Alltså, amningen har fungerat nästan oförskämt bra ända sen Billy föddes. Inga såriga bröstvårtor, ingen smärta, bra tag, han ökar i vikt som han ska osv. Men jag vill inte mer? Nu har det bara gått 9 dagar men jag orkar inte, varje gång jag ska amma måste jag klä av mig helt på överkroppen och packa in mig i handdukar eftersom precis allt blir blött, mjölken bara rinner överallt. Att ge mig på att amma någon annanstans än hemma kan jag ju se mig i stjärnorna om. Nu har jag varit vaken sen kl 4 imorse då han bara har velat ligga vid bröstet och amma... Funderar på att sluta och ge ersättning, men får såklart skuldkänslor över det eftersom det står på ersättningsförpackningen att amning är bäst för barnet och en barnmorska sa på BB att de inte rekommenderar ersättning.
Det tar någon vecka för både brösten och bebisen att hitta teknik, portionsstorlek och lagoma intervaller.
Innan brösten har lärt sig så kan de bete sig som fontäner, men det kommer att gå över. Ge det en vecka eller tio dagar