Lycka till idag@Mayalv sätts igång under morgondagen om det inte satt igång av sig självt då. Men nu har jag fått så många falska larm så jag har gett upp hoppet om det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lycka till idag@Mayalv sätts igång under morgondagen om det inte satt igång av sig självt då. Men nu har jag fått så många falska larm så jag har gett upp hoppet om det.
Grattis till tösen, fint namn! Skönt att förlossningen gick snabbt och att det blev en positiv upplevelse!kl.
Jaha, här va man då^^ Alltså, jag har tänkt gå in och skriva flera ggr men det har liksom inte blivit av, jag har bara njutit dom senaste veckorna.
Igår blev iaf vår Alfrida 6 veckor
Såhär gick det till^^
Vi hade tid för rutinkontroll inne på förlossningen söndagen den 20/4 pga högt blodtryck tidigare i veckan.
Kom in vid 10.00 (kände när jag vaknade att trycket va högt så det va tur att vi fått en tid) inskrivningstrycket låg på 150/100. Vi fick ett rum och order om att ligga still för att se om det sjönk något. Ingen förändring på trycket så vi fick veta att vi troligen skulle bli kvar ett par timmar.
Efter nästa blodtryckskoll (som låg på 150/110) bestämdes att vi skulle vara kvar över natten för observation. Jag frågade läkaren om igångsättning var aktuellt men det tyckte hon inte :P
Vid skiftbytet konstateras att den blodtryckssänkande medicin jag fått i omgångar inte hjälper ett skit så dom börjar spruta intravenöst för att få bukt på trycket.
Läkaren som klivit på nu föreslår igångsättning bara trycket stabiliseras (har här som högst ett tryck på 180/135)
Vid 01.00 är trycket någorlunda och första dosen cytotec intas^^ sen tas hinnorna vid 03.00. Vid 06.00 är jag bara öppen 3 cm så värkstimulerande ökas. Nästa koll vid 06.55 leder återigen till ökning av droppet- Då jävlar händer det grejer, på 30minuter öppnar jag mig helt och vid 07.35 sätter krystvärkarna igång, 07.40 är hon född.
Smärtlindring hann vi inte med och rummet var tomt när krystvärkarna startade^^ men det gick ju himla bra ändå =) sprack lite grann och fick sy totalt 5 stygn.
Dottern var 49cm lång och vägde 3560g.
Älskade lilla Alfrida
(det här med att föda barn på "riktigt" (snittades med första) var en helt sjuk upplevelse, jag har aldrig känt mig så "nära döden" och heller aldrig någonsin i hela mitt liv varit mer levande än just då, fantastisk känsla och jag längtar redan till nästa gång)
Tack allihopa! Jag börjar repa mig även om det fortfarande gör lite ont att sitta
Annars funkar allt jätte bra, det enda som är lite typiskt är att storasyster är sjuk och det blir inte riktigt den starten man hoppats på, att allt kring lillasyster är lite förbjudet, för att hon inte ska smitta. Men hon är nog frisk på några dagar och då får hon pussa hur mycket hon vill, den lille pussgurkan!
Fine, jag är ju på tredje dagen idag, med allt vad det innebär men... Fi fasen vad fint det är med två! Kärleken blir så himla påtaglig och att se dem tillsammans (de lilla jag ändå får), är ju helt fantastiskt!! Dessutom är jag jätte glad, med storasyster tog det ett tag att knyta an och känna den där jättekärleken.. Men med lillasyster slog det ner som en bomb på några timmar, trots att FL va "sådär". Så himla häftigt!
Axel är nästan 2 1/2 månad nu. Fy vad fort det går! Vid tvåmånaderskontrollen var han 63 cm lång och vägde 6,5 kg. Stor kille! Allt flyter på nu, han är en glad skit.@Qbaby vad härligt med sa mycket familjetid i sommar, min sambo kommer bara ha tre veckor men vi far passa pa att njuta fullt da (tva av dom är vi i Sverige)