vårföräldrar 2014

Igar var vi ute hela eftermiddagen, solen sken men det blaste kallt. Ammade tva ganger ute, sen när vi kom hem frös jag massor och vänster bröst var helt ömt. Fick under kvällen 39,5 i feber, men idag pa morgonen var den helt borta igen. Bröstet är fortfarande ömt men är mjukt och inga knölar. Kan det vara mjölstockning ända?

@Mayalv Grattis till bebis ♥

Själv är jag ganska pigg. Men har börjat svullna och i morse hade jag nästan panik för de kliade så i händerna och under fötterna!
Fick en "attack" nu på kvällen också under fötterna :(
Hoppas de bara vart nått tillfälligt å inte ä

Nu börjar magen förbereda sig iallafall ;) haft en konstig känsla i magen två nätter och igår gjorde det verkligen ont när jag gick och la mig så hoppas verkligen att jag inte behöver gå över tiden men men...

Hur går för alla? Hur mår ni, något på g?

Här kan vi konstatera att Axel är ett oerhört enkelt barn. Vi är förundrade över hur lite han skriker och hur mycket han sover. Storebror måste haft väldigt mycket ont i magen för det är som natt och dag.

I övrigt har de senaste dygnen varit riktigt känslomässig berg- och dalbana. Hormonerna sprutar och jag har gråtit och skrattat om vartannat. Min mage vill inte samarbeta heller och igår hade jag vansinnigt ont...

@Rumpnissen
Nä här händer det inget, men vi har ju långt kvar till vårt riktiga BF! (1an kom om 1,5 vecka).
Blev lite matt på svärisarna som ska ta ettan vid FL. Nu har de bokat in att de ska till Värmland vecka 20 (mitten/slutet på maj) o vi har BF 3/6! De e ju helt normalt att föda två veckor innan och ffa för oss som födde sex veckor innan sist kan ju inte direkt bli chockade om ungen kommer tidigt... O då ska dom åka bort en vecka!? De tar liksom fyra timmar bara i bilen, minst! Men det löser sig, jag har familj här i Sthlm som garanterat ställer upp om det behövs och när vi förklarade för svärisarna läget om att det är lika normalt att komma två veckor tidigt så lovade dom att släppa allt och åka på stört om det behövdes så att min familj inte behövde ta någon längre tid. (Mina föräldrars valp är inte helt pålitlig och båda mina brorsor har rätt mycket med egna barn, så det är inte helt optimalt att lämna henne där allt för länge, dessutom känner hon inte dem jätte bra.)

Skönt att ni har det bra med liten och att han håller sig på mattan ;) då antar jag att det är iaf lite lättare att få livet att rulla :) hoppas magen din slutar strula!

Imorgon 11:15 ska vi träffa läkaren för bedömning och ev. Igångsättning!!!
Känns jättekonstigt. Och vart är alla bebisgrejer? ;)

Jag tror dock att inget händer imorgon, utan dom vill jag ska gå en vecka till. Men vi får se!

Knapplån

Hej och tack för alla grattis!! Vi har börjat landa lite här hemma men det är ju mkt nytt.

Här är lite hur det var för oss i onsdags.

Skulle åka in för igångsättning i onsdags. Natten till onsdagen började lite av vattnet gå men inte så mkt mer hände. Åkte som planerat in kl 9 och väl på plats konstaterade de att han var på g själv men hjälpte honom lite på traven genom att svepa hinnorna helt. 20 min senare hade jag värkar.

Vid 14 gjorde det så ont och min ryggskada gjorde sig illa påmind så bad om eda, efter många om och men lyckades de sätta den och jag kunde säga hela meningar igen. Tyvärr tog edan bort en hel del av mina krystvärkar så bm fick säga när jag skulle ta i men skulle utan tvekan gjort exakt samma om jag fick valet igen.

I övrig flöt det på. Kl 22.25 kom han. Vikt 3 910 och 51,5cm. Vi blev kvar på patienthotellet till söndagen så är inne på vår andra dag hemma vilket är riktigt skönt.

Nu väntar vi på er andra som ska få era bebisar snart :)

@Mayalv
Men gud så skönt att han redan bestämt sig för att komma ut. Kan tänka mig att det underlättade en del! Han var väll inte så stor som ni befarade heller?

Gott att ni mår bra!

Knapplån

Hej och tack för alla grattis!! Vi har börjat landa lite här hemma men det är ju mkt nytt.

Här är lite hur det var för oss i onsdags.

Skulle åka in för igångsättning i onsdags. Natten till onsdagen började lite av vattnet gå men inte så mkt mer hände. Åkte som planerat in kl 9 och väl på plats konstaterade de att han var på g själv men hjälpte honom lite på traven genom att svepa hinnorna helt. 20 min senare hade jag värkar.

Vid 14 gjorde det så ont och min ryggskada gjorde sig illa påmind så bad om eda, efter många om och men lyckades de sätta den och jag kunde säga hela meningar igen. Tyvärr tog edan bort en hel del av mina krystvärkar så bm fick säga när jag skulle ta i men skulle utan tvekan gjort exakt samma om jag fick valet igen.

I övrig flöt det på. Kl 22.25 kom han. Vikt 3 910 och 51,5cm. Vi blev kvar på patienthotellet till söndagen så är inne på vår andra dag hemma vilket är riktigt skönt.

Nu väntar vi på er andra som ska få era bebisar snart :)

Hej Mayalv!

Hur funkar det med namnet Elian för er? Fattar folk hur det ska uttalas? Vi är lite rädda för att de flesta ska uttala det Elían (som Elias) istället för Élian, så nu lutar det mot att vi får en Eliah istället. Fast egentligen tycker jag ju att Elian är mycket, mycket finare.

@Mayalv
Men gud så skönt att han redan bestämt sig för att komma ut. Kan tänka mig att det underlättade en del! Han var väll inte så stor som ni befarade heller?

Gott att ni mår bra!

Nej han blev ju dels 11 dagar tidig och var mindre än de trodde (dock tyckte ju jag personligen inte att hans närmare 4 kg kändes så litet ;) ..)

Hej Mayalv!

Hur funkar det med namnet Elian för er? Fattar folk hur det ska uttalas? Vi är lite rädda för att de flesta ska uttala det Elían (som Elias) istället för Élian, så nu lutar det mot att vi får en Eliah istället. Fast egentligen tycker jag ju att Elian är mycket, mycket finare.

Hej!

Det är faktiskt ingen som uttalat det fel än i alla fall :). Jag är ju lite partisk men älskar namnet och det var det enda som kändes helt rätt både för mig och sambon.

Inget idag, som jag misstänkte.
Men skönt å prata av sej om all oro, läkaren var kanon och "mänsklig" och sambon gick oxå där ifrån nöjd.
Han vill helst inte vara med, tycker de är jobbigt.

Fick i alla fall tid den 2 maj. Så bara att hoppas bebis stannar tills dess.
Läkaren skrev även i min journal att jag inte får skickas vidare, vilket har vart en stor oro. Och att de inte ska tveka att rekommendera ambulans om jag ringer å de startat av sej själv.

Det har jag full förståelse för!!
Kl! Vad har hänt med buke? Vilket ansiktslyft! Grattis till er som fått bebis, är något avis. Svullen och öm i händer, fötter och ben. Kan knappt böja mina stackars fingrar. Förvärkar och foglossning, har jag sagt att jag är less? Bebis låg precis på gränsen till att ha vuxit för lite sist. Ska till BM den 29 och har den inte vuxit bra blir det Ul. Vad gör de om den inte växer? Blir man igångsatt då eller?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka