@LillaMy84 Precis så! Jag undrar vad som händer! Jag tror att de kan vart så att en del av min propp gick igår. Det säger iof inte så mycket, förra gången gick den lite lustigt nog tre söndagar i rad och på tredje söndagen började jag läcka vatten också. Så här efteråt kan jag tycka det är konstigt att jag hela tiden blev bemött med att det säkert inte betydde någonting och att proppen minsann kan återbildas. Det är såklart sant, men jag fattar inte riktigt varför man inte bemöter en med "hela sanningen". Jag vet inte om jag va exceptionellt trög, men jag hade ändå flera symptom på att ungen skulle komma tidigt, men det var aldrig någon som faktiskt pratade om det med mig så det fanns inte riktigt i min värld. (Hjärtformad livmoder, spänd livmoder, låg högt på SFkurvan.) Jag fick ju hela tiden höra "det är inget som säger att det blir så", "den kan återbildas" osv. Om det inte var sådana kommentarer så var det tyst. Jag hade nog tyckt det vart skönt att höra att det var en potentiell utgång och vad det kunde komma att betyda.. istället låg jag där i chock med en unge på bröstet.. knappt innan jag ens fattat att jag var gravid.
Jag tycker också att det vart lite samma sak denna gång, trots att jag faktiskt fött tidigt en gång.. lite som att man försöker övertala mig att det inte skulle hända, trots att man inte har en aning. Nu skulle det ju inte komma som en chock direkt och jag behöver ju ingen direkt info om vad det innebär att få en prematur vid den här veckan, typ matschema, järntillskott osv.. Den biten vet jag ju redan..
Jag tycker också att det vart lite samma sak denna gång, trots att jag faktiskt fött tidigt en gång.. lite som att man försöker övertala mig att det inte skulle hända, trots att man inte har en aning. Nu skulle det ju inte komma som en chock direkt och jag behöver ju ingen direkt info om vad det innebär att få en prematur vid den här veckan, typ matschema, järntillskott osv.. Den biten vet jag ju redan..