Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Vilse:

Jag som blivit snittad vill gärna få uppleva en riktig förlossning. Ser nämligen inte mitt snitt som en förlossning, bara som en operation.

Men själva snittet var inte så farligt. Tyckte mest det var skönt med den fantastiska avslappnande bedövningen. Men efteråt har det gjort rejält ont. Kunde inte vända mig själv i sängen de första dygnen och minsta lilla rörelse gjorde ont trotts smärtlindring. Inget att rekommendera. Men smärtan är nästan bortglömd nu och minns mest den sköna bedövningen ;)

Jag vill uppleva en "riktig" förlossning. Det blev lite konstigt med snittet. En duk hängdes upp, massa bedövning och droger, ryck och slit och sen kom en barnmorska (?) med vår bebis och sa "heeej mamma och pappa!". Det blev lite som om storken kom så att säga. Man var rätt yr i mössan och sen försvann sambo och tösen ner på förlossningsavdelningen och jag fick ligga ensam på uppvaket någon timme medan han fikade ensam med en helt ny bebis och kände sig väldigt ensam i världen. Det kändes som om det var helmysko rutiner, efter en sån långdragen förlossning och omskakande upplevelse som att få ett barn vill man ju ha varandra.

Och så det där med att först inte kunna röra benen på läääänge efter bedövningen, inte kunna vända sig i sängen, knappt kunna kliva ur sängen, knappt kunna gå.. Ja allt det där.

Nä, en vaginal förlossning vore en spännande upplevelse när det är dags. Jag önskar verkligen att nästa fl inte blir snitt med tanke på att tredje snittet blir planerat då vad jag förstår och som sagt, det vore coolt att uppleva.

Har tyvärr ingen e-leg. Jag använder dessutom bara ipad nu för tiden och mobilt e-leg fungerar enligt min sambo inte på försäkringskassan (han har försökt)

Kunde inte du röra benen efter?

Min bedövning började försvinna redan strax innan jag blev utkörd ur operationsrummet och jag kunde börja röra benen redan då. När det släppte gjorde det förstås ont i snittet att röra på dem men det gick.

Förresten. De där sprutorna du fått ta. Varför fick du dem? Tror inte jag uppfattat det :o

Tiderna rörde både jag och Jocke ihop rejält ;)
Hade min journal till hjälp när jag skrev ner detta.

Snitt är nog behagligare under själva "förlossningen" men antar läktiden inte är så rolig sen... jag tycker det varit nog jobbigt med de 8 stygn jag fått nu :o

Blir det fler barn här så blir det troligen vaginal förlossning igen. Frågan är bara hur jag ska klara av att förbereda mig för det? Rädslan blev ju inte mindre efter denna förlossningen.... måtte min hjärna vara duktig på att glömma :D

Har tyvärr ingen e-leg. Jag använder dessutom bara ipad nu för tiden och mobilt e-leg fungerar enligt min sambo inte på försäkringskassan (han har försökt)

Har ni ingen vanlig dator alls? E-leg går ju snabbt att fixa isf, iaf via swedbank. Då skulle jag göra de. De är ju inte så ofta du du behöver gå in. Beror ju på om du lägger in FP för hela perioden eller månad för månad.

Annars måste du nog ringa för att lösa de, men de är betydligt smidigare o göra de på datorn, varje liten ändring måste du annars ringa in om.

Det tog lååång tid innan den släppte. Kanske en halvtimme-45 minuter från att jag rullade ut från operation tills jag kunde lyfta liiiite på knäna och så ytterligare en stund innan jag kunde röra mig tillräckligt för att få tillåtelse att dricka vatten :crazy: jag trodde att jag skulle dö av törst på uppvaket och så fick jag inte dricka, förmodligen för att se så bedövningen gick ur ?

Och så det jäkla klämma på magen hårt och våldsamt med preciiiis färskt snitt. Fy attan, jag är fortfarande förbannad för det :p den smärtan glömmer jag inte i första taget. Särskilt inte när en bm kunde känna utan att det gjorde ont och ändå bli nöjd så kommer det tanter och kör ner hela fingrarna och donar runt i svullnader och otäckheter runt snittet :devil:

Edit: sprutorna är blodförtunnande för jag har högre risk för proppar än snittet.

Jo jag har en dator som knappt går att få igång. Sambon har däremot en bra dator. Gillar inte alls att sitta vid den men kanske skulle ta och kika på e legitimation imorgon där då. Har nordea som bank. Allt för att slippa ringa :angel:

Ang e-leg så beror det på vilken bank man har... Låter konstigt att nte kunna fixa drt från paddan, sambon kan det utan problem?

Ang telefonen förresten Solvind så förstår jag fullt ut. Jag ringer bara i absoluta nödfall, typ akuta situationer. Bövar redan för att behöva ringa fl när det är dags :crazy:

Förresten trodde jag ju det var lördag i dag av nån anledning... Hade helt glömt att det är redan i morrn jag har TUL inbokat. Nervöst!

Vilken berättelse Vilse! Låter som en pärs...

Angående snitt vs vaginalt så har ju jag provat en av varje. Snittet var behagligare (smärtmässigt) under själva FL, men mycket värre efteråt. Baserat på mina upplevelser skulle jag definitivt föda vaginalt om möjligt. Jag fick sy 5 stygn då, men märkte inte av det alls trots att jag inte hade någon smärtlindring (utom en spruta just när de sydde). Smärtan under vaginala FL var så pass kort tid och jag hade så mycket annat att tänka på jämfört med efter snittet när det gjorde jätteont flera dagar bara att röra sig i sängen eller gå på toa. Sen är det ju möjligt att jag skulle känt annorlunda om jag haft en skitjobbig vaginal förlossning.

DS, tråkigt att du inte fick någon rolig första mors dag. Säg ifrån att du inte vill träffas om du känner så. Själv tycker jag att det är rätt skönt att träffa lite vuxna människor, även om det är kul att vara hemma med barnen. Min man som är tillbaka på jobbet skulle nog hellre softa på helgerna. Vi har dock inte jättemycket besök, min familj har vi ju inte träffat alls än. Istället brukar det bli mer intensivt när de väl är här (typ 4v i stöten).

På mors dag (för två veckor sen, andra datum här) fick jag choklad och en blomma. Men antagligen bara för att jag påminde om att han borde köpa något åt sin mamma ;)

Så där, TUL avklarat. En pigg och glad kotte som även nu vägrade visa vilket kön den är... :angel: Fick i alla fall se ansiktsdragen, jättehäftigt! Hon hade lite problem med huvudmåttet eftersom den ligger så långt ner men vikten uppskattades till ca 3100 g så det är ju ingen jättekotte direkt ;)

Hem igen nu och invänta att nåt händer... Och att bm ringer med en ny besökstid.

Men rackans då! Jag har fått för mig att du får en pojk och blev nyfiken på att se om min känsla stämmer :p

Knapplån

En månad blir hon idag, tösabiten. Vad fort det går! :)

Och här gick man och trodde att avslaget började avta, men idag blöder jag färskt blod igen. Kul eller? Ska det vara så? Blä.

Håller tummarna för att Lew får ut sin kotte snart!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat