vårföräldrar 2014

Jag hinner inte med att skriva, men jag läser allt.

@jerseyko, spännande att ha fatt ett datum när bebisen ska komma. Vilken vecka är du i da?
@Mayalv och Majola, hur ska man uttala Elian? Jag vet ett barn som heter det och dom uttalar det pa samma sätt som i Elias.

Här rullar det pa, sambon är tillbaka pa jobbet men det gar än sa länge bra här hemma. Dag och natt sover och öter Mira mest och är nöjd. Kvällen är jobbigare, da skriker hon mycket och är orolig.

@jerseyko, spännande att ha fatt ett datum när bebisen ska komma. Vilken vecka är du i da?

Jag kommer vara i v38 (37+6) så de är lite pirrigt, dottern valde ju att komma ut 37+3!
Trodde de skulle bli bebis i natt. Fy vad jag sov dåligt, massa samandragningar å ett himla knölandes på bebis!
När jag lämna barnen i skolan i morse kände jag hur de blev helt slabbigt i trosorna å de enda jag kunde tänka på "inte vattenavgång här!" Men de va lugnt *phu* såg aldrig slemproppen på dom andra två så ingen aning om de kan ha vart en bit av den som lossna.

Jag som inte hunnit till (orkat åka) ikea å köpa de sista än! Vattnet får inte gå måste ju ha madrasskydd först!
Fast ska åka å handla nu när sambon slutat jobba, får svänga in på jysk. Med dom andra har ju vattnet gått när jag legat i sängen. Å de blir väldigt blött!!!

@jerseyko
Ja en tjej här hemma som fick på påskaftons morgon (hade planerad igångsättning på påskaftons morgon kl 9, kom 3h tidigare) har haft snabba förlossningar och hon var lite orolig, gick dock över mer än två veckor men det tog inte ens 1h efter första värken innan han var ute, en riktig påskraket ;) vi har ca 30min till förlossningen härifrån.

Mina förlossningar har börjat med vattenavgång. Sen har värkarna kommit. Med första hade jag värkar i knappt 2h och med andra knappt 1h, dessutom kom de före bf. Och med 2an gick jag från 4 cm till ute på 20 minuter! Fick en krystvärk när jag stod på knä men vägra föda så. Vände runt och krystade ut henne på andra värken ;)
Med första barnet hade jag krystvärkar i 20 min. Men vågade inte ta i eftersom allt gick så fort.

Haft massa sammandragningar idag.Kunde knappt gå efter vi vart å handlat! Men nu verkar de lugnt.

Den variant av Elian som jag önskar mig uttalas Élian och kommer från grekiskans Helios. Men det finns många som uttalar det Elían och ser det som en variant av Elias/Eliah. Och så finns det de som menar att det kommer från arabiskan och hur de vill uttala det vet jag inte. Kärt namn har många barn eller nåt..

@jerseyko
Hoppas den väntar till den 2 då ;) både positivt och negativt med snabba förlossningar.

Funderar på om jag ska ge mig på att åka till gekås själv med dottern i morgon? Har dock haft mycket känningar i magen idag?
Får se lite vilket humör lilldamen är på?
Transporten står där nere på verkstan och då får man ju passa på att hoppa in och köpa kanske nått till båda barnen + till oss :)

Igår ringde min BM och berättade att jag hade lite bakterier i urinprovet jag lämnade in förra veckan. Så de satte mig på antibiotika. När jag var på apoteket berättade personalen att denna antibiotika skulle man inte ta i direkt samband med FL. Kändes lite puckat att läkaren skrivit ut just det till mig då eftersom dottern kom om en vecka... Så nu får jag knipa i minst två veckor.
Har haft sjukt mycket SD och börjar få svårt att böja mig ner, eller ffa resa mig upp eftersom bäckenet inte orkar hålla mot.
Förhoppningsvis ger SD med sig nu efter antibiotikan, jätte frustrerande att inte kunna gå i normalt tempo i mer än några meter innan det drar ihop sig och blir tungt.
Men annars försöker jag vara vid gott mod även om jag igår va så sliten att det gick upp för mig att det faktiskt börjar bli dags och att vi kanske ska se till att försöka ordna en barnvagn haha. Det är en jäkla djungel och det är inte alls lika roligt som att titta och köpa på sig typ.. schabrak :angel:

Nu har jag gjort mitt sista arbetspass denna graviditet och idag kom paniken :p Vi ska ju ha barn om fyra (!!) veckor och vi har inte förberett nånting. :eek:
Sist gick jag ju hem redan halvvägs och nånstans hänger nog den föreställningen kvar, att det skulle vara en evighet tills det är dags.
:p

Vad tror ni förresten, behöver man en syskonvagn? Storebror kommer att vara 3 när Lill*n föds, gillar ju att åka vagn hemmavid men jag har nånstans ändå förhoppningar om att det blir en del cyklande nu i sommar:)
Har dessutom planer på att bära Lill*n mest i sjal/sele ändå.. Men shoppingdjävulen har tagit mig tror jag:o:o

(ot, men är det nån som råkar veta hur man går bort smileysar, inte riktigt meningen att det skulle bli så många i mitt inlägg, men lyckas inte med att få bort dem heller)

Nu har jag gjort mitt sista arbetspass denna graviditet och idag kom paniken :p Vi ska ju ha barn om fyra (!!) veckor och vi har inte förberett nånting. :eek:
Sist gick jag ju hem redan halvvägs och nånstans hänger nog den föreställningen kvar, att det skulle vara en evighet tills det är dags.

Jag gick också hem 4 veckor innan jag skulle ha barn. Jag hann vara hemma 1½ vecka, sedan tyckte Felix att det var dags att komma ut... ;)

@LillaMy84 Jag skulle satsa på vanlig vagn men komplettera med ståplatta hellre än syskonvagn :)

Det skulle jag också göra i den åldern! Min son blir tre i juni och vi behöver egentligen bara vagn vid längre utflykter. Allt annat är ren bekvämlighet. Nu har vi syskonvagn och ingen ståplatta (är på jakt efter en begagnad) så det blir ju automatiskt mer vagn.

Nu har jagjort mitt sista arbetspass denna graviditet och idag kom paniken :p Vi ska ju ha barn om fyra (!!) veckor och vi har inte förberett nånting. :eek:

Vad tror ni förresten, behöver man en syskonvagn? Storebror kommer att vara 3 när Lill*n föds, gillar ju att åka vagn hemmavid men jag har nånstans ändå förhoppningar om att det blir en del cyklande nu i sommar:)
Har dessutom planer på att bära Lill*n mest i sjal/sele ändå.. Men shoppingdjävulen har tagit mig tror jag:o:o

Nej, jag tror inte heller ni behöver en syskonvagn. Axels storebror är drygt två och ett halvt, vi har bara en ståbräda. Sen har vi en sittvagn till storebror också om vi skulle vara två, men han verkar föredra ståbrädan.

Det är jätteroligt att läsa om er alla men har svårt att hänga med och svara alla.

Vi fortsätter njuta här hemma och är tacksamma för vilket okomplicerat barn Axel är. Hans storebror hade kolik och de första fyra månaderna var skitjobbiga, så vi var oroliga att det skulle bli likadant nu. Nätterna har varit lite jobbiga nu, han vaknar fyra-fem gånger och sover oroligt där mellan. Tror det är magen som bråkar för honom så nu ska vi börja med magdroppar.

@Maléne Barnvagnar är verkligen inte min grej... förstår mig verkligen inte på dom som köper dem för att de e kul typ. Uäh! Men det är nog mest för att jag inte tycker att någon vagn än perfekt utan att man måste lite välja vilken som är minst dålig typ. Nu har jag ju dessutom insett att vi måste och klämma och känna på dem också för att få ett hum. Är såå besviken på att kronan syskon hade så otroligt smala sittdelar trots att chassit är så brett. Olivia är ju 1 och en liten tunnis och trots att hon inte hade mycket kläder på sig så var det tight! Sittdelarna är bara 25 cm breda! Den har annars alla funktioner jag letar efter, men vad gör det om ungen inte får plats till vintern? Är extremt bitter, vi har deras Duo S idag och är jätte nöjda! SÅ typiskt! (Man kan inte riktigt tro att barnvagnar inte är min grej va? Här sitter jag och name droppar modeller och mått... skjut mig i huvudet tack!)

Ang antibiotikan så.... åh.. jag orkade inte ringa... gick ut på fass och läste och det stod inte att man absolut inte fick äta den, utan mer att man skulle undvika det och att det skulle övervägas av läkaren. Sen kan det bero på vad för typ av bakterier det var jag hade (alla antibiotika tar ju inte alla bakterier). Eller så hade väl läkaren rådfrågat min BM som inte är jätte orolig över att Newbie kommer komma så tidigt.. eller.. så missade hon det bara.. jag vet inte.. jag avskyr den läkaren så jag undviker gärna ett samtal med henne. Hon är verkligen ett riktigt pucko.

@LillaMy84 Du kan ju alltid få shoppa åt mig om du vill :angel: Jag kan skriva ner alla kriterier jag har så kan du plocka fram några bra modeller ;)
Om jag vart du hade jag gärna undvikit att skaffa syskonvagn, dom är verkligen åbäken! Vi har dessutom varit inne på att inte skaffa någon liggdel, förra gången använde vi den väldigt lite (max tio gånger) och när Olivia var 3 månader bytte vi till sittdelen och pallade upp henne med en kudde. Däremot föddes ju Olivia i feb och då gick det bra att bära i sjal och sele (vilket då var planen att vi skulle göra med lillasyster ist för liggdel). Men nu kommer hon ju i slutet på maj/början på juni och då kommer det nog bli väldigt varmt...

@LillaMy84 Du kan ju alltid få shoppa åt mig om du vill :angel: Jag kan skriva ner alla kriterier jag har så kan du plocka fram några bra modeller ;)
Om jag vart du hade jag gärna undvikit att skaffa syskonvagn, dom är verkligen åbäken! Vi har dessutom varit inne på att inte skaffa någon liggdel, förra gången använde vi den väldigt lite (max tio gånger) och när Olivia var 3 månader bytte vi till sittdelen och pallade upp henne med en kudde. Däremot föddes ju Olivia i feb och då gick det bra att bära i sjal och sele (vilket då var planen att vi skulle göra med lillasyster ist för liggdel). Men nu kommer hon ju i slutet på maj/början på juni och då kommer det nog bli väldigt varmt...
Haha jag roar mig gärna med att leta vagn om jag får lite kriterier att gå efter :D

Svarar till alla
Vi har redan två vanliga vagnar, men jag är skeptiskt till att ståbräda skulle funka hemmavid iom att vi bara har grus överallt, eller finns det terrängmodeller av dom också? :)

@WBanna hjälp! Nu har jag ju kallt räknat med att leveransdatumet ska stämma, även om det ursprungliga datumet (21/5) känns mer rimligt än det vi blev flyttade till på rul (29/5). :pMen jag fattar helt ärligt inte vart tiden tog vägen?

@LillaMy84 Jag köpte syskonvagn när jag fick 2an. Är 2 år mellan dom och jag använde den nog aldrig!

Jag har inte heller förberett allt, ska ta mej till ikea på söndag hade jag planerat. Hmm. Får se hur de går ;) sambon har lite halv bebispanik men så mkt han tjatar om den där ungen så kommer den väl aldrig komma ut ;)
Plastlakan i sängen i alla fall så nu kan ju vattnet få gå om det skulle va så. Idag har det vart lugnt och jag harmått bra och vart pigg. Skönt!

@LillaMy84
Är 5 dagar kvar till bf nu och det är inte klart för ankomst här heller :)
Funderar också på vagn här, vill kunna ta mina långa turer som sagt och bräda känns inte optimalt på grus och dom måste ju vara i vägen, eller? Får se hur jag gör, avvaktar tills jag märker hur behovet ser ut.

Om du Inte har krav på att sittdelarna ska vara vändbara så kan jag rekommendera bumbleride indie twin. Smidig att fälla ihop, den går in genom dörrar med standard mått, stora lufthjul och svängbara fram som går att låsa. Köpte en sån (har 13 månader mellan barnen) och de har gott om plats. Har dock inga mått på sitsar osv i huvudet men de kan ju Google lösa åt dig ;)
Om inte jag minns helt fel bor du i sthlm va? Isf kan jag rekommendera syskonhuset, de har många olika modeller inne att testa

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 036
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27

Hund, Katt, Andra Djur