte ville att jag skulle hålla henne som jag brukar utan hon ville sitta i mitt knä. Där satt hon nöjt tills hon - antar jag - blev lite trött i kroppen och ville chilla lite i babynestet igen.

Här har sonen också bestämt sig för att ligga i famnen är bara för småbebisar, nu är det sitta i knät och titta rakt fram som gäller :D Han har också ett helt annat "vokabulär" nu och snackar som en galning!

Har funderat lite över tv:n. När vi sitter i soffan ska sonen alltid titta ditåt om den är på. Samma sak om han ligger i gymmet i vardagsrummet. Gissar att det är ljuset och ljudet som lockar. Vet inte riktigt hur man ska resonera? Det är ju inte bra med för mycket intryck samtidigt som han omöjligt kan uppfatta särskilt mycket mer än ljuset ännu? Även om maken gärna vill tro att sonen är superintresserad av U21-EM :p

@Tassetass jag skrattade för övrigt väldigt gott åt din bild! Här sitter jag nämligen i en grå soffa med en bebis i knät på samma vis. Bredvid mig ligger ett babynest och en randig kudde :D

Uppdatering. Mannen gick och hämtade mitt paket från boobdesigns som jag haft småångest över men absolut inte har längre! Två superfina klänningar och två toppar, sommaren känns genast mycket mer välkommen :D. Mycket gladare småbarnsmamma:up:. Bra investering, nu kan väl resten få gå till diverse veterinärer ;)
Kul att du blev nöjd! Jag funderar på att köpa något från deras rea, men är inte helt nöjd med deras storlekar eller så är det jag som inte vill inse exakt hur stora mina bröst är nu när jag ammar... Boobs tröjor i strl M är lagom förutom över brösten där jag måste ha L men då blir tröjorna väldigt långa och breda i övrigt...

För övrigt har vi många fina dagar här hemma (tyvärr inte vädret), det är precis som för er andra mycket som händer i utvecklingen och det är så roligt att följa. Att sitta i knät är mycket populärt liksom att fnula med händerna och greppa efter sina skallror.

Idag var vi en sväng i stan och H var vaken och glad hela tiden. Han har nu somnat i sjalen och jag har sett Project Runway (inte städat) :D

Vem har bytt ut min unge!? Hon som aldrig sovit mer än en kvart i stöten dagtid (nåja, kanske en svag överdrift :angel: ) har nu sovit nästan fyra timmar sedan vi klev upp klockan sex. Hon är pigg och glad när hon är vaken, men det är ju inte annat än att jag blir fundersam. :p

Det där med fundersam -
Först blir jag orolig och fundersam när han sover mest hela dagen (undantaget när jag försöker få i mej ett mål mat då:cool:)
För att nästa dag bli minst lika fundersam om han sover inget alls:D

Här har sonen också bestämt sig för att ligga i famnen är bara för småbebisar, nu är det sitta i knät och titta rakt fram som gäller :D Han har också ett helt annat "vokabulär" nu och snackar som en galning!

Har funderat lite över tv:n. När vi sitter i soffan ska sonen alltid titta ditåt om den är på. Samma sak om han ligger i gymmet i vardagsrummet. Gissar att det är ljuset och ljudet som lockar. Vet inte riktigt hur man ska resonera? Det är ju inte bra med för mycket intryck samtidigt som han omöjligt kan uppfatta särskilt mycket mer än ljuset ännu? Även om maken gärna vill tro att sonen är superintresserad av U21-EM :p

Tittar på tvn gör E med, har nog kommit fram till att det är den gröna lysande planen som ger bra kontrast mot det övriga som är intressant.

Han tycker även om att sitta i knäet och titta och vara med.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar