Vårföräldrar 2015 #4

Dagens bidrag till avdelningen "dumma frågor": Det är över 20 grader varmt ute, ungen kommer ligga i skuggan i vagnen, inte fasen behövs det väl någon mössa då?
Gör som FengurLaugar. Nu vägrar ju min unge ligga i vagnen men har solhatt när jag bär i sjal och tar på mössan om det blåser kallt, men det lär det inte göra ner i vagnen :).

Vad har du (och ni andra) för sele? Vad rekomenderar ni för nån med opererad rygg pga diskbråck? Dvs rätt kass rygg. Har sjal som dock används sparsamt pga varmt och bökigt att få på. :)

Jag köpte en Beco Gemini för några dagar sen, tycker den verkar bra. Testade lite olika bärpositioner med tvååringen och fick inte ont av att bära henne.
Hade tänkt köpa en Ergobaby 360 men gillade inte midjebältet så det fick bli Beco som man också kan vända dem framåt i.

I dag kom äntligen drygt 4 kg tjej med akutsnitt. Vi har haft några jävliga dagar med tidig vattenavgång, infektion och livmoder som inte ville öppna sig trots mängder med igångsättningsdropp...

Men nu är hon här! Jag ligger tyvärr i feber vilket inte gör något roligare men hoppas det går över snart.

Dagens bidrag till avdelningen "dumma frågor": Det är över 20 grader varmt ute, ungen kommer ligga i skuggan i vagnen, inte fasen behövs det väl någon mössa då?

Jag har bara mössan på nu om det är riktigt kallt och rått eller blåser mycket. Har nu införskaffat en solhatt, känns som om den (förhoppningsvis...) kommer vara mer aktuell närmsta tiden Är vi ute så ligger han mest i vagnen och jag har lagt ner en termometer där för att se hur varmt det blir. Efter en liten stund bara så var det rejält mycket varmare inne i vagnen än ute i "normala" luften.

I dag kom äntligen drygt 4 kg tjej med akutsnitt. Vi har haft några jävliga dagar med tidig vattenavgång, infektion och livmoder som inte ville öppna sig trots mängder med igångsättningsdropp...

Men nu är hon här! Jag ligger tyvärr i feber vilket inte gör något roligare men hoppas det går över snart.

Grattis, hoppas att du mår bättre snart!

Stort grattis till tjejen! Hoppas att du snart mår bra.

Tack alla. Det enda jag inte riktigt räknat med var att bli så himla sjuk. Har tyvärr rejält ont också.

Dagens stora mål är tydligen att jag ska röra mig och med tanke på att jag i går kväll knappt klarade att stå vid sängkanten medan de bytte binda i en minut så är jag lite nervös för det!

Stort grattis! Har öppnat tråden väldigt frekvent i hopp om att få läsa att du fått din lilla bebis. Äntligen! :banana:

Hoppas du mår bättre snart, lät inte alls roligt.

Hur ser ni på användning av napp? E har konsekvent vägrat napp, bör man fortsätta prova eller ska man skita i nappen? Vad är fördelarna/nackdelarna enligt er?

Hur ser ni på användning av napp? E har konsekvent vägrat napp, bör man fortsätta prova eller ska man skita i nappen? Vad är fördelarna/nackdelarna enligt er?

Finns det ingen anledning att ge napp, t.ex väldigt snuttig bäbis, så tycker inte jag man ska tvinga dom att lära sig. Äldsta dottern använde napp flitigt från start men lillan vill bara ha den när hon sover om hon inte somnar medan hon äter. Går inte att trösta henne med napp t.ex, då är den inte intressant tycker hon.

Kan ju bli jättesvårt att sluta med den sen så vill dom inte ha så är väl det bra :)

Finns det ingen anledning att ge napp, t.ex väldigt snuttig bäbis, så tycker inte jag man ska tvinga dom att lära sig. Äldsta dottern använde napp flitigt från start men lillan vill bara ha den när hon sover om hon inte somnar medan hon äter. Går inte att trösta henne med napp t.ex, då är den inte intressant tycker hon.

Kan ju bli jättesvårt att sluta med den sen så vill dom inte ha så är väl det bra :)

han är ju väldigt snuttig och stoppar gärna hela händerna in i munnen och suger på dom...

tillägg; bara för det så provade jag byta ut hand mot napp och för tillfället fungerade det...

han är ju väldigt snuttig och stoppar gärna hela händerna in i munnen och suger på dom....

Så gör lillan här också men spottar ut nappen om man försöker ge henne den. Försöker byta händerna mot en bitleksak eller liknande istället. Funkar ibland, ibland inte, men nappen vill hon inte ha ;) Känner inget behov av att tvinga den på henne heller.

Så gör lillan här också men spottar ut nappen om man försöker ge henne den. Försöker byta händerna mot en bitleksak eller liknande istället. Funkar ibland, ibland inte, men nappen vill hon inte ha ;) Känner inget behov av att tvinga den på henne heller.
ok då fortsätter vi o testar och vill han inte ha så vill han inte helt enkelt

Egentligen vill jag inte använda napp. Vi har försökt introducera det ändå mest eftersom att han är väldigt snuttig ibland och det ska vara lättare för maken att trösta då.

Det har väl gått sådär, han tar napp ibland men absolut inte alltid. När han är ledsen går det inte alls. Det är inget jag sörjer direkt och vi är överens om att vi fortsätter att erbjuda napp ibland men inget som vi kommer att kämpa för att han ska vänja sig vid.

Enda fördelen med napp som jag ser det är väl att det är ett bättre alternativ än eventuellt tummsugande

Egentligen vill jag inte använda napp. Vi har försökt introducera det ändå mest eftersom att han är väldigt snuttig ibland och det ska vara lättare för maken att trösta då.

Det har väl gått sådär, han tar napp ibland men absolut inte alltid. När han är ledsen går det inte alls. Det är inget jag sörjer direkt och vi är överens om att vi fortsätter att erbjuda napp ibland men inget som vi kommer att kämpa för att han ska vänja sig vid.

Enda fördelen med napp som jag ser det är väl att det är ett bättre alternativ än eventuellt tummsugande
Vi kommer nog fortsätta som ni även gör att erbjuda men inte tvinga.

Grattis!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar