Sv: Vårföräldrar 2013!
Apollo du får nog komma med bildbevis om jag ska tro dej
Angående magsmörjande så tänker jag såhär, att det är inte i det yttersta lagret skinn man går sönder, utan längre ner i vävnaden. Alltså går allt med mineralolja fetbort (det gör det ändå för mej) eftersom den inte tränger in i huden alls. Krämer/oljor med naturliga oljor absorberas av kroppen men jag tvivlar starkt på att det skulle göra någon skillnad för bristningsresultatet i slutändan. Jag tror det beror mest på arv faktiskt. Jag har en massa bristningar på magen, men de är vita och har faktiskt aldrig stört mej, men å andra sidan lägger jag väldigt lite energi på saker jag inte kan förändra. Det störde mej enormt däremot att jag var tio kilo tyngre än innan graviditeterna, så dem gick jag ner.
Det kan definitivt vara så att det är skönt för magen att bli insmord, det kan klia och spänna ganska rejält när man blir sådär uttänjd.
Min favoritkräm heter Yes to Carrots och finns på ebay och amazon, den är så grymt bra. Annars gillar jag kokosfett, använder den till allt från sexlekar till att smörja torra ben och barn med. Har till och med haft lite i hårtopparna nån gång.
Sen måste jag få gnälla lite, jag har så grymt ont i fogarna. Speciellt de dagarna jag är ledig och hemma för då rör jag mej hela dagen. Ikväll te x kan jag knappt komma ur sängen om jag läst en bok med barnen eller så. Det skulle inte ens hjälpa att bli sjukskriven, för där sitter jag åtminstone stilla.
Förresten har husköparens lån blivit beviljat, nästa vecka kommer en snubbe ut och mäter om marken (grannen har köpt en bit extra till sin trädgård) och sen ska det uppdateras hos advokaten som registrerar marken. Sen ska vi typ skriva kontrakt! Jag berättade för mina tjejkompisar igår, de blev helt till sig av lycka.