Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
knapplån
Vår fina son Elian föddes igår 16/4. Trötta men så lyckliga såklart.
Återkommer med mer info när vi är hemma igen.
Knapplån
Hej och tack för alla grattis!! Vi har börjat landa lite här hemma men det är ju mkt nytt.
Här är lite hur det var för oss i onsdags.
Skulle åka in för igångsättning i onsdags. Natten till onsdagen började lite av vattnet gå men inte så mkt mer hände. Åkte som planerat in kl 9 och väl på plats konstaterade de att han var på g själv men hjälpte honom lite på traven genom att svepa hinnorna helt. 20 min senare hade jag värkar.
Vid 14 gjorde det så ont och min ryggskada gjorde sig illa påmind så bad om eda, efter många om och men lyckades de sätta den och jag kunde säga hela meningar igen. Tyvärr tog edan bort en hel del av mina krystvärkar så bm fick säga när jag skulle ta i men skulle utan tvekan gjort exakt samma om jag fick valet igen.
I övrig flöt det på. Kl 22.25 kom han. Vikt 3 910 och 51,5cm. Vi blev kvar på patienthotellet till söndagen så är inne på vår andra dag hemma vilket är riktigt skönt.
Nu väntar vi på er andra som ska få era bebisar snart
@Mayalv
Men gud så skönt att han redan bestämt sig för att komma ut. Kan tänka mig att det underlättade en del! Han var väll inte så stor som ni befarade heller?
Gott att ni mår bra!
Hej Mayalv!
Hur funkar det med namnet Elian för er? Fattar folk hur det ska uttalas? Vi är lite rädda för att de flesta ska uttala det Elían (som Elias) istället för Élian, så nu lutar det mot att vi får en Eliah istället. Fast egentligen tycker jag ju att Elian är mycket, mycket finare.
Nej han blev ju dels 11 dagar tidig och var mindre än de trodde (dock tyckte ju jag personligen inte att hans närmare 4 kg kändes så litet ..)
Kl! Vad har hänt med buke? Vilket ansiktslyft! Grattis till er som fått bebis, är något avis. Svullen och öm i händer, fötter och ben. Kan knappt böja mina stackars fingrar. Förvärkar och foglossning, har jag sagt att jag är less? Bebis låg precis på gränsen till att ha vuxit för lite sist. Ska till BM den 29 och har den inte vuxit bra blir det Ul. Vad gör de om den inte växer? Blir man igångsatt då eller?Det har jag full förståelse för!!