Sv: Vårföräldrar 2013! #5
Jag vill uppleva en "riktig" förlossning. Det blev lite konstigt med snittet. En duk hängdes upp, massa bedövning och droger, ryck och slit och sen kom en barnmorska (?) med vår bebis och sa "heeej mamma och pappa!". Det blev lite som om storken kom så att säga. Man var rätt yr i mössan och sen försvann sambo och tösen ner på förlossningsavdelningen och jag fick ligga ensam på uppvaket någon timme medan han fikade ensam med en helt ny bebis och kände sig väldigt ensam i världen. Det kändes som om det var helmysko rutiner, efter en sån långdragen förlossning och omskakande upplevelse som att få ett barn vill man ju ha varandra.
Och så det där med att först inte kunna röra benen på läääänge efter bedövningen, inte kunna vända sig i sängen, knappt kunna kliva ur sängen, knappt kunna gå.. Ja allt det där.
Nä, en vaginal förlossning vore en spännande upplevelse när det är dags. Jag önskar verkligen att nästa fl inte blir snitt med tanke på att tredje snittet blir planerat då vad jag förstår och som sagt, det vore coolt att uppleva.