Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Åh jaa, heja Lew och bebis. Verkligen coolt att du sa i morse att du trodde det skulle bli idag. Datumet för igångsättning lär du inte behöva...

Lycka till och hoppas att bebis behagar titta ut utan några större komplikationer till skillnad från de flesta (?) andra här :) blir spännande att se om även könet stämmer med känslan.

Heja lew, äntligen är det dax för dig med!!

Men - tanka?!? Det måste jag säga är dålig planering :rofl: mina nerver hade tusan inte klarat av det påväg till förlossningen :p

Har börjat ta ut tjejerna lite mer, har haft med dom på citygross en gång i sina babyskydd men då sprang vi i princip genom butiken :p och sen har jag varit uppe på jobb (köpcentrum) och visat upp dom för kollegorna (som fick tvätta och sprita sig först! :p) och gått lite i butiker. Idag var första gången jag stötte på en som inte respekterade avstånd från en somalisk (typ) kvinna som stannade och drog undan luggdelslocket innan jag hann reagera :crazy: "jag äääälskar tvillingar" svarade bara ok och gick kvickt vidare..och detta var utanför BVC.. Märkte att hon ville småprata men kände inte riktigt för det :grin:

Micks: Alltså: jag grät på bb för att Tabea inte var där, sedan i korridoren utanför neo, för att de hade stängt under ronden, sedan på neo för att hon var där... Och sedan hemma - tillsammans med min tvååring - av utmattning och förvirring. Vi gav f.ö. också ersättning på bb och neo innan mjölken runnit till och hon blivit stark nog att dricka. Det var en del av vår plan att få amningen att fungera den här gången. Jag ville inte att hon skulle blir för trött och slö för att orka äta.

Lew: Håller tummarna för dig! Snart är vi i mål allihop!

Här har vikten stagnerat igen... Var hos barnläkaren med henne idag men hans våg visade 90 g mer än min så han tyckte att det visserligen var lite lite, men ok. Ska fortsätta att ha koll på henne.

Oj en akut matning kom ivägen här.. :p

.. Jag tror dom behöver utsättas för lite för att hålla sig friska så tänker inte låsa in mig för den sakens skull.. Hade nog tänkt annorlunda om vi varit mitt uppe i rs-säsong osv men nu är trots allt dom flesta ganska friska :)

Vår favvo-sköterska på neo tyckte att vi absolut skulle gå på ett stort bröllop nu i juni vi är bjudna på, man behöver ju inte låta ALLA 100 gästerna pussa barnen ;) DET tycker jag är större risk än en runda på stan i en skyddad vagn under uppsikt ;) nu ska inte tjejerna med av andra anledningar men försöker få fram en poäng ;)

Hejja lew!!! Hoppas du har din bebis (tror också det är en påg!) på utsidan nu el åtminstone halvvägs :)

Men Grattis Lew!!!!! :love:

wow vad häftigt, nu är det sommar!!!

Vad härligt Lew, stort grattis till lilla tösen :) Nu kan vi alla njuta av sommaren!

Vi har haft med Linnea överallt från början. Har inte haft problem med någon som blivit allt för närgången, även om en del Åååh-ar och frågar lite hur gammal hon är etc (främst äldre damer). Med storebrorsan var vi lite försiktiga i början, typ 4v efter hemkomsten från neo (var ju prematur).

Angående att känna att folk förväntar sig att man ska klaga och ha problem så är det inget jag märkt av. Eller så har jag bara inte fattat det :o Måste nog ändå säga att det är bättre så än att man känner att man alltid måste le och säga att allt är perfekt även om man känner sig som ett vrak.

Om man läser på forum känns det ganska naturligt att problemen överväger, för det är ju då man kanske känner att man behöver råd. (Kanske ska säga att jag aldrig varit inne på FL, vet inte vad som skrivs där.) Jag har ändå förståelse för att man nojjar ibland som förälder, det är ju ändå ett väldigt stort ansvar. Det är inget jag går och tänker på jämt, men tex för vår tre-åring, som är sen i utvecklingen, undrar jag ibland hur det ska gå nästa år när den obligatoriska kindergarten börjar. Tänk om han blir retad eller känner sig dum om han inte hänger med?

Våra barn är/var nog lätta som bebisar, har inte heller känt att det varit övermäktigt. Det betyder ju dock inte att det blir plättlätt hela livet. Angående att få panik av skrik så får Linnea stå ut med klart mer än storebrorsan behövde. Ibland när hon blir ledsen är jag mitt uppe i något annat, tex byta bajsblöja på brorsan, och då måste hon vänta. Ibland hinner hon skrika tills hon somnar. Det känns taskigt, men jag tror inte att hon får ärr för livet av det (även om hon säkert känner sig ganska övergiven just då :() Sjunga känns bra i såna lägen, som DS sa.

Stort Grattis till er! Hoppas allt gick bra och att ni ar pigga och krya (efter omstandigheterna alltaa).

Stort Grattis till tösen Lew! Vad coolt att din känsla om att något var på G stämde! Hoppas att allt gick bra och att ni båda mår fint nu. Skönt att ha sista bebisen inräknad så att vi kan lämna över till sommarbebisarna med varm hand!

Ang jobbigt eller inte med bebis så är det nog väldigt individuellt. Min dotter var en krävande bebis med mycket magtjorv och katastrofal sömn och ja, jag tyckte att det var jobbigt och slitigt. Den här gången har vi förberett oss på att det ska bli lika, men Sixten är så förnöjsam och sover rätt ok. Vaknar iof ofta varannan timme, men det är så man får sova en stund mellan varje gång, så han känns som en "walk in The park" i jämförelse. Dottern sover bra sedan ett drygt år tillbaka och är världens härligaste tjej och en väldigt lättsam 3-åring om jag jämför med jämnåriga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat