vårföräldrar 2014

Här händer nada! Förutom onda oregelbundna värkar. Nätterna är lugna i alla fall. Funderar på att åka in för kontroll och se om värkarna gjort någon nytta.

@black_darling Weeii spännande! Lycka till

Jag har nog fått världens enklaste bebis! Varje kväll förväntar jag mej ett bakslag men hon sover, nu ligger ju hon hos mej parkerad vid mjölkbaren iof, men i natt så har i alla fall jag sovit 7 timmar i sträck!

Nu är hon en vecka gammal. De är helt galet vad tiden går fort.

Så länge du inte tycker det är ett problem så är det inget problem, oavsett vad "alla" andra känner. Är du trygg i det, kör på det! :)

Min sambo åkte hem flera vändor under och efter förlossningen. Han blir så rastlös och jag blir bara stressad när han börjar trampa så skickade ut honom ett par vändor på fredagen och han åkte hem å tog djuren ganska direkt när dottern var född å kom tillbaka sen så fick vi fika, jag duscha osv.
Hemma sköter han allt, jag bara ligger på soffan och ammar ;)

Hur tusan hann han åka hem under FL när den bara tog ett par timmar? Eller menar du under väntan på att set skulle sätta igång?

Vi låg ju inlagda både innan och efter med ettan och då åkte maken också hem för att ta djuren. När mina värkar satt igång åkte han också men då var dom så fjöliga att det inte var ett problem. Däremot är ju de allra flesta hemma under den perioden så det räknade jag inte riktigt in. Hade han däremot åkt från det att vi kom ner fr bb till FL så hade jag undrat va det var som slagit slint i skallen på han.
Efter FL åkte han hem en gång om dagen, i den veckan vi låg inne, för att ta hand om djuren. För mig är inte det ett problem öht, jag litar iof oclså på att om jag bett honom så hade han stannat. Men att lämna under själva förlossningen känns jätte konstigt i mina ögon. Jag tänker dock inte in d första värkarna under öppningsskedet då. Men som jag skrev ovan, så länge man är trygg med det och så spelar det ju ingen roll vad andra känner.

Hur tusan hann han åka hem under FL när den bara tog ett par timmar? Eller menar du under väntan på att set skulle sätta igång?

Vi låg ju inlagda både innan och efter med ettan och då åkte maken också hem för att ta djuren. När mina värkar satt igång åkte han också men då var dom så fjöliga att det inte var ett problem. Däremot är ju de allra flesta hemma under den perioden så det räknade jag inte riktigt in. Hade han däremot åkt från det att vi kom ner fr bb till FL så hade jag undrat va det var som slagit slint i skallen på han.
Efter FL åkte han hem en gång om dagen, i den veckan vi låg inne, för att ta hand om djuren. För mig är inte det ett problem öht, jag litar iof oclså på att om jag bett honom så hade han stannat. Men att lämna under själva förlossningen känns jätte konstigt i mina ögon. Jag tänker dock inte in d första värkarna under öppningsskedet då. Men som jag skrev ovan, så länge man är trygg med det och så spelar det ju ingen roll vad andra känner.

Jag var ju på plats redan på fm på fredagen för att bli igångsatt. Hon kom lördag morgon.

Under förlossningen så gick han ut precis innan hon kom ut, å jag märkte de ju inte. De blev för mkt för honom när jag frågade bm vad de va som händer. Han väntade utanför, vi hade ju pratat om det innan.
Och hellre att mannen går ut och håller sej på benen än svimmar där inne ;)

Att där emot inte va på sjukhuset alls känns konstigt. Om nått händer mamma eller bebis.

Alltså. Min bebis verkar trivas i magen. Har uppenbarligen bara pinvärkar så jag får sovdos ikväll och blir troligtvis igångsatt i morgon om det inte sätter fart inatt. Gubben åkte hem en vända för att hämta övernattningsgrejjer.

Lunchtid i fredags gick vattnet och på kvällen åkte vi in. Jag har ju inget att jämföra med men det kändes som en ganska tuff förlossning. Öppningsskedet gick bra (ca tolv timmar)men sedan var det stopp länge. Bebis låg snett och ville inte vrida huvudet. Jag hade täta värkar men lite för korta (6-7 på tio minuter). När dom ökade det värkstimulerande droppet gick bebisens puls upp för mycket. Det var nära ett kejsarsnitt när det äntligen hände något. Efter 24h kom våran lille pojk ut. Frisk och fin 3660g och 53cm lång. Jag fick grad tre bristningar men förhoppningsvis så läker det ihop som det ska!

Det blev ingen sovdos! Värkarna satte igång rejält vid 23- tiden. I princip utan uppehåll. Jag låg då på BB men blev snabbt flyttad till fl då jag krävde lustgas. Jag va bara öppen 1 cm och bm trodde det skulle bli en lång natt. 01.30 skrek jag efter Eda och 03.45 föddes en liten flicka på 3330 g och 50 cm kort!

Här har jag massa förvärkar som kommer och går. Igår kväll roade jag mig tom att klocka dem, de kom ung var 3-5 minut och höll i sig i någon minut. Men det kändes tydligt att det bara var fjösvärkar och inte på riktigt. Det är dock tydligt att det blir värre när jag håller på med någon form av "fysisk aktivitet". Planterade tre rosor igår vilket innebar att jag också körde tre halvfulla skottkärror med gödsel. Ingen fara då, men sen satte som sagt värkarna igång.. Maken blir helt nipprig av dessa förvärkar för han känner inte riktigt att han har styrt upp det ordentligt på jobbet. Men jag är egentligen orolig. Eller orolig är jag inte öht jag vet bara inte hur jag ska tolka det, borde jag ta det lugnt eller spelar det ingen roll? Jag lider ju inte direkt av dem förutom att de blir lite tungt att andas typ. Någon som vet? Tänkte ringa och fråga BM imorgon.. Annars är det inga konstigheter.. ah, förutom att jag efter att jag vek tvätt i två timmar igår knappt kom upp ur sängen pga den bakre fogen.. men det är ju vad det är.

Ja, jag har ju inte ens skrivit upp mig på vårlistan, men jag hoppas jag slipper vänta in i juni även om vi har BF den tredje. Elva dagar över vill jag iaf verkligen inte gå! Jag tycker det räcker redan nu!
Håller tummarna för att det sätter igång för dig snart, elva dagar över är inte ens snällt av lille bäbisen ;)

Ja, jag har ju inte ens skrivit upp mig på vårlistan, men jag hoppas jag slipper vänta in i juni även om vi har BF den tredje. Elva dagar över vill jag iaf verkligen inte gå! Jag tycker det räcker redan nu!
Håller tummarna för att det sätter igång för dig snart, elva dagar över är inte ens snällt av lille bäbisen ;)

Nä just det, vi sa det för ett tag sedan att du saknades :up:
Nä tycker inte det heller nu, och hoppas den kommer denna veckan nu så det inte blir i helgen för då blir det även besvär med djurvakt, sambon är inte hemma nämligen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 019
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka