vårföräldrar 2014

Tror jag fick med senaste listan nu och uppdaterar den (om jag missat ngn, ber jag om ursäkt) :

Mars
4/3 saint__anger, andra barnet Flicka född 26/2, 3110 g och 47 cm
8/3 Qbaby, andra barnet, Alfred född 9/2 4600g och 52 cm
30/3 Rumpnissen, andra barnet Axel född 13/4 3650 g och 55 cm

April
12/4 Turbofling, tredje barnet Mira född 2/4, 3480 g och 50 cm
26/4 Breakdance, andra barnet
26/4 Isisaela, första barnet.
27/4 Mayalv, Första barnet Elian född 16/4, 3 905g 51,5cm

Maj
1/5 Maléne (plussat) andra barnet (jan -10) ännu en flicka.
2/5 Jerseyko, tredje barnet
14/5 linlar1, första barnet
16/5 Victoria Secret Första barnet.

16/5 black_darling, andra barnet
29/5 Lillamy84, andra barnet

Flyttade på mej eftersom jag har tid för igångsättning i morgon!

@Maléne Jag ska ringa förlossningen kl 7:30 och kolla läget, en plats har jag men inte någon tid det beror på hur de ser ut med andra som föder. Så de kan bli när som helst under dagen.

Trodde nästan de var på G igår kväll, ett himlans stökandes på bebis och samandragning på samandragning.
Magen har blivit liten så nog har hon flyttat på sej och intagit "startläge" men hon är inte fixerad (om de nu inte va de som hon höll på med igår)

Var ju till BM igår på fm. SF 35 cm, har legat mitt på kurvan hela graviditeten! Kanonfina fosterljud. 120/70 i blodtryck, lite lågt i hb 117 jag brukar vara en sån som ligger på 145. Inte konstigt man känt sej trött.
Gått upp 11 kg.

Idag ska vi leta upp ett apotek som har öppet och köpa gips och göra en gipsmage. Vet inte vad jag tycker om dom men här blir inga fler barn så de känns som nått jag verkligen vill spara. Med dottern var jag ju till fotografen och tog massa fina bilder. Den här magen har jag knappt fotat!

Går segt tycker jag.
Kom hit vid 9:30 låg med ctg. Sen blev de "försenat" pga 2 andra födslar. Kl 12 fick jag första cytotec då bebis ligger lite högt å tappen inte helt utplånad.
Har fått 3/8 och känner ingenting. Men ctg kurvan avslöjar jämna och fina samandragningar. Välmående bebis.
Sambon har åkt hem för å ta hundarna. Jag vilar vidare. Nästa koll är 16:30 med ny ctg vet inte när dom ska undersöka mej igen.

Fått 5/8 doser cytotec men inte direkt märkt nått. Drar lite i ljumskarna och sticker mellan benen. Regelbundna samandragningar. Bebis mår bra. Kanon ctg-kurvor.

Hade trott på bebis idag men de e nog bara å glömma!

If har jag knappt haft värkar med dom andra heller. De har börjat ca 1 timme innan de vart födda å vart regelbundna typ var 4e minut.

Hur läget ser ut mellan benen vet jag inte. Bara att bm fick in ett finger innan jag fick första dosen.

Bebis har gått från rörlig till fixerad :) värkar har jag men känner dom inte tydligen ;)

Jag har fått 6/8 av 0,2mg cytotec.

Jag fick alla doser cytotec. Ctg avslöjade regelbundna värkar men inget jag kände. Vid 5:30 kördes en ny kurva och bm undersökte. Var öppen 3 cm med en kant kvar och bestämde sej för att ta hinnorna och sätta skalpelektrod. Eftersom bebis fortfarande låg högt fick jag sätta mej på en boll.
Vid 6:15 började jag med lustgas, inget hänt med livmodertappen. Värkarna vart värre å sen är allt bara en dimma för som med dottern, ingen effekt av lustgasen. Värkarna kom direkt på varandra och jag fick panik och frågade vad de är som händer. Då gick sambon ut.
Sen va de bara att krysta. Och 7:05 kom "Sally" 46 cm lång och 2,6 kg.

Hon var superpigg och vaken och duktig på att äta (därför jag uppdaterade) nu är vi på avdelningen å myser.

Det brukar väl kunna bli så just med cytotec?
Uscha hoppas det ändå gick bra för dig trots paniken mm

Men vilken liten Sally det var :love: Hon lär väl bli den minsta i vårtråden.
Skönt att ni mår bra, hur länge har ni tänkt stanna?
Grattis ännu en gång :banana:

Jämfört med dom två tidigare förlossningarna så var det ingen skillnad för mej att de tog hål på hinnorna mot att de gått av sig själva som med dom andra två.
De va därför jag blev igångsatt för att verkligen va på plats installad på förlossningen och lärt känna personalen.

Jag vill åka hem NU! Maten smakar skit. Tidigast måndag blir jag hemsläppt. Stannar för att må helt bra psykiskt.
Fysiskt så mår jag hur bra som helst. Inga bristningar osv.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 025
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka