Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Har du testat alvedon ?! Är det inte det första man testar vid extrem skallebank? Det är väl som med allt de jagar mig för: välmening, men jag förstår att det är drygt.

Angående din make... Han har ju spräckt och passerat alla gränser för länge sedan. att han verkade ångerfull är ju i alla fall något. Har ni provat delade kalendrar i mobilen? Det har räddat mig och min röriga karl men det är ju ingen garanti för att det hjälper er.

Som du säger, det kunde ha varit dags. Nämnde du det? Sambon svarade varken på fb eller mobil en gång när jag hade en månad kvar varpå jag informerade om att det faktiskt drar ihop sig och han borde finnas närmare telefonen när vi är på olika platser och det har han faktiskt varit nu :) Har du en back-up om han inte finns tillgänglig eller blir det taxi i så fall? Kanske värt att lägga in taxi-nummer i mobilen.

kl
Var är Micks och Lew idag? Inte föder de barn hoppas jag?

Edit, gravidhjärna. Micks har jag ju pratat med :o

Haha sååå länge har jag inte varit borta sen sist du ;)
Den där gravidhjärnan ja... jag har inte slängt några fler kläder i toaletten det sista men igår skulle jag på toa och samtidigt passa på att byta byxor när jag ändå satt ner. Så jag tar av mig byxorna, sätter mig ner på toaletten och börjar ta på mig de andra - samtidigt som jag kissar... i trosorna. :banghead:

Så jag tar av mig byxorna, sätter mig ner på toaletten och börjar ta på mig de andra - samtidigt som jag kissar... i trosorna. :banghead:

Charmtroll
badteeth.gif

Han sa själv att han blev orolig när jag inte svarade sen, och jag sa bara att ja, det hade ju inte varit omöjligt. Så nu ska jag lägga in taxi och alla goda grannar i telefonboken...
Någon uttalad backup har jag ju inte, mina föräldrar bor 10 mil härifrån.

Vi får nog börja dela någon form av kalender, för det här funkar inte.

Imorse blev jag förresten förbannad och drog iväg en stor tub med handkräm mot dörren till gästrummet (där han sover) när han inte vaknade av sitt larm :devil: Hade sovit skitkasst så jag var ingen solstråle direkt... Han verkade vakna till då för larmet stängdes av, en stund...

Men alltså, Micks :rofl: :rofl: :rofl:

Jag tycker jag har gravidhjärna och är förvirrad - men jag kommer öht inte i närheten av dig :D

Vi får nog vara glada att det inte vandrar fler lika förvirrade gravidingar på jorden! :D

Hahaaha! Nej du skojar? :rofl: din tok! Haha! Hur förvirrad är du i normala fall?

Zews: det är nog bra att du har lite andra nummer som back up :) hoppas att ni kan få en hyfsad rätsida på allt även om det är lite hopplöst nu. Vet han om att du lägger in taxi i telefonboken? Det kanske ger honom en tankeställare menar jag...

Gravidglamour på hög nivå :D

Jag missade trådstarten och har funderat hela dagen om det inte har skrivits något alls. Jag läser, men hinner inte alltid skriva och tänker att jag ska skriva sen och tiden går...

DS, jag förstår att det börjar bli mer än drygt. Jag tror att hon kommer på söndag, söndagsbarn är lyckliga barn fick vi veta när dottern kom :) Heja din bebis nu!

Haha, Micks, verkligen grymt förvirrat :rofl:

Zews, förstår om du vill kasta saker i huvudet på din man! Låter som en bra idé att lägga in taxi etc i telefonen utifallatt. Hoppas att han fattar att det är rätt viktigt att vara anträffbar den närmaste framtiden.

Vi fick åka hem igår, var tvungna att stanna en extra dag eftersom hon gick ner så pass mycket att de ville övervaka vikten och hur mycket hon fick i sig. Längtade verkligen hem, så nu njuter vi av att vara här. Brorsan tycker Linnea är spännande, även om han var ganska förvirrad först när vi kom hem med henne. Tror inte han hade fattat att hon inte bara var och hälsade på mamma på BB. Nu vill han gärna gosa med henne, men man får passa lite så att han inte klättrar in till henne i sängen eller så.

Annars går det bra, är lite orolig för att brösten ska sprängas ibland. Hittills har dock Linneas ställt upp och räddat situationen, vilket istället resulterar i kräk överallt för att hon ätit för mycket. Mysigt!

Hahaaha! Nej du skojar? :rofl: din tok! Haha! Hur förvirrad är du i normala fall?

Skojar inte! :D Haha ja nog är jag rätt förvirrad i vanliga fall, men den här graviditeten tar priset och blir det sen lika illa eller värre med amningshjärna sen så får jag nog se till att koppla fast ungen vid mig eller något... :angel:

Ja, vilses (?) på inatt stämde inte. Dock bjöd natten på några sammandragningar efter lite färdknäppande (strategiskt sex som sambon kallar det :o ) så jag kanske skulle ha begärt en åktur till eller två :grin: envisa unge! Nåja, det finns väl fördelar, då får jag träffa hovisen idag.

Leia: skönt att ni fick komma hem och att det verkar gå fint med syskonen :) förstår att det måste vara drygt att vara fast där.

Micks: ja det kanske är bäst så du inte går och tappar bort ungen! :p

Kl
Det har varit sååå tyst och lugnt i telefonen nu när den är satt i flygläge och fb-apparna är raderade. Dock lär jag starta igång den en stund nu så hovis kan få tag på mig om hon behöver. Nästan lite ångest men den kan ju dödas runt lunch igen.. :)

:eek: den risken hade jag inte ens tänkt på! Undrar om du inte borde lämna ansvaret för ungen till din karl...?

Åh.. Får man ta en köpt frukost på macken ibland? Jag tror nog att jag skulle vilja ha det...

Ja, vilses (?) på inatt stämde inte. Dock bjöd natten på några sammandragningar efter lite färdknäppande (strategiskt sex som sambon kallar det :o ) så jag kanske skulle ha begärt en åktur till eller två :grin: envisa unge! Nåja, det finns väl fördelar, då får jag träffa hovisen idag.

Tusan också! Min framtid som spåkärring tar slut innan den ens börjat :( :p

Kl

Jag kniper ihop i två veckor till ju så här är det i ha barn gjorda... Eller födda i alla fall :)
Däremot har jag haft mitt första läckage ur ena tutten tror jag minsann! I morse hade jag "silvriga" torkade rester av nåt som runnit.
Bra att veta att det fungerar :)

Nån av BM jag träffade på BB sa att det var bra om msn läckte lite innan för då rinner det till lättare sen. :)

zevs: Vad ledsen jag blir när jag läser om hur ni har det, du och din man. Det känns så sorgligt. :-(

Micks: vad härlig du är! Tack för att du bjuder på dig själv!! :D

DS: ät vad du vill, när du vill! nåt kul ska man ha när man befinner sig i ingenbebisland där tiden står still! ;)

Visst är det mysigt? :p
Mina läckage har mest kommit under sexuella aktiviteter - men då har de åh andra sidan forsat :eek: Mysigt värre.....

Men misstänker att det snart blir vardag med läckage, brösten har växt lite och och jag behöver inte mycket mer än peta på dem för att de ska börja läcka...

Ni får hålla tummarna för mig idag. Jag har ansökt om semester :D
Har senaste veckan kommit in i "trötthets-mode". Trött, förvirrad och bara vill inte något alls. Jag känner mig som en tjurig 3 åring mest ;) Och jobbet är den största energitjuven - här måste jag ju tänka :eek:
Så efter att bm igår sa till mig att inte jobba mer än vad jag måste så ansökte jag om lite semester. 4 dagar för att vara exakt.
Går de igenom (bör få veta idag), så innebär det att jag är ledig imorgon och på måndag, jobbar tisdag, sjukskriven onsdag, jobbar torsdag, ledig fredag/måndag och sen har min sista dag på tisdagen den 23/4.
Mao, 4 arbetsdagar kvar i så fall :D
Hoppas hoppas det går ihop med planeringen - min ersättare är trots allt här redan och är väl inkörd :)

:eek: den risken hade jag inte ens tänkt på! Undrar om du inte borde lämna ansvaret för ungen till din karl...?

Åh.. Får man ta en köpt frukost på macken ibland? Jag tror nog att jag skulle vilja ha det...

Precis! Jag tror också det kan vara klokt, men vid närmare eftertanke så är väl barnet för stort för att följa med vattnet ner så det värsta som händer är att hon blir ren, eller? :D

Men jag tror att det kan vara ett släktdrag eller en effekt av traumatiska händelser under barndomen.
Så här behandlade nämligen mina föräldrar (pappa var största boven) mig:

8639973298_10969204c2_z.jpg

:cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Valp 2024

Hästrelaterat