Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Jag har packat halva dagen, sen körde vi till stugan. Vädret är toppen och jag försöker få två vilda ungar att somna. Det går sådär. Charlie växer och frodas, 8 veckor och 6210 tung (har jag skrivit det redan?)

Håller med om att det är en härlig tråd och tycker att det är jättekul att läsa hur det går för er och få lite råd och stöd. Hoppas att vi håller igång länge!

Jobbigt att Tova kräks mycket. Linnea hade ju samma problem, men sen nån vecka tillbaka har hon i stort sett slutat :) Det brukade vara att hon satte i halsen eller så och så kom allt upp, men nu när hon blivit större kan hon hålla nere det trots hostningar etc. Hoppas att det blir likadant för Tova. Vi körde med samma trick som du redan gör, mata mindre och oftare, inte bolla runt med henne efter maten osv. BM tyckte att så länge hon gick upp i vikt samt kissade och bajsade som hon skulle är det inget problem, mer än att får tvätta som en tok förstås. Hon tyckte dock att om det blir mer än tre riktiga kaskadkräkningar per dygn kunde det vara värt att kolla upp (hon föreslog behandling av osteopat). Jag tyckte det var lite nervöst att hälsa på folk om hon skulle kräka ner soffan eller så.

Coola killar Solvind och Vilse :D Såna där solbrillor kanske man skulle ha...

Hoppas att det var kul på buketräffen DS! I mina trakter blir det inte så många träffar... Idag har vi dock varit på barnsånggrupp med svenska kyrkan för första gången. Det är en bit att åka (trekvart = astronomiskt långt med schweiziska mått mätt), men känns kul att barnen får träffa andra och prata svenska och sjunga imse vimse spindel och så. Linnea sjöng inte så mycket, men hon var ganska populär bland de andra barnen!

Förstår att det känns jobbigt med eventuell operation för Alva, men om något behöver åtgärdas är det ju bra att det upptäcks så tidigt. Kommer säkert att gå bra!

Lew och Micks, skönt att ni är hemma igen och att allt går bra. Snusa häst låter mysigt :love:

Visslan, en helg i stugan låter gott! Här är det kallt och blåsigt och har spöregnat hela dagen och det ska fortsätta tills imorgon eftermiddag :crazy: De varnar för översvämningar. Känns lite fel i början av juni.

Imorgon ska vi på femårskalas hos Nils gudmor, då kan han få visa upp lillasyster lite. Annars blir det nog lugnt i helgen.

Jag försöker att inte tänka så mycket än, om det blir nåt så har vi ju i alla fall duktiga läkare här. Alltid något ;) men det är svårt det där, varje gång hon skriker numer blir man ju lite orolig att hon känner obehag av något jag egentligen inte ens vet finns. Förhoppningsvis är det rutin och att det inte behöver vara något. Läkaren vi träffade erkände att hon var ganska ny så hon tog väl det säkra före det osäkra också. Hon utvecklas för bra för att det ska vara katastrof idag i alla fall.

Det var trevligt att träffa helt vanliga människor :) och Alva sov som en stock sen under kvällen. Hon brukar vara vaken tills vi alla går i säng med undantag för korta sömnintervaller så det var väl mycket intryck :p

Min älskade lilla bjässe med födelsevikt 4472 gram och längd 52 cm! :love:
8903574219_31e8e2da7d.jpg

8903535781_8f87c8744e.jpg

Påbörjat förlossningsberättelsen, men den är lång... :p

Hi hi vilken söt liten knubbis :love:

Hoppas Tor också blir riktigt rund och go snart.

Och redan storlek två på blöjorna. Vi är fortfarande på storlek ett :p (fast de börjar närma sig att bli lite trånga)

Ett-blöjorna satt för trångt redan från start och likaså bodysarna i stl 50 ;)

Åh det ser mysigt ut. Bebisgos i soffan :love:

Solvind, Tor må ha stl 1 i blöjor, men han har mer livserfarenhet än alla andra småttingar i tråden! Och han vänder sig ju redan och allt. Det är Linnea inte i närheten av, men vI får nog köpa stl 3 i blöjor nästa gång.

Ja äldst med störst livserfarenhet här är ju min lillplutt. Och stark som en oxe är han också. Det märks tydligt nu att han är medveten om saker och ting. Men han skulle behöva öka lite mer i vikt och knubba till sig då han sjunkit lite från sin viktkurva.

Lite roligt idag. Han har börjat använda benen mer och mer. Nu när man ställer honom upp så börjar de springa snabbt som små trumpinnar . Stå och hoppa upp och ner är också skojs :p ( naturligtvis håller jag ju i honom, annars skulle det inte gå)

Vilken liten sötnos :)

Solvind: här är det också ettorna som gäller. Det ser inte ens ut som att hon är i närheten av att gå upp i storlek.

Pan: vilken söt! Det är ju hur gulligt som helst när de upptäcker omvärlden med!

Kl
Här har jag duschat innan klockan ens slagit fem. Tack Alva! :p var och bytte blöja och på vägen tillbaka fick jag en rejäl spya på axeln och i håret som tack. När jag väl hade duschat klart ett par minuter senare och la mig i sängen blev det dags för nytt blöjbyte :o hon försöker väcka liv i mig tror jag.

Vad gulligt :)

Är det bara jag som ser filmen upp och ner? (Köpte förresten här om dagen en precis likadan haklapp :p )

Vi hade en läskig incident i natt. Efter att sambo matat och gått och lagt sig så verkar det som att Tor kräktes lite. Han han verkade ha huvudet uppåt och satte i halsen så han inte kunde andas :eek: . Vände honom på sidan och klappade på ryggen så han fick ur sig, reste honom upp och sedan kom han igång igen. Han blev lite medtagen men sov sedan gott resten av natten efter att ha suttit och gosat en stund.

Micks oj vilken bjässe :) underbart söt förstås, och tänk att vi fick våra med till slut - utan att behöva vänta till vintern ;)

Här kommer vi nog använda stolek 50 länge, det är lite stort fortfarande :) (får inte bilden rätt men ni får vrida på er)
image.jpg

Första natten hemma har varit suverän, och så skönt att sova i egen säng igen. Lilla fröken åt vid 02 och sov sen till 5, så det känns som att jag har sovit hela natten. Skönt att vakna av "prat" istället för gråt och skrik också. Jag fick en nybörjar-bebis :)

Ska strax svara på resten också, men nu vaknar fröken pratkvarn i korgen igen :love:

Vilken sötis :love: Ser mysigt ut i babynestet.

Solvind, det låter läskigt! Det sägs ju ofta att bebisar automatiskt vänder sig åt sidan, men Linnea har inte heller alltid hunnit det.

Ds - skönt att träffa lite folk! Hoppas ni hade riktigt trevligt :) Och hoppas att det bara är ifall stt och extra försiktighet av ny läkare, drt öåter ju lite så i allafall. Drt är ju bra förstås, men nog blir man orolig flr minsta lilla.

Solvind - ja jösses Tor är ju veteranen här :). Men jag kommer nog inte fatta hur liten han och Pans tjejer faktiskt var från början... Vad läskigt med satt i halsen så där! Skönt att det släppte direkt och att sllt verkade ok.

Ang vätska ich dricka förresten så drar jag i mig en halvlitersflaska vatten per amning, plus lite till under dagen så drt blir väl minst 6,5 - 7 liter om dagen :angel:

Ja lite så, det är tur att hon får fart i mig. Klev iofs inte upp förrän nyss ändå. Ska bege mig till stallet en sväng tänkte jag :)

Lew: hon var inte stor! Vad fin hon är :) det ser jättemysigt ut i korgen.

DS nej hon är rätt liten insåg jag när jag mötte en annan mamma på BB... Hon hade en jättebebis i sin balja tyckte jag :) Hon är en riktig tuffing och stark som bara den isf så hon kompenserar sin storlek rätt bra :)
Jag har ju haft en ganska liten mage hela tiden ich varken jag eller sambon ör speciellt stora (1,59 resp 1,70) så hon har ju oss att skylla på också :)?

Jag har varit ute hos hästarna en sväng och lite senare blir det premiär med vagnen :) Än så länge känns det ju som världens naturligaste sak att vara mamma, det trodde jag faktiskt inte!

Senast ändrad:

Jag är 157 och sambo är runt 170 och vi fick en jättebebis såatteh.... ;)

Supersöt liten en iaf, lew! Glad för din skull att det är över nu :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka