Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Och våra små flingor blir två månader idag! galet galet.. I fredags skulle dom eg fötts :)

Jag har precis haft min första mens.. Blött som en galning fått byta binda typ var 30 min.. Myspys

Nu gick jag visserligen på blodförtunnande men jag blödde färskt blod ganska länge.

Hade du gravidförsäkring i Folksam kan du ju ringa deras bm och fråga. De har öppet nu.

Jag förstår det. Det är riktigt drygt. Man är ju inte van att blöda så himla länge. Jag har fortfarande lite sådär skräckminnen från när det kom rejält stora klumpar i början... :crazy: första gången trodde jag nästan att det var "nåt viktigt", typ livmodern eller nåt, som åkte ut :o första tanken var "knip!" Och jag stod länge sen och undrade om jag vågade spola. Hu.

6 veckor har det hållt på för mej alla tre gångerna. slutatefter ungefär 4 veckor och kommit igen efter ett par dagar. asdrygt. jag har varit på efterkontroll idag, allt såg toppen ut.

men pan två månader? Charlie är två månader, föddes de typ samtidigt? tyckte dina kom mycket tidigare

ja jag ser i bflistan att de föddes tre dagar innan. Hade kunnat svära på att de kom flera veckor innan!

Jag hade också avslag 6v förra gången, men nu blir Linnea 8v på onsdag och i helgen tog det fart igen med ganska mycket rött blod :crazy: Vet inte om jag ska ringa gyn, läste att det kan betyda att det finns rester av moderkakan kvar eller så. Men hon kollade egentligen det på efterkontrollen, så borde vara ok. Avvaktar nog lite och ser om det minskar igen...

Brukar det komma och gå med blödandet? :crazy:
Jag som var så glad idag för att jag inte blött något alls och trodde det kanske var över... ?

Ja, det är helt normalt att det kommer och går. Och det hade inte varit bra om du redan slutar blöda. Det "ska" hålla på lite längre.

Tredagarsgråt, utmattning... vad vet jag men ylva får ersättning nu för att min mjölk inte kmr igång
Jag sover inte ylva sover på maten men oroligt så måste vaggas hela tiden. Nu bara gråter jag och imorn ska vi hem :cry:

Skickar en kram

Jag grät också en del i början. Mycket hormoner och en helt ny situation där man inte vet mycket alls och saker inte går som man trodde. Ett tips är att gosa in dig i din sambos/mans famn och gråta ut.

Synd med mjölken men kanske kommer den igång när du kommer hem till en bekant miljö och kan slappna av på ett annat sätt. Kan ju ta några dagar. Personligen tycker jag dessutom att ersättning på flaska för det mesta är enklare och smidigare än amning. Men förstår ju att du gärna skulle vilja prova.

Usch, stackare! Den där tredagarsskiten får nog de flesta, och det går över!
Tråkigt med mjölken men försök att inte oroa dig för mycket, det kommer säkert igång.
Peppkram :)

Peppkram från mig också!

Det kan ju ta några dagar till ingen mjölken kommer igång. Linnea fick också ersättning på BB för att mjölken dröjde, men ammar nu utan problem.

Vad jobbigt att det är så! Det kommer nog igång så småningom, slappna av och ge det tid :)

När Alva är orolig och kanske gråter mycket brukar jag sjunga lite. Det gör mig lugnare och i vissa fall blir även Alva lugnare. Även ett jättebra tips när man känner att tålamodet börjar försvinna efter mycket skrik.

Sen håller jag med Solvind om att mat på flaska känns mycket enklare i alla fall på dagtid, nattetid är det skönt att slippa gå upp i onödan, även om du såklart måste få prova att amma.

Sjunga är ett bra tips. Hoho. Maken och jag går här hemma och sjunger diverse konstigt ibland när Tova vrålar som värst och det är tur att vi bor på landet… Som han sa själv, ”vi blir ju i alla fall på bättre humör!"

När Alva är sådär superledsen och man inte vet riktigt varför (övertrötthet t.ex), så blir jag själv antingen väldigt frustrerad eller bara ledsen beroende på hur utvilad jag är. Mina känslor stoppar jag lätt med lite sång då :)

Jag blir superfrustrerad ibland. Är väl tabu att prata om men så undrar man varför man skaffade barn... Ändå är inte Tova särskilt besvärlig egentligen, men det räcker med en halvtimmes vrål för att man ska gråta en skvätt...
Skulle inte drömma om att skada henne men jag hanterat andra saker sämre. Hunden har fått ta oförtjänt skäll :( och det gör mig jättebesviken på mig själv.

Men inatt har vi sovit som grisar så nu är jag vid gott mod :D

Kl

Usch Micks hoppas det går över snabbt och att det löser sig med amningen. Säkert rn klen tröst just nu men det verkar ju vara väldigt vanligt att det krånglar lite i början.

Ingen kotte här än, men fick en känsla under tidiga morgonen att det är dags i dag. Varför vete tusan egentligen... Får se om det stämmer eller inte, har i alla fall fortfarande den jäkla molvärken, lite ont i ländryggen från och till och så det jäkla huggandet i ljumskarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka