Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

DS - ja ambulans eller sjuktransport är nog det bästa. Taxi vill nog inte ha dig liggande som sagt, men sjuktransporter finns ju och de brukar ha möjlighet att ha en på bår och fastspänd (har åkt sån med knät ur led ett par gånger).

Än så länge har ju tiden gått rätt fort ändå, bara två dagar kvar tills jag är i vecka 35 och alltså bara 9 dagar kvar till vecka 36 - efter det är det ok att bebisen kommer enligt BM - även om jag gärna behåller den på insidan ett tag till efter det.

Är det nån som vet om man kan tänkas behöva vara kvar på t.ex. neo i ett par veckor eller längre om bebisen kommer i vecka 36? Då räknas den ju inte som prematur om jag har förstått det hela rätt, men det är ju ändå tidigt.

Jag tittar förresten nu på ett program om amning på TLC - himla intressant! Att amma barn som är flera år gamla känns dock inte helt ok för min del... :o

Lew: Fast om det verkligen kniper så kan din sambo ju köpa både skötbord och babyskydd på en eftermiddag (om ni inte bor helt ute i obygden). Kanske inte precis vad man föreställt sig, men inget att oroa sig över egentligen.

Och en verklig grund att inte packa väskan är det inte, knäppis!

Jo, rådgörandet handlade väl mer om ifall att det var tvunget att vara liggande transport. Går man och småskvätter vatten (fick det beskrivet som att man tror att man småkissar på sig gång på gång) är det i regel så att barnet har sjunkit ner igen och risken för klämd navelsträng ska då inte finnas medan om det mer eller mindre säger plask och forsar ut kan det gå "snett". Jag har känt lite mer ilande "värk" idag och att barnet har tryckts nedåt vilket inte förvånar mig då jag mest suttit eller stått och inte sovit middag halva dagen. När jag försökte känna var huvudet låg kändes det rätt "tight". BM visade igår att det var ett rejält tomrum nedanför huvudet och det finns inte idag vad jag kan känna så det är väl på G att sätta sig igen så att säga. Om vattnet då går är det möjligt att det blir mer "normal" vattenavgång men jag kommer ju såklart informera om att huvudet var rörligt på sista kontrollen ändå om det sker.

Lew: Fast om det verkligen kniper så kan din sambo ju köpa både skötbord och babyskydd på en eftermiddag (om ni inte bor helt ute i obygden). Kanske inte precis vad man föreställt sig, men inget att oroa sig över egentligen.

Och en verklig grund att inte packa väskan är det inte, knäppis!

Haha det är ju just det vi gör - bor HELT ute på obygden! :D Fast det är klart, i samma stad som sjukhuset finns så finns ju även både barn-butiker och annat så det är klart att det går att ordna på studs om det skulle vara så... :)

Nä, att väskan inte är packad är nog mest för att det blir så på allvar då :angel: De klder som ska med till bebis är ihop-plockade ovanpå byrån i alla fall, tillsammans med bär-sjalen och ullfettsalva. Alltid nåt, eller hur? :up:

DS: Det måste inte vara så. Jag hade vattenavgång med buller och bång två timmar innan sonen föddes. (Vilket påminner mig om att jag ville förbereda engångsunderlägg och handdukar till bilen den här gången...)

Ringer du in till förlossningen så kan de säkert råda dig till vad du ska ta för transport in när det väl är dags. Jag håller alla tummar för att det ska bli snart och att allt ska gå bra i alla fall!

Intressant info om vattnet och rörligt vs. ruckbart förresten!

Alltså, vi lovar att packa i morgon båda två, ok?

Har haft kännbara sammandragningar - ja, eller förvärkar då - hela kvällen. Kan ju bli spännande det här (och jobbiga sista fyra veckor!)

Jag funderade lite på det där iom att jag har läst om fler där det i princip säger plask och så har vattnet gått. Samtidigt känner jag att det ju är ganska logiskt om det går långsammare när huvudet har täppt till så att säga och oavsett vad BM säger och sådär kommer jag nog att informera om hur eventuell vattenavgång "går till" iom att bebis verkar tveka lite. Detta för att inte behöva ta onödiga risker.

På tal om att bebis tvekar, de där ilande smärtorna har fortsatt efter att jag la mig och emellanåt kommer någon värk som tar i hela magen och låren som inte är något fjösigt ilande. Jag är lite sugen på att sätta mig på en stol och guppa lite och se om ungen kan få lite hjälp på traven men vettet säger åt mig att vila ifall, ifall det skulle vara så att det är på gång med seriösa förvärkar snart. Det tjänar ju inget till att vara sömnlös då känner jag. Och, bara därför är jag helt övertygad om att det snart avtar och jag får gå ett par dagar till innan det sätter igång med någon form av värkar. Det hade ju varit min vanliga tur.

Alltså, vi lovar att packa i morgon båda två, ok?

Har haft kännbara sammandragningar - ja, eller förvärkar då - hela kvällen. Kan ju bli spännande det här (och jobbiga sista fyra veckor!)

deal!! :up:

En timme kunde jag sitta upp förresten, sen drog det gång igen med tryck neråt och en känsla av att kotte verkligen jobbade sig på neråt (kändes nästan som om hela alltihopa sviktade neråt som en hängmatta - högst obehagligt!)

så.. nu ligger jag i soffan igen och ska nog inte sitta upp så länge fler gånger på ett bra tag :crazy:

Det låter som en mycket bra plan att informera DS!

Håller alla tummar för dig att det ska sätta igång snarast!!
Här får du en dans, det fungerade ju bra sist vi dansade lite

:banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Jag hjälper till med tumhållning för mig själv och även för att din kotte stannar lite till så du slipper extraveckor på sjukan :)

Stackars sambon börjar bli stressad nu och har sagt måååånga gånger att han inte trodde att det skulle ta sån tid. Jag tycker lite synd om honom men han verkar lugna sig betydligt om man kliar honom på ryggen så han sover och jag är allt för pigg än så länge trots att jag vaknade tidigt och inte har sovit middag. Hur ska detta gå?

Kl
DS är på väg till förlossningen med vattenavgång för kontroll av bebisens huvud. Om bebisen är ruckbar/fast åker vi hem igen, är den rörlig stannar jag och sambon åker hem. Jag hoppas på att värkarna drar igång på vägen, jag har lite sammandragningar och molvärk så det går kanske bra :)

Kl
Haha! Vi åker med en taxichaffis som inte verkar ha en aning om vart vi ska :rofl: tur att jag inte håller på med någon form av extremt värkarbete här! Det har blivit rött, grönt, rött, grönt och rött igen i första korsningen :)

Å gu va spännande!!!!
Har precis ammat jag och borde somna om
men vettetusan hur det ska gå nu! ;-)

Men! Vaddå sambon åka hem och du stanna? O_o
Vet du hur tråkigt det är på förlossningen? och vad gör ni om
det tar en väldans fart plötslit...?
Inte för att lägga mig i men ...:angel:
Eller läste jag fel kanske... är ju mitt i natten och ny-tuttad och allt ...:up:

Om jag blir kvar och får vänta in värkar kommer jag att få dela rum med någon och då fick jag inte ha min karl med mig men vi har plockar med oss allt in för jag tänker minsann försöka hoppa igång lite värkar om jag kan och med tanke på hur bår chaffis körde över fartguppen borde det väl bli nåt av med det ;) Han verkar helnervös.

Bebis är helt stilla så jag längtar tills jag får se om hon lever. Jag blir nervös av detta!

En till i amningsligan checkar in!

Spännande DS!
Sa dom att du skulle få dela rum på telefon eller? Vi fick nämligen ett eget rum de dagarna jag låg inne för observation.

//hon med en bäse som fört ett jäkla liv efter nattens amning, jätte vaken, farit runt som en skottspole och som skrattade åt mamman i fråga när hon gav bäsen en trött blick.. :banghead:..... :love:

Japp, delade rum it is. Jag är fast i sängen och kommentarerna är "ja, verkligen rörligt!" Men Alex får vara kvar ett par timmar till i alla fall och så får vi se vad som har hänt tills dess. Värlarna tilltar men har det inte hänt tillräckligt tycker de att han ska åka hem och sova för han ska minsann bli pappa idag :p jag är skeptisk till att släppa hem honom, han är inte så lättväckt :o

Heja heja! Vad roligt att vakna upp till! :D
Hoppas du får väckt Alex i tid... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka