Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Jag kompletterar listan med oss också!

Mars
4:e MayDay, 2a barnet - E född 2013-03-08
6:e Garpur, 1a barnet
15:e Shootingstar, 3e barnet,en pojke-Cody född 2013-03-15
17:e Apollo 13, 1a barnet, en flicka – Olivia född 2013-02-13
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet - Charlie född 2013-03-30
25:e Kaktusblomma, 2a barnet - Pojke född 2013-03-16

April
3:e misan, 2a barnet - Anton född 2013-03-10
5:e deathslyna, 1:a barnet - Alva född 2013-04-13
10:e Klockmalva, 2:a barnet - Ludvig född 2013-03-28
13:e leia, 2a barnet - Linnea född 2013-04-03
13:e CallMeAce, 1:a barnet
14:e wtf, 2:a barnet - Pojke född 2013-04-28
15:e Tink, 1:a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke – Tor född 2013-02-02
27:e roxanne, 1:a barnet, en flicka

Maj
6:e Majola, 2a barnet, en flicka - Tabea Jasmin född 2013-05-07
8:e Vilse, 1a barnet - Pojke född 2013-05-13
10:e Zewz 1a barnet - Tova född 2013-04-27
21:e Micks, 1a barnet, en flicka - Ylva född 2013-05-25
24:e panaccea 1a barnet (tvillingar) - Freya & Thyra födda 2013-03-27
25:e Lewellyn, 1a barnet - flicka född 2013-05-29

Jag provade att rida lite igår men jag är jätterädd för att få ärrbråck så jag skrittade bara en liten bit för att känna på. Vad har du fått för instruktioner angående ridning och träning?

Delvis knapp

Ja jag får kanske prova att utesluta mjölk och så då... köpt minifom med.
Ang väteperoxiden så hade de sagt att den på 3% var receptfri men inte den på 30%. Men bm hade sagt att det är den senare jag ska ha och att den var receptfri.

Apoteket den var slut på var ju villig att sälja den på 30... :crazy:

Jag frågade läkaren hur länge man ska tänka på vad man gör. "En månad brukar vi säga! Så kör på du!"
Naturligtvis ska man känna efter och inte ta i för kung och fosterland men jag frågade bara rakt av om just ridning, och det motsatte hon sig inte. Jag kunde ju lika gärna menat mitt storhoppande halvblod, men i själva verket handlar det om skogsluffande på nordsvensken :) Så det är jag inte rädd för.
Så jag ska försöka komma igång med lite snälla övningar för mage och rygg nu. Typ plankan till att börja med eller så. Var inte i toppform innan heller men det mjuka på magen ska strama upp sig lite :angel:

Delvis knapp

Ja jag får kanske prova att utesluta mjölk och så då... köpt minifom med.
Ang väteperoxiden så hade de sagt att den på 3% var receptfri men inte den på 30%. Men bm hade sagt att det är den senare jag ska ha och att den var receptfri.

Apoteket den var slut på var ju villig att sälja den på 30... :crazy:

Vad konstigt, när jag skulle ha till en häst i höstas sa de att de små flaskorna var receptfria och att det bara var storpack man behövde recept på... Du får ringa bm och be om recept och hämtanut i morrn. Apoteken ska ju dessutom kunna säga på vilket apotek det finns så man slipper åka runt så mycket. Jag gillar inte slls det här med privatiseringarna... :mad:

Senast ändrad:

Ang ridning ska jag vänta minst till hösten, men min häst är en bockmaskin när han har stått länge...

Jag hade bokat sommarhäst från klubben för att dels komma igång med ridningen och för sommargrannens dotter att ha att rida på i sommar, men fick veta i dag att han var dubbelbokad och att han åker till nån annan i kväll. Allt var bokat och klart och vi skulle hämta honom nästa vecka - nu står jag här utan. Shysst att meddela i gid tid och ha ordning på grejjerna likom... Att hitta en annan då här sent går knappast, inte här uppe. :(

Tycker mest synd om granntjejen som hade sett fram emot sommaren... Hon får så klart pyssla med mina gammeltanter men de är ju inga ridhästar.

Egentligen har jag inte sån brådska med ridningen, men jag behöver nog de där stunderna för mig själv, för att få maken att ta lite mer ansvar. Är jag hemma blir det per automatik att jag tar allt med Tova.
Han blev helt ställd idag (innan regnet) när jag sa att "jag ska ut och rida, du får hålla ställningarna två timmar sen.." "TVÅ TIMMAR??" Det tyckte han var mycket. "Jag har kånkat på henne i fem timmar nu, klarar du inte två..?" frågade jag då.. Han är.. speciell...

Vad bra, jag skrittade runt lite bara jag med och det är nog så jag ska fortsätta tills jag känner mig starkare. Blir dock inget mer på ett par veckor nu :p

Vad rolig han är, din karl. Det är ju hans dotter, det ska väl inte vara nåt att ta henne ett tag? Eller är han för dåligt insatt i rutinerna?

Hmm, låter som en bra idé att du är iväg och rider ibland så att han kommer in i att ta ansvar för Tova! Dessutom låter skogsturer på nordsvensken himla mysigt :) Jag tror jag väntar med ridningen tills vi är tillbaka från Sverige. Då lär det också bli skritturer eftersom både jag och hästarna är helt ur form. Misstänker att det bara kommer att bli av på helgerna till en början, men bättre än inget!

Bara för att jag skrev häromdagen att L slutat kräkas, kräkte hon ner finkläderna och hela babyskyddet på väg till födelsedagskalaset igår. Mysigt! När vi väl kom fram slog hon till med ryggbajs på första ombytet kläder. Tur att vi hade ett till (inte direkta finkläder vid detta laget dock).

Jättekonstigt! Tycker inte heller om privatiseringarna...

Fått sova ett par timmar nu, sambo har suttit med ledsen dotter. Nackdelen med att ge henne bröstet så fort hon vill är att de aldrig hinner fyllas på... vill ha rutin och ordning på det här nu!

Så mycket rutiner är det ju inte, jag hade fått gå ut strax efter amning och han hade fått ta en promenad eller något. Då brukar hon somna. Han är lite handfallen inför vad han kan göra mer med henne, han ser liksom inte möjligheterna riktigt. Har erbjudit mig att visa sele/sjal, då kan man ju göra massa saker, men han verkar tveksam.. Nåja. Han kommer få lära sig tids nog.. Men lite besviken är jag att det alltid är jag som helt automatiskt får huvudansvaret. Får prata med karln..

Usch din stackare Micks, hoppas verkligen att ni hittar rutiner och en vardag snart :( Jag har istället fått kämpa på med att försöka väcka fröken sömntuta några gånger när brösten spänt som bara den och jag fyller amningsinlägg på löpande band för att hon envisas med att sova... (Just nu dammsuger sambon här i tv-rummet och lilla skruttan ligger och sover djupt i korgen brevid mig haha)

Det känns ju nu verkligen som ett lyxproblem i jämförelse. Jag fick hem en pump i fredags så nu kan jag iaf pumpa ur det allra värsta om det går mer än tre timmar mellan. Jag vill ju inte öka på produktionen ännu mer liksom.

Zewz - ja det är nog bra att prata om det innan det blir en för stor grej... Han behöver ju inte göra så mycket heller egentligen, bara vara med henne? Tar han blöjbyten och så i alla fall?

Jobbigt Micks! Men om du ger det ett par dagar med amning ofta kanske produktionen anpassar sig?

Det låter jättekämpigt att det ska skrikas så mycket. Här hade vi nyss en skriktur på någon timme ungefär. Övertrött bebis som vägrar sova middag på dagarna. La mig i sängen med henne så somnade hon i alla fall. Nu vet jag inte om jag vågar resa mig :o Alva brukar lugna sig om man "fixerar" henne, alltså lägger hennes händer över hennes bröst och håller fast henne lite nära, nära. Man kan få hålla lite halvhårt för att hon inte ska veva iväg händerna. Tips vi fick från bb. Det är ju lite det där med att det var trångt i livmodern och det är lite deras trygghet tydligen.

Kl
Huu, pratar lite med en kollega på fb. Hon hann bara sätta sig på stolen jag hade på jobbet så blev hon på tjocken, för tredje gången :o nu vet jag inte om jag vill tillbaka, än är det inte dags för #2 ;)

Kl

Denna veckan har jag verkligen fått utlopp för mitt shoppingsug! Var med en kompis i stan i onsdags och löpte amok bland barnavdelningarna och köpte kläder i strl 50 som vi hade brist på nu när tjejerna så smått börjar växa ur 44.. Har avvaktat med att handla för o se vad man får av släkt o vänner osv men har nästan bara fått 62 och 56 så var inte mkt vi kan ha nu..

Köpte så fina kläder på kappahl till studentfest osv till tjejerna! Små jeansklänningar och koftor+strumpbyxor till :love:

Köpte även en del till mig, både kläder och smink.. Smög in för jag trodde sambon skulle få anfall när han såg alla påsar men han tyckte bara allt jag köpt var fint O_o :D

Idag har vi båda varit och storshoppat! Lämnade pinglorna till mormor o Kaj och for för o kolla på säng.. Kom hem med 3 sängar och 30.000kr fattigare :o köpte även lite snygga finkläder och skor till mannen och imorgon kör jag ner till stan igen för o leta efter en klänning o ha på bröllop/student om 2v eftersom mina tuttar blivit för stora för min tilltänkta (jättefina och oanvända) klänning! *pust*

Har aldrig shoppat såhär mkt i hela mitt liv..

Men jag klagar inte :angel:

Senast ändrad:

Men är hon hungrig då ?
Hon kanske är snuttig och bara vill suga. Jag hade provat med napp.

micks de hinner visst fyllas på, även om det inte känns så. om du får en timme mellan amningsstarterna har du gott om mjölk i tuttarna. en sån stor tjej kan behöva amma ofta för att få upp produktionen till den nivån hon behöver. lita på henne och se de första sex veckorna som en inkörningsperiod.

Om det är för lite mat så går ju produktionen upp om de snuttar mycket. Precis i början tyckte inte jag att jag gjorde så mycket annat än att amma, men det lugnade ner sig sen. Är det, som Cirkus frågade, att hon är snuttig, hade jag också provat napp. Det är ju dock inte alla som vill ha napp så det får man ju avgöra själv. Jobbigt att hon verkar ha det så tjorvigt i magen :/ Det är tufft att se sin bebis ha ont och inte kunna avhjälpa det hela. Dottern hade också så, för hennes del var det nog omogna tarmar, men åt jag minsta gnutta gul lök blev hon helt galet gasig.

DS, vad skönt att er BVC-sköterska har en så avslappnad, och i mina ögon sund, inställning!

Zewz, fantastiskt fin bild!

Nu måste jag springa till BVC, dags för sprutor :/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat