Sv: vårföräldrar 2014
Spännande att hon kunde känna på bebis huvud och häftigt att det är så nära! Jag är bara i v 31 och det känns som en evighet tills att det är dags.
Det är lite roligt, förra grav hade vi bestämt att allt skulle vara klart två månader innan BF för maken hade väldigt mycket jobb sen.. Nu, är det två månader kvar.. och vi har typ inte ens börjat
Visserligen är det inte jätte mycket fix för newbie utan, vi håller på att fixa ordning barnrummet för att Olivia ska kunna börja sova där inne och ge rum åt Newbie. Så igår var vi på Ikea och bestämde vad vi skulle ha och köpte massa småpryttlar, när vi kom hem beställde vi möbler med leverans. Kändes smidigare när man är två och har en ettåring att hålla koll på samtidigt som man ska bära möbler annars.
Innan vi for till Ikea så var jag hos BM igår. Allt såg bra ut och min livmoder har en helt annan form denna grav jämfört med förra när den var väldigt hjärtformad, så även om det känns som att newbie ligger precis som Olivia så hoppas vi på att hon inte också kommer tidigt!
Vi pratade också lite om att jag börjat bli rätt osugen på förlossningen och kom fram till att det hade och göra med att jag denna gången har en bild av hur en FL går till och att jag vill ha det som sist och.. ja det kan man ju inte garantera så det känns lite drygt att jag kanske inte får som jag vill med smärtlindring
Grejen är den att jag väldigt ogärna vill ta EDA pga riskerna, och jag har lite känslan över att det är den vanligaste lindringen och vill inte att jag i ren stress av smärtan ska ta EDAn för att den "ligger närmast till hands" sas. Vi pratade lite om alternativ och att ta det som det kommer, men att ha en typ en lista på vilken ordning vi provar olika smärtlindringar i, för jag kommer inte vara i skick att diskutera/fundera över det då. Så då går vi in med tanken att vi tar det som det kommer, men vi provar gärna typ akupunktur, TENS osv innan EDAn blir ett alternativ. Typ. Så jag ska läsa på lite om annan smärtlindring också och se vad som jag kan tänka mig att ta.. Sen är jag inte så anti EDA att jag inte skulle ta det om vi hamnar i en sådan situation att BM tycker att det är det bästa för mig och bebis. Men nu känns det skönt att ha en plan, men inte en för tydlig plan sas..