vårföräldrar 2014

@LillaMy84 Precis så! Jag undrar vad som händer! Jag tror att de kan vart så att en del av min propp gick igår. Det säger iof inte så mycket, förra gången gick den lite lustigt nog tre söndagar i rad och på tredje söndagen började jag läcka vatten också. Så här efteråt kan jag tycka det är konstigt att jag hela tiden blev bemött med att det säkert inte betydde någonting och att proppen minsann kan återbildas. Det är såklart sant, men jag fattar inte riktigt varför man inte bemöter en med "hela sanningen". Jag vet inte om jag va exceptionellt trög, men jag hade ändå flera symptom på att ungen skulle komma tidigt, men det var aldrig någon som faktiskt pratade om det med mig så det fanns inte riktigt i min värld. (Hjärtformad livmoder, spänd livmoder, låg högt på SFkurvan.) Jag fick ju hela tiden höra "det är inget som säger att det blir så", "den kan återbildas" osv. Om det inte var sådana kommentarer så var det tyst. Jag hade nog tyckt det vart skönt att höra att det var en potentiell utgång och vad det kunde komma att betyda.. istället låg jag där i chock med en unge på bröstet.. knappt innan jag ens fattat att jag var gravid.
Jag tycker också att det vart lite samma sak denna gång, trots att jag faktiskt fött tidigt en gång.. lite som att man försöker övertala mig att det inte skulle hända, trots att man inte har en aning. Nu skulle det ju inte komma som en chock direkt och jag behöver ju ingen direkt info om vad det innebär att få en prematur vid den här veckan, typ matschema, järntillskott osv.. Den biten vet jag ju redan..

@linlar1 Jag kan inte påstå att jag är klokare denna gången. Visserligen hade jag inga direkta förvärkar då.. eller öht egentligen.
Först hade jag ju typ SD/FV som kom med jämna mellanrum men som inte gjorde jätte ont. Sen la dom ju in mig på observation efter att vattnet gått och när jag ett par dagar senare fick första värken, så tror jag att den kändes mer i ryggslutet än vad det gjort tidigare, och jag minns att jag direkt vände mig om och kollade på klockan och tänkte "var det där min första värk så vill jag veta vad klockan var". Klockan var två minuter i eller efter 10, den 12 februari 2013. Ut kom hon 00:46 den 13de ;)

Just ja, jag kom på, när jag var sjukskriven innan Olivia kom, så fick jag ett ryck och började virka! Jag lärde mig över youtube och hade ett mönster till en fin babyfilt som inte alls var svår! Mössor kan man också virka som inte är speciellt svårt! Filten blev kanske lite sne.. hehe, men det gör inte så mycket ;)

@jerseyko ja jag har gissat att det varit något sådant... jag pratade med maken igår och jämförde det lite med när man ligger och höhö, han kommer in för djupt så de stöter till på livmodertappen typ. Samma sak, fast från andra hållet liksom ^^

Jag har massor med SD/FV och jag vet inte riktigt vad som händer eg. Jag kan inte påstå att det gör jätte ont, jag är visserligen hyfsat tålig men jag fattar bara inte vad som händer och det hade vart skönt att veta det så man vetat om/vad för försiktighetsåtgärder man borde ta. Vi bor ju rätt off så det vore kanske inte jätte lämpligt att befinna sig allt för långt hemifrån om det faktiskt sätter igång. Men jag känner inte heller att jag vill låsa in mig i onödan.
Ska träffa bm på tisdag och prata lite med henne så kanske hon kan hjälpa mig att reda ut vad det är som pågår. Har förutom dessa SD/FV också en strålande/isande/mjölksyre-känsla down there (skulle inte benämna det som mensvärk dock). När vi åker bil och jag får dessa SD/FV så är det som att magen inte hänger med och minsta lilla gupp kan göra rätt ont! Däremot inga känningar i ryggen...
De e super svårt, hade inget av detta med Olivia..

Precis så har jag oxå! Speciellt det du skriver om att åka bil... Sen har jag även en brännande känsla ner i ljumskarna som började igår. Inget av detta känns igen från förra graviditeten.

Grattis Jerseyko.

I fredags blev lilla Mira en manad, eller lilla och lilla, hon är ganska stor. Har plockat fram kläder i storlek 62 redan, mkt är stort men inte för stort. Hon är väldigt enkel och okomplicerat, äter, sover och tittar runt när hon är vaken. Lite orolig ibland pa kvällarna bara. Sover helt ok pa nätterna (äter 2-3 ganger).

Jag har kört mitt första träningspass idag och hjälp vad svag jag är, inte en enda muskel finns kvar känns det som. Men inget gör ont längre sa det känns skönt. Nästa fredag har jag efterkontroll hos läkaren men jag räknar med att allt är ok da.

@turbofling WOW! Vad härligt att få träna!! Det känns verkligen som lyx nu när man knappt kommer upp ur soffan! Bara som en sån sak att man inte kan se alla sina kroppsdelar när man står i duschen haha! Jag tror iof att det kommer ta ett längre tag för mig än en månad innan jag är helt repad och kan träna. De va ju inte så länge sedan jag gjorde detta och jag känner faktiskt en rätt tydlig skillnad redan nu, jag är mycket svagare i musklerna så jag tror jag kommer få göra knipövningar i mängder. Värsta tänkbara scenario eftersom jag avskyr sånt, det blir aldrig av!
Skönt att ni fått en så okomplicerad sak! :) Man borde väl beställa en sån, men eftersom Olivia är så galet okomplicerad så har jag räknat med att vi kommer få ett riktigt litet monster denna gången ^^ Så jag har inte ens vågat hoppas såpass att jag ens försökt beställa en skötsam en ;)

@black_darling den där brännande känslan kände jag av en gång igår.. men det var inte någon fara smärtmässigt.
Tycker det är lite farsinerande att det är så himla olika. Jag är precis lika vilsen denna gången som sist. Hitils, förutom att jag mådde galet illa i början av denna grav och inte under första, så har allt vart hyfsat lika. Väldigt okomplicerat och jag har inte haft några direkta problem. Förra gången fick jag en himlans massa problem med min rygg på slutet, vilket jag inte haft denna gången (har ju vart hemma med dottern och inte suttit stilla på kontoret vilket är lite katastrof för min rygg..) Men nu när det faktiskt börjar hända grejer.. så står jag lite som ett frågetecken och hänger inte alls med. Skillnaden är väl att man lite mer vet vad som komma skall och det är inte helt blankt som sist, haha. Men det är helt omöjligt att reda ut bland alla symptom.. fast det kanske bara är att inse att det hänger på att man börjar bli gammal ;)

Grattis Jerseyko.

I fredags blev lilla Mira en manad, eller lilla och lilla, hon är ganska stor. Har plockat fram kläder i storlek 62 redan, mkt är stort men inte för stort. Hon är väldigt enkel och okomplicerat, äter, sover och tittar runt när hon är vaken. Lite orolig ibland pa kvällarna bara. Sover helt ok pa nätterna (äter 2-3 ganger).

Jag har kört mitt första träningspass idag och hjälp vad svag jag är, inte en enda muskel finns kvar känns det som. Men inget gör ont längre sa det känns skönt. Nästa fredag har jag efterkontroll hos läkaren men jag räknar med att allt är ok da.
Gud vad härligt att träna! Jag funderar på att börja pumpa för att kunna börja träna boxercise. Är verkligen sugen! Känns som om löpningen får vänta ett tag, min bäckenbotten behöver nog betydligt mer återhämtning innan den är fit för det! Vad tränar du för något?
Vad skönt att höra att ni börjat gå på storlek 62. Har funderat på om det börjar bli dags i ett par dagar men tycker det känns så tidigt, han kom ju precis ut! Men storlek 50 fick jag börja sortera ut från början och nu är nog alla bodys för små.

Axel, tre veckor, börjar likna sin bror mer och mer även om det inte är alls lika skrikigt. Äter 12-18 gånger per dygn vilket gör att jag är ganska mosig... Får så klart massa magknip där mellan. Tycker om att vara nära, nära även i vaket tillstånd men kan även ligga kortare stunder och kika sig omkring, det kunde aldrig hans bror. En ny erfarenhet är att Axel går att söva utan att amma, det började inte hans bror med fören han slutade amma, så det var en trevlig överraskning! Jag börjar känna mig mer och mer återhämtad i kroppen. Nu är det mest sömnbristen som är påtaglig. Idag började sambon jobba och det var första dagen ensam hemma med båda barnen, gick förvånansvärt bra. Storebror är en tapper ängel!!!

@Victoria Secret Lycka till! Hoppas det går "smidigt"!

Första natten hemma. Skönt! Bebis är helt fantastisk snäll.

Hoppas på mjölken släpper till ordentligt brösten är stora hårda och ömma. Bebis vill helst äta från bara ena tutten som är lite mer "fart" i men vi kämpar på. Förstår ju lilla bebis å försöka äta från en tutte som är som en stor fotboll ;)

Jag tränar enl boken "träning för nyblivna mammor" av Olga Rönnberg. Det är ingen hardträning direkt nu i början, utan handlar om att langsamt hitta sina muskler igen och bygga upp dom. Känns underbart att kunna röra kroppen igen, sen jul ungefär har jag knappt kunnat ga. Känner av fogarna lite ibland om jag rört mig mycket men det hoppas jag försvinner snart.
Sen ska jag bara fa ordning pa maten igen ocksa, äter bra men däremellan äter jag för mkt onyttigheter, är väldigt sötsugen sa det suget maste jag jobba bort.

Vi ska till barnläkaren pa mandag sa det ska bli spännande att se hur stor Mira blivit, hon är mer i storlek som sin yngsta storasyster. När jag kollade pa kläderna konstaterade jag att äldsta storasyster hade 62 i augusti, da var hon 5-6 manader men hon växte väldigt langsamt och vi var oroliga för att hon växte för daligt. Bättre da att dom växer fort.

@jerseyko När mina boobisar var så där stora och spända så hjälpte det att först nypa med ett "saxgrepp" om gröstvårtan så hon fick in den ordentligt i munnen, sen höll jag kvar ett tag medans hon sög. Då blev det inte så spänt och lika svårt för henne.

@turbofling Jag är ändå avis på dig som får träna! Jag är ju kvar i det där vaggande orörliga modet, så jag längtar tills jag kan böja mig ner obehindrat ;)
Skönt att hon verkar växa på bra! Vår etta är ju en mini, jag har visserligen aldrig varit orolig för henne, men det är skönare att de har något att ta av om de blir sjuka! Här har vi snudd på stått still i vikt sen i februari känns det som.

----

Kom precis från BM. Allt såg bra ut, magen hade hoppat upp lite på kurvan, men tösen är inte fixerad än så BM sa att det förklarade saken. Lite spännande att få massa nya frågor av BM så här under andra graviditeten, så här länge har ju jag aldrig vart gravid haha, så jag hann aldrig få frågan om vilken BVC vi tänkt gå till osv!
Annars så har vi iaf börjat planera lite... googlade och skrev ihop en lista om vad vi ska ha med oss till BB och vad för smågrejer vi har kvar att fixa inför att newbie kommer. Typ.. hitta och göra rent babyskyddet, höja och bädda spjälsängen osv. Nu har vi iaf en plan om att det ska göras ;)

Idag har jag tid för svepning. Hade ordentliga förvärkar igår kväll och även inatt. Håller tummarna att jag öppnat mig så vi kan göra svepningen. Känner mig nervös och förväntansfull även fast jag vet att det kan misslyckas. Jag är så otroligt trött på min graviditet nu! Ge mig min bebis!!!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 025
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka