vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

Lycka till!

Mej slog det idag att jag går in i v.36 nu (35+0 idag) och det kanske bara är 2 veckor kvar tills bebis kommer, har ju fött dom andra i v.37+2 och 38+1!

Va tusan, jag har inte tid å föda barn nu, eller ork! Och sambon är i vårdnadstvist med exet och det tar sjukt mycket energi från oss båda.

Knapplån.

03.26 inatt föddes Axel. Det satte igång med lite "obehagliga förvärkar" vid 23-tiden så det gick sannerligen fort. Men vi hann in! Var nog inne i 45 min innan han kom ut. Vi mår bra men är så klart trötta, har inte sovit någonting. Väntar bara på att få åka hem! Skönt att slippa igångsättningen i alla fall!

Hoppar in från sommarföräldrar 2011 för att gratulera till barn nr 2! Förstod att det var en segdragen väntan på slutet. Skönt att han bestämde sig för att komma ut själv! Grattis!

Grattis :bump:

Min bebis börjar nog göra sej startklar, bökar runt och håller mej vaken. Men värst av allt just nu är bebis huvud, det hugger, sticker, bränner och gör riktigt ont mellan benen och igår kväll höll bebis på i över en timme samtidigt som magen var stenhård.
Har en del ökade sammandragningar under dagarna men inget som känns mer än att magen blir stenhård.

Ska till barnmorskan nu i veckan. Känns som magen vuxit massor sen vi va där sist.

*KL*

Är det vanligt att få ont i huvudet på slutet? Minns inte att jag haft de med någon av dom andra.
Googlar man lite så är det vanligt vid havandeskapsförgiftning men inga andra symptomer stämmer (fast de kanske är svårt å känna om man har högt blodtryck osv?)
Jag har bara huvudvärk, sammandragningar och en mindre gosig bebis som lever rövare och plågar mej med sparkar och mindre trevliga upplevelser mellan benen. Börjar svettas så fort jag gör nått, trött som en jag vet inte vad.

Fyfan vad less jag är!

Grattis Rumpnissen, vad skönt att han bestämde sig för att komma innan igangsättningen. Hur stor är han?

Han är faktiskt inte alls så stor vi trodde han skulle vara, 3650 g och 55 cm lång. Jag hade enorma mängder fostervatten...

Ska uppdatera mer när jag kommer till en dator. Än så länge ligger vi mest i sängen ;). Åkte hem i söndags eftermiddag, jäkligt gott!

Jag vet inte om det är vanligt men jag hade ont i huvudet bra många veckor på slutet förra gången jag var gravid utan att det var något tecken på att något var fel... Jag fick bara höra att jag skulle ta det lugnare...

Knapplån

Vi har fått tid för igångsättning redan denna v men får ju "avboka" den om vi känner att vi ångrar oss och vill "chansa" på att han väljer att komma tidigt själv. Behöver lite tips från er nu för det känns som jag är ett enda virrvarr och bara velar hur jag vill göra.

Anledning till igångsättning: Han är stor och de vill helst inte att han växer mer innan förlossningen (i nuläget ca 4,2 enligt tul) + Min ryggskada har börjar bråka på riktigt så mina dagar spenderas stillaliggandes i soffan eller på sin höjd med en promenad runt kvarteret med lite tur. + Att jag har så ont av rygg och höfter att jag inte sovit typ alls på 3 v så jag är ärligt talat helt slut.

Fördelarna var att livmodertappen är helt utplånad och de tyckte redan att jag är 3,5-4cm öppen. Det skulle tydligen göra att en igångsättning får bättre odds att bli bra. Tydligen är inte det ngn säkerhet att han skulle komma självmant så speciellt snart, några v som max sa hon men vad innebär det liksom.

Bebis själv mår bra och det verkar inte finnas några större problem för honom så det är ju inte för ngt sådant man skulle sättas igång tidigt.

Vad säger ni? Skulle ni satsat på igångsättning eller bita ihop, hoppas att han kommer snart och att han inte växer allt för mkt?

Uppdaterar listan

Mars
4/3 saint__anger, andra barnet Flicka född 26/2, 3110 g och 47 cm
8/3 Qbaby, andra barnet, Alfred född 9/2 4600g och 52 cm
30/3 Rumpnissen, andra barnet Axel född 13/4 3650 g och 55 cm

April
12/4 Turbofling, tredje barnet Mira född 2/4, 3480 g och 50 cm
26/4 Breakdance, andra barnet
26/4 Isisaela, första barnet.
27/4 Mayalv, Första barnet

Maj
1/5 Maléne (plussat) andra barnet (jan -10) ännu en flicka.
14/5 linlar1, första barnet
16/5 Victoria Secret Första barnet.
16/5 Jerseyko, tredje barnet, flicka
16/5 black_darling, andra barnet
29/5 Lillamy84, andra barnet

Senast ändrad:

Då är det 38+2 när de sätter igång.

Känns så svårt att ta ett beslut. Visst kan han välja att komma själv i dagarna men samtidigt kan det ju dröja också och då blir han ju ännu större innan igångsättning då.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka