Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Nä det är inget man får prata om, sök bara på familjeliv så ser du vad de felfria tycker om det där ;)

Alltså, jag vet ju att jag inte ångrar mig men när vrålen kom vid fel tillfällen i början hade jag gärna stoppat tillbaka henne i magen. Jag tycker att det går bättre och bättre, peppar peppar, så när jag sjunger känner jag mig helt lugn faktiskt. Sen är det ju så, det är inte förrän nu på senaste tiden som man hittat olika metoder att trösta. Det tar ju tid innan man hittar sina knep.

Förresten pratade jag med mamma om den där med att ångra att man skaffade barn och då berättade mamma att hon var bra sugen (även om hon aldrig skulle göra det) på att slänga in oss i väggen när vi skrikit en hel dag :o men då fanns ju inte internet tillgängligt så hon kunde ju inte läsa att reaktionerna är ganska normala så hon vågade ju aldrig prata om det.

Lew: hoppas att din känsla stämmer! :) har du sambon hemma?

Japp, han är ledig fram till onsdag kväll nu så det hade passat bra. Jag är så jäkla less att jag bara vill lägga mig och gråta nu.

kl

micks min mjölk tog fem dagar första gången. jag gav ingen ersättning. resultat blev en grymt skrikig bebis och två söndersugna bröst som tog två månader att läka. med andra barnet hade jag som plan att amma men ge ersättning om det kändes att det behövdes. nu var tvåan inte lika hungrig och det tog bara 3 dagar att få igång mjölken.

så jag skickar en tröstkram och lite pepp, snart kommer det rinna till för dej!

Hehe familjeliv, det borde vara olagligt att gå in där som både gravid och nybliven förälder ;)

Själv har jag lite "problem" med att inte riktigt kunna relatera till andra nyblivna mammor man träffar eller pratar med. Det är många problem eller scenarion som alla pratar om som självklara som jag aldrig upplevt. Det är såklart ett lyxproblem och ska ju såklart inte kallas ett problem, men jag har ex lite svårt att hänga led i snacket här eftersom jag inte upplevermånga av de saker de pratas om. Jag drömmer ju självklart ingen, det får ni verkligen inte tro, och jag fattar att det säkert är mer ovanligt att man reagerar på sitt nya föräldraskap och får en sån tillvaro som vi har hemma. Självklart är inte allt alltid perfekt men jag hade inte förväntat mig att det skulle vara det heller. Men jag känner lite att det inte blir ok att tala om att vi har det bra hemma, att Olivia är en go och glad liten skit och att det är rena rama semestern för mig! Visst var det inte så i aldra första början när vi hade problem med maten men det varade i tre veckor..

Men ju mer jag läser om hur jobbigt folk verkar tycka det är att skaffa barn och hur rädda de är för att för minsta lilla, sabba sina barn för all framtid så blir jag förvånad över att de föds så himla mycket barn ^^

Det gör de säkert men jag har aldrig läst om någon eller träffat någon som tyck sig fått allt att funka från början. Nu refererar jag långt ifrån bara till denna tråden. Men jag tycker ändå att fortsätter man läsa vad många som har äldre barn än våra, skriver på nätet och hur de tror att saker som för mig känns hyfsat triviala, ska påverka barnen negativt för all framtid så förstår jag att se måste vara jobbigt att va förälder, lite som att trippa på tå krig barnen för att de ska få "själsliga ärr för resten av livet"...

Jag ska väll kanske säga, så ingen blir ledsen, att det är inte så att jag tycker man är varken en dålig förälder eller en svag människa för att man ibland känner att man vill hiva ut ungen genom fönstret, jag hade räknat med att själv känna så precis hela tiden. Det är bara det att det inte kommit (än?). Inte heller tredagarsgråten, paniken över att barnet skriker osv osv. Jag ser snarare mg själv som "onormal" såfall.

Jag upplever ibland att det förväntas att jag ska kräkas ut det ena jobbiga efter det andra när folk frågar hur det går och om vi har en snäll bebis osv. Det var riktigt besvärligt var ju första tiden när jag envisades med att inte ha Alva i sängen och jag därmed inte fick sova riktigt. Sen om jag ser hur dammråttorna flyger och det blir skrikfest varje gång jag lägger ifrån mig henne kan jag bli lite uppgiven men det ordnas ju lätt när sambon kommer hem. I övrigt har jag, som sagt, lyckats sjunga mig ur situationer som kanske kunde varit jobbiga och så är det nya med att tösen inte blir helt mätt. Annars har jag nog, som du, fått en nybörjarbebis.

Jag är enormt tacksam över att hon somnar så fort man sätter henne i bilen trots att hon kan vara jätteskrikig innan. Himla enkelt att ha med henne överallt. Dock kan jag skriva under på att jag känt mig väldigt frustrerad och maktlös vid vissa situationer innan jag visste hur jag skulle hantera det. Inte så jag skulle vilja hiva ut henne genom fönstret eller slänga in henne i väggen men däremot muttrade jag någon gång att man skulle ställa ner henne på gatan till någon som hade bättre tålamod men nåt sånt tänker jag ju inte längre iom att sambon tar över efter en stunds skrikande.

Och naturligtvis är jag orolig för att göra något med min tjej ifall det blir helgalet men inte trippar jag på tå för det :) man får la göra vad man kan för att det ska bli bra.

Kl

Inget nytt från mig mer än att jag har fått en tid för igångsättning den 6 juni... Då ör jag på 41+4.
Hoppas verkligen jag slipper gå så länge.

Skönt att du har fått ett slutdatum! :)

Kl
Har nyss fått nya soffan så nu börjar projekt inte-få-barnkräk-och-mjölk-i-soffan.. Klä in den i plastad frotté kanske?

Kl

Phu! Har varit hos min kollega som bor i samma område som mig idag.. Hon har en 1-årig son och tanken var att vi skulle gå en promenad..

Åkte dit direkt efter BVC med ambitionen att bara ge tjejerna lite ersättning innan vi kom iväg.. Jo tjena..
Båda tjejerna vaknade och panikskrek samtidigt och varje gån hon försökte hjälpa mig med en så blev hennes son hysterisk och avundsjuk :p fick springa skytteltrafik mellan tjejerna och mata lite här o lite där och hamnade tillslut med båda två på varsin axel i soffan medans fikat stod och frestade på bordet ;)

Det slutade med att det tog så lång tid (okej vi snackade bort rätt mkt tid med..) att vi inte hann promenera :D

Imorgon ska jag och bästa vännen ta en ordentlig shoppingrunda på stan.. Kan bli spännande O_o

Skönt med ett datum iaf! :)

Sambons bästa väns fru är på bf+6 idag.. Hon har också blivit informerad hela grav att hon ska vara bredd på prematur och varit inlagd och stoppad två ggr i v 32 och 34. Hon är något frustrerad nu :p

Usch vad drygt. Förstår att du vill ha ut knodden nu.
Lider med er som går/gått över tiden.

Över till övriga frågor:
När har ni börjat ta med era små typ till affären och sånt? Tova var med i vagnen inne på lindex häromdagen och i en skoaffär idag, och hon är ju en månad. Nu är ju just de här affärerna ganska folktomma så där är väl risken för smittor rätt liten, men på exempelvis ICA är det ju mer folk. Är vi överdrivet försiktiga som undviker sånt än?

Jag hade också otroligt svårt att relatera till andra föräldrars upplevelse bäe jag fick dottern, vad gällde det mesta.
Jag upplevde också att det inte var helt ok att vara problemfri, nöjd och glad. Den bästa "skopan" jag fick på "kyrkis" från en trött mamma var: "man får vad man klarar av" vilket jag många gånger tacksamt tänkt. ;)

Den här gången har allt varit annorlunda- och jag har haft fullt sjå med mitt eget lilla liv och har inte varit på kyrkis nåt, har inga planer på det heller. :)

Alva är med lite här och var. Bvc är ju placerat så man måste gå in i en galleria eller vad man ska kalla det. Sen håller jag henne i vagnen och har hittills inte behövt dra upp någon respektlös typ ur vagnen. Hur många gånger har man inte hört de som träffat människor som står med näsan nere i vagnen och tittar på bebisen utan tillåtelse och säger "jag ska inte röra, jag är förkyld"? :p skulle någon sticka ner näsan till min tös bara sådär hoppas jag att jag har huvudet med mig så jag kan dra upp personen i fråga.

Poff sa det och så gick vattnet! :banana:

Ringde fl och jag ska komma in vid 22-23 och får sova där i natt. Det var innan jag hade några sd och värlar. Försökte äta lite (vi var mitt i grillningen) men det var banne mig inte gott. Ska börja klocka nu, men vet inte om det är värkar jag har... Ont gör det regelbundet i alla fall. Fortsättning följer... :)

Mellan fem och tre minuter mellan värkarna, är på väg in nu men har stannat till för att tanka haha.

DS haha ja det är verkligen jag med!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka