Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här rullar allt på...Hur är det med er alla?
Meya växer så det knakar, går fortare denna gång tycker jag.
Hon sover bra på nätterna om jag lägger mig så hon äter vid 24 så vaknar hon runt 2,3 sen vid 6 snåret igen så känner mig rätt bortskämd denna gång, på onsdag är hon redan 8v och i fredags vägde hon 5170g och 57 cm lång som sagt växer så det knakar.
Jolina är en jätteduktig stora syster .
Det var en snabb uppdatering från oss.
hej, tänkte pa den här traden häromdagen men kom aldrig sa langt som att leta reda pa den för att skriva ngt.
Mira är nu 6,5 manad och är en glad bebis som inte tycker om att sova pa natten. Hon kan sitta själv om man sätter ner henne och hon kan sätta sig upp själv om hon halvsitter mot en kudde eller "mellanläget" i vagnen. Hon kämpar för att lära sig krypa och det är nog inte langt bort. Hon kommer upp sa rumpan är upp och sen pa underarmarna men när hon försöker komma upp pa händerna sa välter hon.
Jag har nästan slutat amma, ammar 1-2 ganger/dag och resten far hon ersättning. Hon tycker om all mat vi provat men äter inte sa mkt sa att hon haller sig mätt ngn längre stund. Bäst är att äta själv men da hamnar inte mkt i munnen. Hon är väldigt duktig pa att plocka upp sma bitat mat, pincettgreppet fungerar nästan perfekt.
Det bästa hon vet är barn, ingen kan fa henne att skratta som hennes storasystrar. Dagens höjdpunkt är när vi hämtar/lämnar systarna i Kindergarten, all uppmärksamhet fran andra barn och vuxna.
Sömnen är som sagt en katastrof, jag är glad om jag far sova 2h i sträck. Pa dagen sover hon tre ganger, 30 min pa förmiddagen, 1,5h mitt pa dagen och ca 30 min pa eftermiddagen. Vaknar runt 7 pa morgonen och lägger sig mellan 19-20 (beroende när hon sov pa eftermiddagen).
Nästa kontroll hos läkaren är om 2 v sa da far vi se hur stor hon är, men hon använder 68 och 74 i kläder (68 är bäst pa byxor men 74 passar bäst i bodys).