Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Jag som tyckte Tova var tjockis med 800 gram på en månad, men där ligger vi ju i lä :D

Tor vägde 3720 gr idag. 4 månader/1 månad gammal

Zewz. Vad jobbigt med så mycket kräkningar. Men går hon upp i vikt så borde det ju inte vara någon fara annat än att det är jobbigt.

Är glad att Tor nästan aldrig kräks. Jag är sådan som mår illa om jag råkar se någon annan kräkas och risken finns att jag gör likadant :o . Som tur är så är mjölkkräk inte lika farligt.

Jag är också jättekänslig men bebiskräk är inget jag reagerar på. Finns dock en historia om min farmor som satt på bussen och lekte med en bebis (vet inte om det var hennes eller nåt barnbarn) och när hon höll bebisen ovanför huvudet kräktes den i munnen på henne :o det lät riktigt usch. Vad gör man? Hon tyckte ju att man inte kan spotta ut på bussen så hon svalde ju :eek:

Hahahaha usch!
Nä, jag reagerar inte mer än att jag tycker synd om flickan och att det är tråkigt att behöva vända på promenaden för att gå hem och byta kläder och filtar i vagnen...

Jag blev nästan lite sentimental nu, när alla fått sina knyten. Jag var osäker först när jag blev gravid om jag skulle "vara med" i tråden, men vad glad jag är idag att jag hoppade på tåget :bump:
Så mycket pepp och stöd och skratt ni bjudit på, stollar :love:

Håller med. Var också osäker på om jag skulle skriva så mycket. Men har varit riktigt skönt att få skriva här och få stöd av sådana i en liknande situation. Och väldigt trevligt och roligt att få läsa om er andra. Jag känner ingen annan med bebis så finns ingen att prata om sådant med.

Ja jag vill också Tacka :love:
jag är ju bara in och läser nu, har lite dåligt samvete för det men ni verkar ju klara er bra utan mig :angel:

Faktiskt- den här tråden - NI- har betytt enormt mycket för mig under den här graviditeten som faktiskt varit lite av ett besök i helvetet....:o

image.jpg

:D :D

Haha, sötnöt!

Lew, håll ut! Det verkar som väldigt vanligt att få sår i början och att det gör ont. Som tidigare har skrivet är greppet oerhört viktigt, att smörja med bröstmjölk och purelan är kalas och sen lufta, lufta, lufta. Luftningskupor från medela gillade jag, för då kunde jag lufta även om jag hade kläder på. För mig la sig såren och det onda efter någon vecka när mjölken runnit till och de inte behövde suga så hysteriskt utan bara få igång utdrivningen.

ser ut som om ni har kallt ju :D Men helcoolt med brillorna :D

Såhär låg vi igår- och höll på att dö av värme :p

DSC_2329a.jpg

Mm, tycker vilse kan dela med sig av några tips om hur hon lyckas med det :)
Bra fråga :p

Han får amma när han vill, jag försöker äta bra, dricker mycket. Dvs precis som ni också gör antar jag. :p
Vi har ju dock haft turen att få en väldigt nöjd pojk, tror inte han ens skrikit 1 h totalt sen han föddes... = gör inte av med någon energi alls. kräks göra han väldigt sällan dessutom, och gör han det är det inte mer än att man tar bort det lätt med fingret.
Äta, sova, skita är det som gäller här :p

Vad skönt det ser ut att ligga i gräset :love:

Min bild var för någon vecka sedan och var ganska kallt just den dagen. Och ljust

Dessa hittades på lindex. Men har sett sådana som har ett band runt huvudet så de sitter kvar bättre på nätet.

Hej på er! :D
Varit hemma sen igår eftermiddag och allt går bra :)
Ammar för fullt men med amningsnapp då vårtorna är för korta. Återbesök imorgon för att prata med amningmottagningen.

Just nu har jag egentid på balkongen med en skål glass. Ylva gosar med pappa ;)
Tänkte dela med mig av bild på underbaringen när jag orkar/hinner starta datorn.

Troll fick sitt första bad idag och imorgon blir hon en hel vecka gammal!!! :eek:

Laddade upp två bilder i galleriet här på min buke-profil men de verkar inte synas där än? Hmmm... den som väntar på något gott.

Ja jag vill också Tacka :love:
jag är ju bara in och läser nu, har lite dåligt samvete för det men ni verkar ju klara er bra utan mig :angel:

Faktiskt- den här tråden - NI- har betytt enormt mycket för mig under den här graviditeten som faktiskt varit lite av ett besök i helvetet....:o

Kan bara hålla med! Jag känner inte heller nån med bebis och har bara en i bekantskapskretsen med barn över huvud taget. Ni har varit underbara hittills och jag kommer nog behöva er visdom väldigt mycket framöver :)

Vi är hemma sedan lunch och jag är helt slut av den jäkla värmen. Tösrn sover och äter, hade tappat ca 100 g sedan födseln bara. Skönt med tanke på att hon var så liten.

Glada hundar här hemma som har nosat sååå duktigt och försiktigt, underbart statliga i sin egen soffa och att se hästarna genom fönstret :) I morrn hoppas jag på att orka med att gå ut och nosa på dem lite också.

Vilken tuffing! Ser ut som om ni har Alvas bilstol :p

Vilse: vätskan är jag lite dålig på men mjölk finns det ju gott om ändå.. Försöker dricka i alla fall 3 liter om dagen.

Angående tråden: det är jätteroligt att få följa alla och jag hoppas att vi kan följas åt lite såhär med mellan varven. Det är nästan som en mammagrupp :)

Just ja, ang amningen så upptäckte jag att det inte gör lika ont om jag startar utskrivningen för hand först innan hon får börja äta. Det funkar bättre om jag varvar mellan att sitta upp och ligga ner också, och att vara noga med hennes position och taget förstås. Har köpt amningsnapp men inte provat än.

Såna luftare har jag också och tyckte de hjälpte en hel del faktiskt, men ont lär jag ha ett tag framöver. Det är inte så mycket sår utan mer blåsor upptäckte jag vid närmare inspektion.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat