29/5.@Mayalv Jag vet inte om jag ska definiera min unge som en vårunge haha, men hon är fortfarande kvar iaf... den lilla odågan!
@LillaMy84 hjälp mig, mitt minne är så kort, när har du BF?
Visst hade du före det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
29/5.@Mayalv Jag vet inte om jag ska definiera min unge som en vårunge haha, men hon är fortfarande kvar iaf... den lilla odågan!
@LillaMy84 hjälp mig, mitt minne är så kort, när har du BF?
Jag börjar också bli lite bitter, hade ju bf 21/5 från början men så kom ul-tanten och sabbade allt och plussade på en hel vecka@LillaMy84 nä 3/6, men jag trodde hon skulle komma tidigare. Nu är jag bara sur och bitter över att hon inte är här än och får väl gå halvvägs in i juni innan hon behagar att titta ut.
Jag var ju hos BM här tidigare i veckan och då samt gången innan så hade min kurva "skenat" iväg lite. Den fortsatte inte riktigt på samma ökning denna gång men såg fortfarande inte helt normal ut. Hon tyckte det var ok eftersom bäbis inte fixerat sig än. Idag ringde hon och sa att läkaren tydligen inte hållt med henne utan att de ska skicka mig på TUL. Jag är inte ett dugg förvånad efter graviditeten med ettan, nu, precis som då, ligger bäbis typ bara ena sidan. Visserligen kom alla symptom myycket tidigare då men min lm har väl töjt sig så pass att det inte dykt upp förens nu. Men men, det lär väl bli av i början på nästa vecka skulle jag gissa.
@LillaMy84 Grattis! Vad kul! Skönt att allt gått bra!!
Själv va jag på TULet idag.. Och fick reda på att ungskrället idag väger 4,4 kg och kommer garanterat väga över 4,5 kg vid BF och alltså räknas som ett stort barn :/ så nu väntar jag på samtal fr läkaren på Danderyd för att prata ev åtgärder. Lär inte höra något förens på fredag eftersom det är röd dag imorgon.
Stort grattisDet blev visst en vårbebis av det iallafall
Idag 18.25 föddes en liten lillasyster på 49cm och 3565
Hon gjorde en liknande entré som storebror för tre år sen.. Värkar till och från från kl 9, kl 16 var vi inne på sjukhuset och ja..
Det blev visst en vårbebis av det iallafall
Idag 18.25 föddes en liten lillasyster på 49cm och 3565
Hon gjorde en liknande entré som storebror för tre år sen.. Värkar till och från från kl 9, kl 16 var vi inne på sjukhuset och ja..
@Maléne @cirkus @Mayalv
Eftersom jag inte pratat med dom så har jag ingen aning om vad dom funderar på för ev åtgärd. Min BM pratade om att de inte skulle låta mig gå över tiden iaf. Men det har lite brunnit i huvudet på mig, jag som annars är väldigt cool. Jag har eg inte varit skraj öht inför FL men haft en del funderingar kring just de risker som blir större när det handlar om att föda ett stort barn, både för mig och bebisen. Just nu är det väldigt knäckande att behöva vänta på ett samtal eftersom det är så himla nära BF och jag känner verkligen att jag behöver reda ut det här, typ NU, helst igår. Det känns lite som att det skulle slå slint på riktigt om det satte igång och jag inte fått reda ut detta innan. Det stör mig också nå otroligt att jag tidigare i veckan fick ringa och tjata och bråka om att få TULet tidigarelagt. Eg skulle jag gjort det imorgon, men tyckte att det var för nära BF (ffa eftersom jag födde så tidigt förra gången). När jag ringde för att boka om tiden, så fanns det inga tider pga röd dag osv, och BM jag pratade med kom med de absolut sämsta anledningarna "vi brukar få reda på det i vecka 35 och då brukar vi ha 10 dagar på oss"... ja, fast... JAG ÄR I VECKA 40 OCH JAG INTE ENS 10 DAGAR KVAR, vi har inte vetat detta sen vecka 35!!... "då kanske man skulle mätt oftare", vi som mätt precis enligt rutin och stegringen har inte kommit för ens i slutet på grav. Jag var så himla arg, men min fantastiska BM styrde upp det på en annan klinik så jag iaf fick komma dit som igår. Hade jag inte vart där igår hade jag inte vetat de förens imorgon och därefter fått remiss till samtal m läkare osv... och behövt vänta tills efter helgen... en dag innan BF. Kul.
Jag fattar verkligen att mina reaktioner kring mycket av detta inte är riktigt logiska, eller särskilt kloka. (Typ som att jag vill strypa alla som säger att det kommer gå sååååå braaaa - gör det själv då.) Min oro är säkerligen väldigt överdriven, men nu är den vad den är och jag har just nu tappat det där "åh vad kul med bebis". Jag vill inte ALLS. Det enda jag ser framför mig är snitt, en ev igångsättning eller att det sätter igång av sig själv och jag ska föra ut en heffa. Jag ser liksom inget bakom det och jag vill verkligen inte göra endera. Jag brukar alltid vara väldigt stabil och väldigt.. saklig i mitt resonemang, men nu känns det som att jag har lite för lite tid på mig att lugna mig och resonera klokt kring det hela. Nu vill jag bara stoppa huvudet i sanden. Tjo-freaking-ho.
@Apollo 13 Ok! Oavsett om det hinner starta själv eller du blir igångsatt - stort lycka till@Mayalv sätts igång under morgondagen om det inte satt igång av sig självt då. Men nu har jag fått så många falska larm så jag har gett upp hoppet om det.
Lycka till hur det än blir!@Mayalv sätts igång under morgondagen om det inte satt igång av sig självt då. Men nu har jag fått så många falska larm så jag har gett upp hoppet om det.