Vårföräldrar 2013 #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det gör vi. Jag ska dessutom jobba dagen efter, men än är det tag kvar till den dagen. Vi har det verkligen underbart här!

Ja ni får passa på att vila medan ni kan :) hoppas att hemvägen går fint med.

Jag är galet orolig för flyget xD jag kan inte ens åka tåg i 40 minuter utan skrik och gnäll trots att jag kämpar med underhållning och ska åka flyg betydligt längre. Heja! Helt svettig.

Nu har jag knölat undan Tova en bit, och dessutom rullat ett täcke och lagt mellan oss, får se om vi stör varandra mindre.

Sen undrar jag om man inte blivit extra nojjig för stark sol när det är det första man tänker på när man ser bilder från lillprinsessan Leonores dop - dom spatserar omkring med den stackars tösen mitt i solen. De kanske inte var så lång stund iofs.
Men lite skadad blir man nog...

@deathslyna
Jag är också lite sådär med flyget. Finns ju inte så mycket att göra där liksom... Flyget ner för oss går tidigt på morgonen (07 eller nåt) så förhoppningsvis är hon lite trött av bilresa och flygplatsintryck. Hon brukar sova en runda mellan 8 och 9. Annars ska jag försöka få med mig en del böcker som är nya för henne. Och lite annat som är nytt och spännande. I 3-4 minuter..... ;)

3-4 minuter är ju alltid nåt för medresenärerna ;) jag funderade en stund på tåget hur mycket ätbart man kan stoppa i barnet. Får hon nåt hon gillar kan hon sitta stilla en stund, haha. Hade hon varit ett par år äldre hade der ju känts okej att variera med ritblock och en godispåse liksom.

@vilse . Jättefin sandlåda. Ser rejäl ut. Och precis sådana kanter jag själv tänkt om vi hade haft möjlighet att bygga egen sandlåda. Nu har vi istället fått en såndär liten billig minisandlåda som har tagit flera veckor för oss att måla men som nu äntligen är klar att sättas ihop. När vi nu ska hinna med det ...:cautious:

Tor är ju för söt :love: . Igår fick han tag på en tom såpbubbleburk och satt och "blåste såpbubblor" . Han skrapade till och med av bubbelpinnen på burk-kanten som jag brukar göra för att det inte ska droppa :D . Fast han blåser med näsan istället för med munnen :p

Och så har vi upptäckt att han kan några ord. Har tydligt hört honom säga mamma några gånger men är inget han gör ofta. Men när vi var hos min mamma utropade han GATT när han såg katten och min mamma kommenterade att han säger ju katt. Och sedan sa han dack när han ville ha ett kex. Och då tyckte hon att han sa tack (jag säger alltid tack när jag vill ha något som han håller i) . Dessa ord använder han ofta så jag hade inte tänkt på att det betyder något. Dack sägs alltid när det är något han vill ha.

Och så kan han jama som katten också :D (Vi har en pratsam katt så det verkar ha smittat av sig)

Egoinlägg men idag är det inte kul att vara förälder. Jäkla nackspärr och huvudvärk till följd av det. Ligger nu i sängen och tös vill vara där nu och då. Bara det att hon ligger inte. Hon står och "ramlar" åt valfritt håll utan tanke på kanter etc. Plockade henne nyss i sista sekund när hon var 15 cm från kanten och precis skulle ramla. Livsfarlig unge! Att man kan vara så snabb när man har så ont är rätt intressant dock. Väntar på att sambon är klar med sista mötet så han kan komma hem och lösa av mig. Är så trött av all smärta jag levt med idag. Har varit så nära att grina flera gånger.

Sjukgymnast inbokad på fredag för fler skador men är det inte bättre i morgon blir det nog en akuttid någonstans hos naprapat eller vad man kan hitta här i närheten. Har haft detta i 3 dagar nu och har smörjt som en dåre med hästliniment men det ger inte effekt längre.

Jag har inte varit inne på evigheter nu :o
Här rullar livet på. Ylva har fyllt ett år och är en ganska bekymmersfri unge.
Jag börjar bli sugen på att börja jobba igen och tänkte ev ta lite timvik i höst.

I augusti åker jag på semester ENSAM! :D :eek:
Jag ska bara till Gotland 3 nätter men det är sjukt stort för mig som knappt rest längre än 5 mil på egen hand.
Så medeltidsveckan it is. Någon här som ska dit 7-10 augusti?

Åh medeltidsveckan. Älskar att åka dit då. Men har inte kunnat på många år på grund av jobbet (skördetid) . Men nu är jag ju uppsagd och planerar att ta min semester då. Vilken bra idé. Bara jag får med mig sambo förstås, för själv vågar jag verkligen inte åka :p .

Grattis till lille ettåringen @Micks

Vad jobbigt med nackspärr och huvudvärk @deathslyna . Hoppas det blir bättre snabbt.

Det hade ju varit jättekul om vi kunde ses @Solvind! :D

Jag är sjukt nervös inför att åka själv men det kommer bli en sån självförtroendeskick :) plus att det inte blir lika begränsande som när maken är med och ska hålla hand. Man får inte en sucks chans att träffa nya människor eller ens ha kul.

@Solvind huvudvärken ger inte med sig men jag håller huvudet ovanför ytan så att säga med maxdos ipren. Sjukgymnast i morgon så vi får se om jag blir utdömd ;) sambon ska ta med sig tös på lunch samtidigt så det blir kvalitetstid för dem med. Hoppas att man får ordning på det innan resan för det är inte kul att ha huvudvärk liggande och pyra hela tiden. Man blir lite trött i kropp och knopp :)

@Micks det kommer nog att gå super att åka iväg. Hoppas att du tar vara på tiden. Funderade ett slag på att åka med men sambon har haft mycket på jobbet så vi har inte hunnit prata semester än.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 670
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 532
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar