vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

knappen

Blev en tvåa på dagens besiktning så nu sitter jag och väntar på att telefonen ska ringa, vi ska nämligen in till spec mvc och troligen bli inlagda.
Blodtryck på 150/100 och huvudvärk sen igår kväll.
Bebis helt fixerad och iom att slemproppen släppte för en vecka sen så trodde bm att det ev kan bli igångsättning.
v 36+1 idag så den kan ju få stanna kvar iaf två veckor till men vi packar väskan och ger oss iväg =)

Hoppas de inte är något allvarligt, å allt e bra med bebis.

Jag har som Rumpnissen oxå en boxarbebis. Varje kväll börjar vid 20-tiden ungefär. Har ju legat med huvudet ner sen BM kollade första gången nån gång efter v.20 och var rörlig i förra veckan (v.33) så det är väl inte så konstigt. Men jag tycker bebis kunde vänta till precis innan och fixera sej om de nu är de den håller på med. För de är inte skönt!

Huset ser ut som ett bombnedslag och idag har jag inte orkat röra mej. Åker till Riga på onsdag så imorgon blir det att röjja så husvakten tar sej fram ;) Lockar jag barnen med glass så är ju deras saker snabbt undanplockat.

Är panik på sambons jobb, de är ju 3 som jobbar i köket, chefen, min sambo och en kille till och deras bebis är beräknad om typ 2 veckor, och sen någon vecka efter är det vi ska på bedömning. Som det ser ut nu kan de inte va borta båda två om nu våran bebis kommer när han är hemma sina 10 dagar.
Jag har blandade känslor, exet var ju inte med 24/7 och är jag inte helt ute och cyklar så va han iväg och jobbade. Och det gick ju bra.

Nytt besök hos bm idag eftersom magen inte växt något på ett tag, v. 40+1. Nu hade den växt en cm så allt lugnt. Huvudet fortfarande helt rörligt. Bm uppskattar vikten till drygt 4 kg nu, känns ju sådär...

Så drygt det här är! Är mer och mer inställd på att det inte kommer komma igång av sig själv.

Lycka till! Usch och fy för havandeskapsförgiftning! Hoppas du klarar dig och att bebis vill stanna ett tag till.

Knapp!

Lycka till till er det börjar dra ihop sig för, hoppas allt går bra.

Idag har jag sovit hela dagen, känner mig yr och orkeslös. Antar att det är kroppen som säger ifrån att jag måste dra ner på tempot. Denna helgen har vi flyttat med allt vad det innebär, flyttstädning, bära kartonger och framför allt långa dagar samt flyttat alla hästarna. Men nu är det över och jag kan börja förbereda bebis ankomst i vårt nya hus.

Kliar det på er? På mig kliar det lite överallt på kroppen, armar, ben, bröst m.m Läste lite om gravidklåda men det verkar som att gravidklåda kliar mer och framför allt hände och fötter. Har också börjat samla på mig vätska, händer och fötter framför allt.

Vill bara hoppa in i tråden för att säga att hepatos inte behöver yttra sig som klåda på händer och fötter, jag hade främst klåda på mage, lår och armar och när ett gallsyrevärde togs visade det sig att jag hade svår hepatos och fick sättas igång. Kolla alltid upp intensiv klåda under sista tiden av graviditeten!

Kör en liten uppdatering då.. hamnade inne på förlossningen i Måndags. Dom kollade tryck vid ankomsten 150/110 och kopplade på ctgn som sedan satt på under 25 min. Bebis mår finfint därinne och nån form av förvärkar har jag ju trots att jag inte känner nånting än (kurvan steg till så mkt som 50 flera ggr)

Efter en timme inne på förlossningen och tre rör med blod så bestämdes att jag skulle få åka hem igen, med ordinationen strikt vila och direkt kontakt vid huvudvärk lr andra symptom.
Återbesök två dgr senare i samband med tul.

Igår va vi till spec mvc för koll och tul.
Vi har fortfarande en minus bebis (-3,7%) och trycket hade sjunkit till 125/80 MEN, nu har satungen satt sig i säte istället (v36+3) så nu är vi inbokade för vändningsförsök nästa onsdag.
I måndags låg den som den skulle och bm tyckte nästan att den fixerat sig, hur orolig behöver jag bli nu? Hur stor är chansen att hen vänder sig själv?
Den har ju uppenbarligen haft plats nog sen i Måndags med tanke på att jag inte känt nånting så den borde ju kunna snurra igen.
Kan man få den att vända på nåt vis?

Lugna mig, snälla. Jag vill INTE snittas :P

Det kan ju hända att bebis vänder sig själv. En av mina systersöner var stor och han vände sig dagen innan de skulle göra vändningsförsök :). Sen kan de ju lyckas med vändningsförsöket också, det är det ju många som gör!

Men OM h*n nu inte vänder sig och det skulle bli tal om snitt, så kommer det säkert också gå hur bra som helst (nu vet ju inte jag varför du absolut inte vill ha det iof).

Vi ska till förlossningen i dag för att prata om vår bebis ankomst, ev blir det planerat snitt pga att han troligtvis hamnar närmare 5kg och min ryggskada ev kan ställa till det. Vill inte heller ha snitt men samtidigt vill jag ju det om det finns en risk för lillen och även mig själv nu när det är som det är.

Jag har inga råd eller svar angående vändning. Men slönt att bebis mår bra där inne i alla fall. Lycka till!

Ingen bebis i sikte här...

Förlat Rumpnissen men jag trängde mig före i kön.

Igar kl 9.28 föddes varan lilla dotter, 3480 g och 50 cm. Hon hade brattom precis som yngsta storasytern sa vi var inte ens 2h pa förlossningen innan hon tittade ut (och da hade jag ända kunnat vara hemma en stund till innan vi akte men sambon ville aka). Vi mar bara bra och jag känner mig pigg och har inte ont ngnstans (förutom dom hemska eftervärkarna). Hon har inte fatt ngt namn än.

x87h3tik.jpg

Senast ändrad:

Mars
4/3 saint__anger, andra barnet (dotter jan -13)
8/3 Qbaby, andra barnet, Alfred född 9/2 4600g och 52 cm
30/3 Rumpnissen, andra barnet (enl RUL).

April
12/4 Turbofling, tredje barnet Flicka född 2/4, 3480 g och 50 cm
26/4 Breakdance, andra barnet
26/4 Isisaela, första barnet.
27/4 Mayalv, Första barnet

Maj
1/5 Maléne (plussat) andra barnet (jan -10) ännu en flicka.
14/5 linlar1, första barnet
16/5 Victoria Secret Första barnet.
16/5 Jerseyko, tredje barnet, flicka
16/5 black_darling, andra barnet
29/5 Lillamy84, andra barnet

Bättre sent än aldrig med uppdateringen ;) Har mest vart aktiv i vintertråden då jag vid första ul blev beräknad 14 feb, men blev flyttad till 4 mars vid rul.

Mars
4/3 saint__anger, andra barnet (dotter jan -13) Flicka född 26/2, 3110 g och 47 cm
8/3 Qbaby, andra barnet, Alfred född 9/2 4600g och 52 cm
30/3 Rumpnissen, andra barnet (enl RUL).

April
12/4 Turbofling, tredje barnet Flicka född 2/4, 3480 g och 50 cm
26/4 Breakdance, andra barnet
26/4 Isisaela, första barnet.
27/4 Mayalv, Första barnet

Maj
1/5 Maléne (plussat) andra barnet (jan -10) ännu en flicka.
14/5 linlar1, första barnet
16/5 Victoria Secret Första barnet.
16/5 Jerseyko, tredje barnet, flicka
16/5 black_darling, andra barnet
29/5 Lillamy84, andra barnet

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka