vårföräldrar 2014

@Maléne nej jag har ju passerat mitt första mentala BF och från början var det den 25/5 och så blev jag flyttad till 3/6. Jag känner inte riktigt att jag kan lita på det riktmärket, men bara för det så kommer hon väl på pricken ;)

Jag läste iof nu att förvärkar kan va ett tecken på att det är på g, "vissa får gå så länge som en vecka med förvärkar till och från". Visserligen har det ju stått på betydligt fler ställen att det inte säger ett endaste dugg och att man kan gå i veckor, men jag tänker att det är bäst att fokusera på det som känns mest positivt så jag hoppas på att hon kommer om en vecka! ;)
Då hinner ju du dessutom före för då lär de ju ha satt igång dig! Det känns väl rättvist? Ska vi inte säga att vi kör på det?

Ja jag blev flyttad från den 29/4 till den 1/5 men vad hjälpte det ;)

Ja hoppas det blir jag nästa gång men man vet aldrig, men nu bestämmer vi att det är jag som står på tur :D

Det värker ordentligt nere i magen och sen har antagligen delar utav slemproppen gett upp. Bara hoppas det drar igång mer ;)

@Maléne håller tummarna för att det händer något. Själv har jag haft dessa förvärkar hela dagen och däckade en timma på soffan, helt utmattad. Har såklart inte gjort ett dyft idag men det var tur att jag satte klockan för annars hade jag solklart sovit för länge och missat att hämta Olivia i tid på dagis! Vi skulle åkt och handlat lite nu under em men jag fick förvärkar av att bara gå från kapprummet till bilen vid dagis så jag gav faktiskt upp det. Känner mig lite taskig mot henne för jag pallar inte riktigt underhålla henne heller...

@Apollo 13
Ja det har lugnat sig igen tyvärr :meh:
Men stalljobbet var tyngre än vanligt idag, sen har jag haft turen att min syster kom och lekte med Jolina så jag har legat och sovit på soffan nu, hoppas det är därför jag tycker magen har lugnat sig :p för den känns ju av nybliven när jag är vaken helt igen.
Jag har hållit Jolina hemma från dagis nu sen förra måndagen så hon inte ska åka på nått och bli sjuk men själv blev jag väldigt slemmig i halsen i lördags men kommer fortsätta hålla henne hemma tills ett tag efter lillan kommit, är det någon mer som väljer att hålla storasyskon hemma med tanke på smittor, de som inte har skolplikt då vill säga.

Uscha vad jobbigt att behöva ha sådana förvärkar, har ju inte jag haft med någon. Med Jolina var det helt lugnt kände inteckna några sd och sen drog det igång på allvar när det väl var dags, så hoppas att det är så nu med fast denna gången har jag kännt lite sd antagligen de senaste kvällarna och lite under dagarna men inte så dom gör ont.

@linlar1 och @black_darling Stort grattis till era bebisar!

@Maléne Hoppas det sätter igång snart! Skitdrygt att gå och vänta, jag vet precis hur det är!

Jag läser allting men hinner eller snarare har sällan ro, att svara. Vi har börjat få lite ordning på dagarna och det bättre och bättre att vara ensam hemma med båda barnen. Axel mår väl och växer så det knakar. Nästan alla kläder i 56 är för litet nu när han är 4 v. Han äter fortfarande var och varannan timma och kommer säkert fortsätta så, på nätterna går det lite längre mellan. Dessutom har vi fått sån kläm på liggamningen att jag somnar om nästan direkt (förutom när jag byter blöjan på honom), så det är inte lika jobbigt längre.
Något som stör mig enormt däremot är min mage som helt tappat sin form. Sist kunde jag hoppa i mina gamla jeans efter en vecka trots att jag hade flera kilo kvar att gå ner, nu är det lögn. Magen är så degig + att musklerna nog inte dragit ihop sig helt än. Hur jäkla lång tid ska det ta?! Jag har fått köpa två par byxor bara för att ha något vettigt på mig när jag är ute bland folk! Morr. I övrigt har jag återhämtat mig väl och verkar som jag läkt mer eller mindre helt ner till, skönt att slippa ha ont!

@linlar1 yes det gjorde du verkligen :D men nu har det dragit igång mer, går dock en stund emellan värkarna men nog måste det vara riktiga för kan ej stå still :up: så min borde komma senast i morgon, hoppas jag!

@Rumpnissen Ja hur länge gick du "över" ? Men det är väl bra att du lägger tid på det som behövs. Magen kommer nog tillbaka, men tar nog längre tid andra gången alla har ju inte turen att bli pinnsmala på några dagar utan får jobba med det, kommer jag garanterat få göra denna gång tyvärr :meh:

@linlar1 yes det gjorde du verkligen :D men nu har det dragit igång mer, går dock en stund emellan värkarna men nog måste det vara riktiga för kan ej stå still :up: så min borde komma senast i morgon, hoppas jag!

@Rumpnissen Ja hur länge gick du "över" ? Men det är väl bra att du lägger tid på det som behövs. Magen kommer nog tillbaka, men tar nog längre tid andra gången alla har ju inte turen att bli pinnsmala på några dagar utan får jobba med det, kommer jag garanterat få göra denna gång tyvärr :meh:
13 dagar denna gången. Tyckte det var hundra gånger jobbigare än när jag gick över sex dygn med ettan.

Nu är vi hemma med lilla Sigrid! Känner mig helt salig <3 Fast det gör ont med amningen. Vill gråta när vänster bröst ska ammas. Va lika med Herman, men det släppte efter ett tag. Men det är lite ångest, nästan så pass att jag åker och handlar ersättning.

@Maléne vi har funderat rätt mycket på det där med att ha olivia hemma från dagis. Det har nog egentligen varit planen att ha henne hemma ett par veckor innan.. men liksom.. vad är ett par veckor innan för oss egentligen? ^^ Jag har ju lite svårt att lita på vårt BF liksom. Hon har ju dessutom vart sjuk mer eller mindre konstant sen hon började på dagis i slutet på februari, inklusive en öroninflammation och en (ev två!) lunginflammationer. Nu är det mer så att alternativet är att jag är hemma med henne på heltid och rent spontant känner jag inte riktigt att jag pallar det. Det kräver mer av mig än att sitta vid ett skrivbord hemma och leka med papper. Tyvärr har inte riktigt maken möjlighet att vara hemma heller... eller, rent krasst, han kan inte. Han driver eget och måste tyvärr finnas på plats och kan inte heller ta med henne eftersom han ofta springer runt på byggen osv.
Fö så gick lite mer av proppen idag, inte mycket men lite. När jag torkade bort det så såg jag dessutom mini, mini, mini lite blod. Har rosa trosor så jag såg det inte först och det var eg så lite att det inte är värt att nämnas.. men jag tänkte bara stressa på din bäse lite eftersom ni faktiskt står före oss i kön så det är dags att sätta fart och komma ut nu!

@black_darling Vad FINT namn ni valt! Helt underbart! Åh va jobbigt att du har problem med amningen! Har du någon pump eller kan du kanske hyra en? Med Olivia fick ju jag pumpa igång det eftersom hon var för svag för att amma och jag hade eg inga jätte problem öht. Klart det spände men det var bara köra på och jag fick inga sår eller någonting! Lycka till!

@Rumpnissen ja jag har ju bara passerat bf med 11 dagar än så länge, 10 dagar med första och håller med om att det är mycket tyngre denna gång.

@black_darling hoppas det löser sig med amningen för dig.

@Apollo 13 du skulle bara våga gå om du med :banghead:
Nä jag hoppas det blir till att åka in i kväll/natt då det känns som det är på allvar, tog ett bad och en alvedon pga ordentlig huvudvärk, känner att det räcker med gravsmärtor ;) Så det har lugnat sig lite nu men verkar som att dom börjar dra igång lite mer igen, ligger i soffan med en vetekudde nu men måste inte ställa mig upp igen för värkarna så skulle kanske inte tagit något bad :D
Hoppas du kommer igång snart med men efter mig :p

Så störande, nu har det typ dött :meh: Hur kan det vara så orättvist, de kom med ca 5-10 min mellanrum mellan 17-19 sen lugnade det sig i badet till 20 och nu knappt nått, blir nog ingen tur in i natt ändå :devil:

@linlar1 och @black_darling - Grattis till era bebisar

Precis som rumpnissen läser jag allt men det är svart att fa till att svara, läser oftast pa telefonen och tänker att jag svarar när barnen sover och jag sitter vid en dator. Men sa kommer massa annat emellan.

@Maléne, hoppas det kört igang igen under natten eller att det gör det snart

Igar var vi hos barnläkaren med Mira för kontroll. Hon väger nu 4760 g och är 55,5 cm lang. Precis lagom har hon växt och allt ser bra ut. Remiss till höftultraljud fick vi ocksa sa det ska vi iväg pa nästa vecka (rutin att höfterna ultraljudas här).

Amningen gar bättre, bröstvartorna har läkt. Men jag har väldigt mycket mjök, later kanske som ett lyxproblem men det är inte roligt alla ganger. Bada Mira och jag blir helt blöta efter varje amning, hon sätter ofta i halsen och m hon släpper taget sprutar det mjölk sa det är säkrast att halla avstand när jag ammar. Dessutom är min utdrivningreflex sa stark sa det känns som hela brösten ska explodera sa ont gör det. Men jag gillar amningen bättre den här gangen, med dom tva tidigare har jag haft angest över amningen. När vi är iväg bland mycket folk sa far hon flaska sa kombinationen fungerar bra.

Hon är annars en lugn och nöjd bebis. Sover helt ok pa nätterna (äter ungefär var tredje timme). Älskar att bada och ligga pa skötbordet. Förra veckan fick vi första medvetna leendet.

Ja det kom lite värkar i morse men sen varit relativt lugnt, har kommit några nu igen så hoppas att det kan dra igång igen.

Skönt att allting går bra för er med era små barn. Ja det är ju både för och nackdelar med mycket mjölk, det är mindre kul när det står som en fontän eller att det andra läcker så att inlägget blir dyngsurt på nolltid.

@black_darling Mina tuttar gick oxå sönder, men så fort mjölken börja komma igång så läkte de jättefort.

BVC var hit igår och Sally har gått upp 200g på 5dagar ;) Samma problem som @turbofling har massa mjölk å dränker bebis och allt blir mjölkkladdigt!
Magen är i princip borta fast jag bara tappat 5 av mina gravidkg. Så mina byxor passar inte heller @Rumpnissen jag gör andnings och knipövningarna efter Olga Rönnbergs bok och de är nog de som "trollat" bort magen. När lönen kommer ska jag köpa en pilatesboll och hantlar och börja med övningarna, är grymt taggad!

@black_darling Mina tuttar gick oxå sönder, men så fort mjölken börja komma igång så läkte de jättefort.

BVC var hit igår och Sally har gått upp 200g på 5dagar ;) Samma problem som @turbofling har massa mjölk å dränker bebis och allt blir mjölkkladdigt!
Magen är i princip borta fast jag bara tappat 5 av mina gravidkg. Så mina byxor passar inte heller @Rumpnissen jag gör andnings och knipövningarna efter Olga Rönnbergs bok och de är nog de som "trollat" bort magen. När lönen kommer ska jag köpa en pilatesboll och hantlar och börja med övningarna, är grymt taggad!
@jerseyko
Jag gör också olgas magövningar och har gjort så sen axel ploppade ut. Det kanske hade varit ännu värre annars, men det är inte mycket till tröst just nu...
Jag har hittills gått ner 15 kg, har alltså runt 6 kg kvar, men vid den här vikten kom jag i byxorna sist. Bitter!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 019
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka