vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

Haha, jag var ju helt inställd på att ta EDA sist, men så blev det ju för stressigt för det. Fick istället dropp (vilket jag innan inte ville pga hur det påverkar fostret) och globuli (jag som annars inte är särskilt homeopatisk av mig). Hade de sagt "Vi har lite torkat getbajs här, vill du prova det?" så hade jag nog tackat ja. :D

Hoppas du får en fullgången bebis den här gången. Verkar stökigt att ligga inne längre tid när man har en liten hemma.

Ja men, haha, så var det ju för mig också. Jag gick ju som många på den där niten att tycka att det vore jävligt fräckt om jag klarade mig helt utan smärtlindring.. Sen när vi kom ner på FL så frågade dom om jag ville ha lustgas och jag pep nej... två sekunder efter att hon gått utanför dörren pep jag "jag vill ha luuuuustgaaaaas" men jag vågade inte säga något utan Olle fick säga det till dom för jag skämdes för att jag ångrat mig haha! Men jag hade nog också tagit getbajs... (tror du på det? vi har massa getter här hemma, kanske skulle bunkra upp ;)) och den tuffa jag (som jag är när jag inte har ont) vill kanske planera liiite i förväg för att undvika att den mesiga jag (när jag har ont) ska bli för mesig och vråla GEE MIG EEEDAAAA NUUU fast att det kanske hade funkat med något annat liksom.

Men ja, det känns lite struligt om Newbie skulle komma så tidigt.. ffa om det dessutom blir som med Olivia att vi fick ligga inne ett par dagar redan innan FL också! Svärmor och svärfar kommer iaf glatt ställa upp på att vara barnvakt (sväris armbågade sig lite fram till att få det ansvaret ;)) och för deras skulle få vi nog ligga inne hur länge som helst, bara de får passa Olivia haha. Jag sa att de kunde ta "föräldradagar" (heter det så när man inte är förälder?) men dom vägrade och sa att de skulle ta ledigt. Olle däremot nojar.. jag tror det löser sig.. jag är mer... så där att jag vill, under inga som helst omständigheter träffa svärisarna under värkarbetet innan man åker in. Jag vill inte ens att de ska se mig "i det skicket". varför, vet inte, men det känns för privat. Tyckte det var skit jobbigt när dom skulle skicka ner mig på FL från BB och det stod folk i korridoren. Känns väldigt utlämnande.. haha, det är kanske löjligt, men jag vill verkligen, VERKLIGEN inte se sväris ömkande blickar... huuuuaaa :wtf:

Jag kan verkligen rekommendera Tens. Här får man låna av sjukgymnastiken så man har den hemma när det satte igång. För min del fungerade den så bra att jag var helt öppen när vi kom in till förlossningen och jag tyckte inte det gjorde alls ont! Det tog bort smärtan så mycket att jag inte kommer använda den den här gången, det gick ändå så fort.

Här händer inte mycket. Massa förvärkar, tycker de gör ont på ett annat vis nu, mer neråt lixom. Försöker intala mig själv att det inte kommer bli något fören tidigast nästa helg, men det är jävligt drygt! (Bf 30/3).

Hoppar in lite i er tråd och måste säga att jag förstår precis vad du menar med svärföräldrarna! Mitt vatten gick i sängen på morgonen och eftersom bebis låg i säte blev jag beordrad att ligga ner tills vi kunde åka in. Så där låg jag i sängen, genomblöt och halvnaken med vatten som rann så fort jag rörde en muskel och så ska svärmor komma in och säga hej... :crazy: Hann dock viska till min man som var i sovrummet att hans mamma INTE fick komma in. Han fick typ knuffa ut henne genom dörren ;)

haha men gud va hemskt!
Skulle heller aldrig vilja att svärföräldrarna eller någon annan (förutom de som måste) heller såg mig i det tillståndet. Man känner ju sig rätt utelämnad..
Min sambo drog upp filmkameran o började filma mig innan vi skulle åka in, vi hade inte alls kommit överens om det innan så jag blev helt ställd. Men fann mig rätt snabbt och nu är det rätt roligt att ha ändå.

Jag har ju kört TENS innan pga mina ryggproblem och den har verkligen inte imponerat så jag är tyvärr lite skeptisk.. Visserligen tvärslocknade kag på soffan när jag hade den... Men jag kan eg knte svara på om det var för att den var så avslappnande eller bara för att jag som vanligt somnade på soffan ;)

Jag vet att första FL så tyckte jag inte stt jag led SÅ mycket när de sa att jag fick åka ner fr bb till FL.. Har funderat lite på det för om jag denna gången stannar hemma tills det är olidligt och åker sen.. Så har vi en timma till bb liksom... Det kommer vara en jobbig timma i bilen på alla snirkliga guppiga vägar här ^^

Häftigt att det händer så mycket! Jag hade ju inga förvärkar alls eg utan en dag blev det lite tungt och hoppsan sen gick vattnet (nåja jag sipprade bara vatten), jag var helt oförberedd ^^

Hur känner ni inför FL som redan gjort detta? Det är ju en hyfsad pers liksom...

Nej men sluta, haha! Fy fan! Det där är ju skitsvårt! Sväris är liksom den snällaste och mest välmenande människan på denna jord.. men hon vill lite för mycket ibland att hon glömmer höra på det man faktiskt säger... Det kan bara koka i mig, samtidigt som jag får dåligt samvete för att jag vet att hon bara menar väl. Men jag vet ju också vart maken fått sin den där sidan om att han inte gillar att saker inte blir som han vill ;)

Men hon tycker det här med våra barn är det roligaste och bästa någonsin och älskar verkligen Olivia och skämmer bort henne på alla sätt. De vill ju väldigt gärna hjälpa till men ibland blir det lite tokigt. Typ som när vi satt och pratade om att ja sen vid FL så får man ju se hur man löser det med Olivia och så. Då får vi svaret "Det fixar vi, vi tar ledigt och kommer!" Vilket såklart är super snällt... men tänk om vi hellre velat att mina föräldrar skulle ta na? Sen helt plötsligt blev det eg aldrig något snack om det utan det var bara så att de tog förgivet att det var deras uppgift.
Men det jag eg ville komma till att det är lite pga det beteendet som gör att jag blir lite skraj över själva överlämnandet också. För samtidigt som jag vill kunna säga ordentligt hejdå till Olivia om vi inte åker mitt i natten.. så vill jag verkligen inte ha med svärisarna i rummet med värkar osv... jag vill inte heller behöva känna mig som en jäkla jojt som springer och gömmer mig för dem.
Dessutom är min man rätt dålig på att säga ett tydligt NEJ till sin mamma, vilket hon verkligen behöver för att förstå. Men han ska jämt hålla på och lirka med henne och det känns inte riktigt som att situationen kommer fungera med massa lirkande.. Haha, det är ju jätte tydligt att jag inte litar på att min man löser det heller. För jag vill verkligen inte känna att jag behöver vara den som säger ifrån heller. Det vill jag att min man fixar åt mig, helst utan att jag ber honom.. hoppas bara han kan lära sig tankeläsning tills dess så han vet vad jag vill ;)

Men vad har ni för tankar kring överlämningar och möte med barnvakter osv? I ärlighetens namn tror jag faktiskt inte att jag skulle vilja träffa mina egna föräldrar heller i den situationen. Jag vill liksom vara ifred bortsett från maken som helst inte lämnar min sida alls..

Sambon och dotter kommer köra in mig sen får jag klara mig själv då han absolut inte vill vara med ännu en gång, mina två systrar har sagt att dom gärna vill vara med men jag är också sådan att det är lite för privat ;) även min kompis vill gärna följa med hon är dessutom utb BM men nja känner sig ju så utlämnad där så de enda jag vill ha där är personal som jag inte känner och så skulle det varit sambon då men förra gången så var jag tveksam om jag ens ville haft med honom men kan erkänna att det hade varit skönt om han ändrade sig och följde med men det är nog ingen ide att hoppas på det.

Tycker det är så svårt med namn denna gång, vi kommer inte alls överens denna gång, sa igår kväll att den som umgås med lillan först får bestämma ;)

Hur känner ni inför FL som redan gjort detta? Det är ju en hyfsad pers liksom...

Halvpanik, livrädd att föda hemma eller i bilen. Mina två tidigare förlossningar har börjat med att vattnet gått, och sen har värkarna kommit efter 1 timme ungefär.
Från vattenavgång till att allt va klart tog det 3 timmar med ettan och 2½ timme med tvåan. Andra förlossningen gick jag från 4 cm till att krysta ut henne på en värk på 20 minuter :crazy:

Ska på samtal den 22 april och hoppas verkligen jag kan få en tid för igångsättning.

Igår trodde jag att jag skulle dö av smärta, haft hugg mellan benen ett tag nu och det har inte vart så farligt, visst de har gjort ont som f-n men gått över snabbt.
Igår kväll vet jag inte vad bebis höll på med, det var hela havet stormar i magen, och det var riktigt obehagligt, de va inte fötterna som sprattlade utan vred på huvudet och axlarna och vevade runt med händerna. De kändes riktigt obehagligt och jag kunde inte ens ligga med handen på magen för kroppsdelarna kändes så tydligt, bakhuvudet, nacken och så axlarna och hela armarna och händerna.:eek:

Fast jag har ju haft förvärkar sen v. 20 ungefär, då det säger absolut ingenting...

Angående förlossningen så orkar jag inte tänka så mycket. Jag hoppas jag ska hinna in till förlossningen, men har förlikat mig med tanken på att föda hemma. Det är mest skitjobbigt att gå runt och vara på helspänn hela tiden, beredd att åka iväg precis när som helst. Det får bli som det blir helt enkelt. Lite nervös är jag inför krystningen, för den smärtan har jag inte lust att vara med om igen.

Det här med svärföräldrar och passa ettan har jag överhuvudtaget inte tänkt så mycket på. Svärmor har jour, när det sätter igång får hon komma hit och vi åker iväg. Jag har inget behov av att säga hejdå till sonen mer än just "hejdå" och en vink. Har inte heller några större problem med att svärmor får se mig med värkar. Även om jag blev något irriterad sist när hon bara skulle "titta förbi" och sen vägrar sluta prata med sambon när jag andas mig genom värkarna så är det knappast något jag har ett stort behov av att undvika.

Bade i förrgar och igar kväll har jag haft sana förvärkar att jag funderat pa om det är pa gang men det har lugnat sig under natten. Idag ska vi äta pa resturang för att fira svägerskan + man som gifte sig utomlands i december. Efter det har jag inte planerat in fler saker sa bebis är välkommen.

Börjar bli lite nervös för att det ska börja med att vattnet gar när sambon ärpa jobbet den här gangen (börjat med värkar andra gangerna), blir lite mer krangligt sa. Bebis är inte helt fixerad sa min läkare har sagt att om vattnet gar ska jag lägga mig ner och aka liggande till förlossningen.

Ang barnvakt vid förlossningen. När barn nr 2 föddes sa passade vara kompisar ettan, dom bodde pa vägen till sjukhuset sa vi lämnade av henne när vi akte in. Sambon gick in med henne och jag väntade i bilen.
Nu far vi se om det blir svämor eller svärfar som passar barnen, det beror lite pa när det drar igang. Svärfar bor en trapp under oss och far komma upp om vi maste aka pa natten. Da far han komma upp samtidigt som vi aker sa vi inte behöver mer än att max mötas i dörren. Om det blir svärmor som passar sa bor hon 10 min fran oss och vill helst ha barnen hos sig. Far se om det blir sa att vi lämnar barnen hos henne pa vägen in eller om hon kommer hit och hämtar. Jag kommer nog undvika att träffa henne iaf.

Jag tror det viktigaste är att DU (inte maken) pratar med dina svärföräldrar innan. Det handlar ju inte om dom som personer utan företeelsen i sig och kan du bara vara superduper tydligt så tror jag att de kommer att förstå och respektera.

Knapplån.

Inget barn på d-day i alla fall. Vill bryta ihop lite faktiskt. Nu boxar ungen så mycket neråt att jag inte kan ligga ner ens, lilla ligist!

Tyckte det var dags att få fram våran bf lista igen så vi har lite koll på vilka vi nu väntar på ;)

Mars
4/3 saint__anger, andra barnet (dotter jan -13)
8/3 Qbaby, andra barnet, Alfred född 9/2 4600g och 52 cm
30/3 Rumpnissen, andra barnet (enl RUL).

April
12/4 Turbofling, tredje barnet
26/4 Breakdance, andra barnet
26/4 Isisaela, första barnet.
27/4 Mayalv, Första barnet

Maj
1/5 Maléne (plussat) andra barnet (jan -10) ännu en flicka.
14/5 linlar1, första barnet
16/5 Victoria Secret Första barnet.
16/5 Jerseyko, tredje barnet, flicka
16/5 black_darling, andra barnet
29/5 Lillamy84, andra barnet

Idag mar jag inget vidare. Har sovit urdaligt inatt, jag var hur pigg som helst, det är jag inte nu. Har börjat svullna mkt och blir rädd för mig själv i spegeln. Förvärkarna har börjat komma mer även när jag sitter/ligger, förut kom dom mest när jag rörde pa mig. Bäst vore om bebisen ville komma i helgen men den är välkommen nu ocksa, bara jag slipper ga över tiden för det har jag ingen lust eller ork till.

Det gjorde den inte. Nu är allt som vanligt igen. Efter middag ska jag och sonen ut på utflykt så tiden går fort. Vågar inte ge mig iväg för långt om vattnet går, eftersom huvudet var helt rörligt förra veckan. Kan ju hoppas att den fixerade sig igår kväll igen efter allt bökande. Nytt besök hos bm imorgon.

Vad synd :( Jag börjar ocksa känna mig tveksam till att ge mig iväg själv, känns bättre om sambon är med. Mataffären och hämta/lämna i Kindergarten känns som lagom utflykter. Det är tur att vi har en trädgard hemma iaf. Min bebis lag inte helt fixerad än sist sa läkaren sa att om vattnet gar maste jag lägga mig ner och det känns inte som det vore sa roligt om jag inte är hemma. Började din förra förlossning med vattenavgang?

Jag har läkarbesök igen i eftermiddag

Nä, den började med värkar så jag är inte speciellt orolig. Vi haf stor tomt och en skog bakom huset men det räcker inte för sonen som alltid ska ut på vägarna och springa efter en stund. Här är väldigt lite trafik men man måste ju ändå gå jämte hela tiden. Så nu drar vi ut till mina föräldrar på landet, bara ett par kilometer bort och helt bilfritt. Skulle vattnet gå får sambon komma och hämta mig där ;).

Hemma hos ngn annan känns ocksa tryggare än i tex lekparken.

Mina tva tidigare har ocksa börjat med värkar, pa den första tog dom hall pa hinnorna pa förlossningen och pa andra gick vattnet straxt innan krystvärkarna men av ngn anledning är jag orolig för att vattnet ska ga pa olämpligt ställe den här gangen (det var inga tankar jag hade med dom andra).
Kanske är det för att den här bebisen trycker pa sa väldigt mkt nedat.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 047
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Gravid som "äldre"
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur