vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

Kl

Vad roligt det är att vakna kl tre på natten av en unge som skriker och sen inte kunna somna om för att man har halsbrännan från helvetet!! Hade ingen halsbränna alls förra grav men detta är vidrigt! Snudd på att jag kräks!! :(

Usch, lider med dig! Hade halsbränna från helvetet vid förra graviditeten, men varit så gott som förskonad denna gång..
Har du mandel hemma så prova det:)

Mandel!? Tyvärr inte :(
Imorgon kommer iaf maken få pallra sig till ett apotek och köpa allt som går för det här är inte kul! Det vidriga är att han brukar ha halsbränna så vi har pepcid... Men det får jag inte äta!! Som att vifta lösningen framför näsan och sen snabbt dra bort den!
Börjar nästan fundera på att ge upp detta, har vart vaken i två timmar och snart kan jah ändå börja dagen o gå ut pch släppa ut hästarna... Går jag upp ovh rör på mig kanske ungen skakas ner lite så hon kan sluta trycka och jag sova^^

Halsbränna är vidrigt!

Det som hjälpte mig var, förutom medicin, mandlar och mjölk/fil. Att dricka ett glas mjölk eller äta lite fil var nästan det mest effektiva!

I övrigt så var det vissa saker som förvärrade halsbrännan, tex citrusfrukter i alla former och kaffe. Undvek jag allt sånt blev det faktiskt bättre :)

3 matskedar lingonsylt sägs hjälpa emot halsbränna :)

Jag hade också halsbränna nu med andra barnet, var så illa så jag spydde/fick sura uppstötningar på nätterna :/ Med första så kände jag ingenting alls.

Fy vad vidrigt det låter! Jag har bara haft besvär av halsbränna några gånger och det har gått över av sig själv, så jag kan inte tänka mig hur du har det.

Jag bryter snart ihop, eller snarare, bryter ihop mer. En vecka över tiden nu, förvärkarna blir tätare och kraftigare men mer händer inte. Hade inte förväntat mig att gå över tiden mer än med sonen, men tydligen så går det utmärkt.

Haha, tre matskedar lingonsylt!? :D Så mycket hade jag nog inte fått i mig! Tillslut försökte jag gå på toa och gå lite för att "skaka ner" ungen så hon inte tröck så på matsäcken, sen satte jag mig mer eller mindre upprätt i sängen och tillslut somnade jag. Imorse tog maken Olivia så jag sov till halv tio! Skönt!

Men det där var verkligen inte kul! Jag höll på att kräkas ett par gånger och uäk, det var inte direkt välkommet efter att både jag och maken vart magsjuka i veckan...

Det kommer igång snart ska du se! När du minst anar det!... eller nått.
Vad är det man säger, du får väl tvätta fönstrena ;)

Jag hade det hyfsat superenkelt med dottern under hela grav. Förutom att jag hade apont i ryggen.. men inga direkta andra symptom. Den här gången mådde jag jätte illa i början, har haft ett lite svajigare humör och ffa varit ledsen. Haft massa sammandragningar som dessutom gjort ont... fast alltså.. hellre onda sammandragningar än den där jäkla halsbrännan i natt alltså :meh:

Jag hade fruktansvärd halsbränna från v 20. I början hjälpte fil/ mjölk men på slutet fick jag Omeprazol utskrivet av läkaren på spec. Mvc, herregud vilken lättnad!! Ångrar att jag inte bad om det tidigare utan försökte själv med huskurer hemma...

Ja, absolut, menar bara att det kanske är bäst att en läkare på gyn eller liknande skriver ut så att det är ok att ta.. Det är ju inget som BM rekommenderar att ta i vanliga fall...

Borde ju räcka med att man frågar om det är okej :) Vilket det för de flesta verkar vara.

Det kommer igång snart ska du se! När du minst anar det!... eller nått.
Vad är det man säger, du får väl tvätta fönstrena ;)

Jag hade det hyfsat superenkelt med dottern under hela grav. Förutom att jag hade apont i ryggen.. men inga direkta andra symptom. Den här gången mådde jag jätte illa i början, har haft ett lite svajigare humör och ffa varit ledsen. Haft massa sammandragningar som dessutom gjort ont... fast alltså.. hellre onda sammandragningar än den där jäkla halsbrännan i natt alltså :meh:

Rent statistiskt så ökar ju sannolikheten för att det ska sätta igång för varje dag, men det känns som om sannolikheten bara blir mindre och mindre. Jag har lixom slutat se fram emot att det kommer komma ut en bebis, för det k0änns så jäkla avlägset och surrealistiskt. Jag har provat alla "knep" utan ricinolja typ ;).

När är det du är beräknad? Låter riktigt tufft att ha det så, allting blir ju värre på nätterna också.

Jag tror inte på knep öht ;) de där med fönsterputsningen osv har ju mer o göra att man strax innan FL får en hormonförändring som gör att man vill börja boa för att bebisen ska komma.. Så tvättar somliga dårar fönster ;) och sen sätter FL igång. Så det är snarare så att man tvättar fönster för stt FL är på gång än att FL kommer igång för att man putsat fönster ^^

Men jag förstår att det känns sjukt avlägset, man blir ju så himla bitter! (Det får man va!) men någonstans finns de ju alltid ett stopp för hur länge du kOmmer gå över, så du kan ju iaf ha ett slutdatum.

Jag är beräknad 3/6 nu. Först va de 28/5 tror jag men jag blev flyttad på RUL. Dessutom kom ettan 6 veckor tidigt så jag vore inte direkt chockad om tvåan också behagar komma lite tidigare (därav jag hänger i den här tråden och inte sommar... Dessutom är de ju lite tufft att ha hängt i vår 13 OCH vår 14 ;))

kl

Vi myser för fullt här hemma. Jag mar bara bra, speciellt nu när dom hemska eftervärkarna lugnat ner sig. Kan inte första att kroppen kan kännas sa bra efter att ha gatt igenom en förlossning.

Mira verkar ha lite ont i magen, förra natten blev det inte mkt sömn för ngn av oss sa jag hoppas pa en bättre natt som kommer. Idag fick hon sitt första bad och det tyckte hon var väldigt mysigt.

Amningen känns väldigt jobbig, det gör ont i bröstvartorna och hela brösten spänner och gör ont. Sen känns det jobbigt rent psykiskt ocksa. Det är samma som med dom andra tva. Jag ger det ngr dagar till annars sa gar jag över till att pumpa sa länge det gar och ge ersättning.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka