Vårföräldrar 2015 #4

Åh, vaknade med feber idag... försöker känna efter i magen om jag har ont och det skulle kunna vara infektion i livmodern, är lite öm :nailbiting: samtidigt hatar jag att "sjåpa mig" så länge jag inte har ohanterbart ont

Att det gör lite ont här och där kort efter en förlossning är väl en sak, men jag har fått lära mig att feber ska man inte bråka med. Troligtvis är det ju ingenting, men är det någonting så är det ju bättre att nypa åt det snabbt. Slå en pling till 1177, tycker jag.

Hurtiga ni är :up:
Jag har mest suttit i soffan sen sonen kom :o :down: har haft det lite jobbigt och inte tagit mej för något heller.
Minns inte riktigt min 'slutvikt' men tror jag landade på +15 kilo. 13 försvann på 2,5 vecka och efter 3,5 vecka var jag nere på startvikt. Har inte vågat vägt mej sen dess :p
Jag är dock glad att jag gick ner öht!

Btw fick jag egentid på en hel timma igår :banana: (som sonen spenderade otröstlig:() promenad med unghästen i full ridmundering, men kunde inte låta bli utan hon fick bära mej sista kilometern hem:D. Underbart!

Jag har en egen studsmatta. :D
Tror att det var mycket tack vare den som min bäckenbotten fick MVG under hela graviditeten ;)

Haha tänkte faktiskt på dig för jag har läst i beachtråden innan att du brukade hoppa :D Ja bäckenbotten blir tränad! Passar på att tänka på knipet när jag leker med henne där :)

Jahapp, här är det nog att förbereda sig på mindre rolig vecka...
Lova har varit "konstig" idag, skrikit mycket mer, helt hysteriskt när hon är påväg att somna. Tog tempen jjust, 37.6. Kommer hon över 38.0 så är det akuten som gäller gäller.

Samtidigt ligger storebror i sängen med hosta, varit trött och gnällig ikväll. Varm men ingen feber vid läggdax. Räknar med att den kommer inatt.

Yey. Två sjuka barn. Samtidigt. Tro tusan vi haft kriser idag :p

Tisdagkvällar är pappan på jobbet så då är vi i stallet, jag och lilla loppan. När alla andra åkt hem och det blir lugnt och stilla, lilltjejen i selen och gosig häst som står och nosar på hennes små armar :heart, det är smått magiskt.

Idag ska jag ut o leta efter en flytväst till bebisen då vi har fritidshus i Sthlms skärgård och måste således åka motorbåt över. Känns dock läskigt att åka med en så pass liten bebis. O_o

Knyta fast ett snöre från mig (eller pappan) till bebisen och ha i famnen? Hur gör man?

Idag ska jag ut o leta efter en flytväst till bebisen då vi har fritidshus i Sthlms skärgård och måste således åka motorbåt över. Känns dock läskigt att åka med en så pass liten bebis. O_o

Knyta fast ett snöre från mig (eller pappan) till bebisen och ha i famnen? Hur gör man?
Välj flytväst med omsorg är mitt råd. Alla flytvästar är INTE bra. Helly Hansen har tex två modeller med. En som har "bäst i test" och en med kommentaren "riktigt dålig".

http://www.testfakta.se/sites/default/files/_BINARY_11452.pdf

Ha babyn i famnen och inte i vagnen. Knyt inte fast bebisen i båten. Har ni båt med tak så var noga att ha babyn så att den "flyter ut" om ni skulle välta när ni åker. Det är ungefär så vi gjort. Vi valde Baltic (nr 2 på listan, då fanns inte Helly Hansen västen) till sonen när han var pytteliten. Därefter har vi Helly Hansens bäst i test väst.

Mvh Miks

Välj flytväst med omsorg är mitt råd. Alla flytvästar är INTE bra. Helly Hansen har tex två modeller med. En som har "bäst i test" och en med kommentaren "riktigt dålig".

http://www.testfakta.se/sites/default/files/_BINARY_11452.pdf

Ha babyn i famnen och inte i vagnen. Knyt inte fast bebisen i båten. Har ni båt med tak så var noga att ha babyn så att den "flyter ut" om ni skulle välta när ni åker. Det är ungefär så vi gjort. Vi valde Baltic (nr 2 på listan, då fanns inte Helly Hansen västen) till sonen när han var pytteliten. Därefter har vi Helly Hansens bäst i test väst.

Mvh Miks

Tack för länk o tips! :)

Vi har den första på listan @Miks länkade till och sen sitter A i mitt knä när vi kör, nu fiskar vi till havs så när vi ankrat upp får hon ligga i liggdelen till vagnen i hytten men under färd är det alltid flytväst i famnen (godkänt av sjöräddande överbeskyddande morfar)

Ikväll granskar Kalla Fakta BB Sophia efter dödsfallet i fjol och eftersom dom sägs ha bristande säkerhet.

Själv födde jag på BB Sophia och har enbart positiva saker att säga. Kommer definitivt välja att föda nästa barn där med.

Nån som kommer kolla?

Jag kommer absolut att titta!

Mitt förtroende för Kalla fakta (och Uppdrag granskning) är väl inte fantastiskt direkt. Men man ska väl börja med att se programmet :)

Enda anledningen till att vi inte valde BB Sophia var att vi har 10 minuter till två andra BB. Då kändes det dumt att riskera att hamna mitt i rusningstrafiken till Sophia. Annars är jag övertygad om att mycket bättre förlossningsvård än på Sophia får du inte. Detta baserat på personaltätheten och vilken personal som arbetar där.

Det som hände med kvinnan var ju helt fruktansvärt. Om det hände pga att det stod Sophia på entrédörren är ju en annan sak. Men som sagt får se om jag ändrar uppfattning efter ikväll :)

Att det gör lite ont här och där kort efter en förlossning är väl en sak, men jag har fått lära mig att feber ska man inte bråka med. Troligtvis är det ju ingenting, men är det någonting så är det ju bättre att nypa åt det snabbt. Slå en pling till 1177, tycker jag.

Ringde 1177 igår då febern hade stigit till 39, kan inte minnas när jag hade hög feber senast :eek: De trodde i alla fall att det inte var någon fara på taket. Idag har jag inte tempat mig men är vad det känns som feberfri :up: Försöker att ta det lugnt ändå och inte göra för mycket.

Det är för övrigt kul hur snabbt man vänjer sig vid de mindre trevliga bitarna med bebis :D Igår sprutade Billy ner väggen med vita tapeter i sitt sovrum med bajs vid blöjbyte och vi tyckte det var hilarious. Men sen inser man att andra inte tycker det är lika kul med hans bajshistorier O_o

Det är för övrigt kul hur snabbt man vänjer sig vid de mindre trevliga bitarna med bebis :D Igår sprutade Billy ner väggen med vita tapeter i sitt sovrum med bajs vid blöjbyte och vi tyckte det var hilarious. Men sen inser man att andra inte tycker det är lika kul med hans bajshistorier O_o

Vi har också en och annan historia som vi valt att liksom hålla för oss själva av just den anledningen. :D

Nöjd idag! Ungen har ökat 200 gr sen förra veckan, så ingen ersättning behövs! :banana::banana::bump::up:

Plockat upp kartongen med strl 62-68 idag och börjat tvätta upp, 68 lär dröja innan det passar dock ;) åh blir så nostalgisk och minns min stora tjej som bebba :heart ändå 5(?!) år sen :o

Hon firade sin 12 veckors dag igår med att äntligen lyckas komma runt från rygg till mage helt! Annars är det såååå nära, men tror dock det mest var ett lucky shot igår :D mycket rörlig och omvärldsintresserad fröken jag har, snackar massa olika ljud i olika tonlägen. Extremt roligt att lyssna på, och GULLIGT!

Emelie är verkligen inne i en sån period att hon inte har tid att äta om det låter runt henne för då måste hon titta. Och låter gör det mest hela tiden med en 3 åring i huset :p Men dom är så gulliga så det gör inget :love:

På lördag är det dop! Tror allt är fixat nu. Äldsta dottern kommer vara sååå fin i sin klänning. :love: Och jag ska gå i högklackat för första gången sen jag slutade jobba i februari :p

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24