Ovetenskaplig undersökning: hur många av er har fått kommentarer liknandes "det var mig en bestämd liten dam/herre, det måste hen ha fått från mor sin" ?
Check.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ovetenskaplig undersökning: hur många av er har fått kommentarer liknandes "det var mig en bestämd liten dam/herre, det måste hen ha fått från mor sin" ?
Och jag har jättesvårt att göra det vardagliga som att plocka undan och torka av bordet då det bara är en begränsad tid lilla fröken vill roa sig själv. Och sova på dagtid verkar inte så aktuellt för tillfället, men men, nu är vi båda lediga hela sommaren så förhoppningsvis kan vi styra upp lite ordning och reda gemensamt.Oh skönt att inte vara ensam! Jag får typ ångestpåslag bara av tanken på att städa... det där vardagliga med att plocka ordning efter det man precis gjort, torka av ett bord osv går ju av bara farten men att vara tvungen att städa gör mig gråtfärdig! Däremot är det viktigt för mig att ha rent och snyggt hemma så det är verkligen ingen lätt ekvation att få ihop
Hon kan ha bytts ut mot mitt supervakna lilla vidunder.Vem har bytt ut min unge!? Hon som aldrig sovit mer än en kvart i stöten dagtid har nu sovit nästan fyra timmar sedan vi klev upp klockan sex. Hon är pigg och glad när hon är vaken, men det är ju inte annat än att jag blir fundersam.
Hon kan ha bytts ut mot mitt supervakna lilla vidunder.
Tack gärnaKan vi byta tillbaka? Det här är lite tråkigt.
Tack gärna
Bra.
Allvarligt talat, lite märkligt är det. Och hon gråter/gnyr till i sömnen emellanåt, nästan som att hon drömmer mardrömmar. På väg in i ett språng eller på väg ut ur ett, kanske? Hänt ruggigt mycket sista veckan; hon kan sitta i mitt knä lätt lutad mot mig (visst, lite hösäckstendenser, men sitter gör hon), följer saker med blicken på ett helt annat sätt, lärt sig att boxa på mobilen som hänger ovanför skötbädden, kommit på typ femton nya ljud osv osv. När jag tänker efter förstår jag att hon vill sova lite extra.
Usel bild tagen med datorns kamera:
Vilket charmtroll! Är säkert ett språng. Sonen har haft samma utveckling den senaste veckan och det har varit en liten utmaning att göra honom nöjd nu när han vill helt nya saker .
Det roliga är att upptäcka nya saker tillsammans men det är smått frustrerande att gamla knep inte längre funkar . Vi satt mkt på pilatesbollen förr för att lugna sonen men det är inte lika effektivt nu.Jag misstänker att jag kommer att råka på samma utmaning när hon sovit klart...
Håller med! Leker hellre med sonen när han är på glatt humör, trots att det är ostädat i huset. Till en början var det jobbigt att se röran men numera ställer jag det i relation till mitt umgänge med sonen och då vinner alltid umgänget . Men visst, leker sonen nöjt själv i babygymmet så kan jag absolut passa på att städa, men då gör jag det för att jag vill, inte för att jag måste, och det känns helt ok .Men man behöver inte vara på igång jämt, försök ge dig själv lite egentid. Det är ju ganska ont om den varan för tillfället så man får se till att ta några av de tillfällen som erbjuds till att bara göra det man känner för
Det roliga är att upptäcka nya saker tillsammans men det är smått frustrerande att gamla knep inte längre funkar . Vi satt mkt på pilatesbollen förr för att lugna sonen men det är inte lika effektivt nu.
Visst är det en utmaning att lista ut vad de små liven vill. Senast igår så fick jag fundera lite innan jag kom på att hon inte ville att jag skulle hålla henne som jag brukar utan hon ville sitta i mitt knä. Där satt hon nöjt tills hon - antar jag - blev lite trött i kroppen och ville chilla lite i babynestet igen.
Det gör jag med@Tassetass jag skrattade för övrigt väldigt gott åt din bild! Här sitter jag nämligen i en grå soffa med en bebis i knät på samma vis. Bredvid mig ligger ett babynest och en randig kudde
Kul att du blev nöjd! Jag funderar på att köpa något från deras rea, men är inte helt nöjd med deras storlekar eller så är det jag som inte vill inse exakt hur stora mina bröst är nu när jag ammar... Boobs tröjor i strl M är lagom förutom över brösten där jag måste ha L men då blir tröjorna väldigt långa och breda i övrigt...Uppdatering. Mannen gick och hämtade mitt paket från boobdesigns som jag haft småångest över men absolut inte har längre! Två superfina klänningar och två toppar, sommaren känns genast mycket mer välkommen . Mycket gladare småbarnsmamma. Bra investering, nu kan väl resten få gå till diverse veterinärer
Vem har bytt ut min unge!? Hon som aldrig sovit mer än en kvart i stöten dagtid (nåja, kanske en svag överdrift ) har nu sovit nästan fyra timmar sedan vi klev upp klockan sex. Hon är pigg och glad när hon är vaken, men det är ju inte annat än att jag blir fundersam.
Vet inte, det är ett mysterium för mig....Varför plockar han inte undan då? Märker han inte hur låst man kan bli med bebisen?
Vet inte, det är ett mysterium för mig....
Här har sonen också bestämt sig för att ligga i famnen är bara för småbebisar, nu är det sitta i knät och titta rakt fram som gäller Han har också ett helt annat "vokabulär" nu och snackar som en galning!
Har funderat lite över tv:n. När vi sitter i soffan ska sonen alltid titta ditåt om den är på. Samma sak om han ligger i gymmet i vardagsrummet. Gissar att det är ljuset och ljudet som lockar. Vet inte riktigt hur man ska resonera? Det är ju inte bra med för mycket intryck samtidigt som han omöjligt kan uppfatta särskilt mycket mer än ljuset ännu? Även om maken gärna vill tro att sonen är superintresserad av U21-EM