Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Citodon var great när mina värkar skulle avta när vi först kom in! Hoppas det hjälper så bra på dig också så du för sova. Minns att jag, när jag va i din "fas" att jag tyckte rådet "sov" var skitlame och att jag inte alls kunde sova.. Efteråt fattade jag att jag borde tagit fasta på det rådet.. Så om du inte kan somna, försök vila så mycket du kan!

Instämmer! Försök att sova- det kommer du behöva. Jag var som lite besviken över att ihångsättningen tog sån tid, men jag fick ju EDA och fick sova ordentligt en hel natt (nästan)- det var toppentoppenbra.

FL britsen är inge skön, finns det inget bättre att sitta/ligga på i rummet? :)
Maken fick sova på FL-sängen och jag på den "riktiga" ...:up:

Va mysigt!! Olle kunde bara höra kluckande när hon rörde sig. På FL hade de tom problem att hitta hjärtljudet med ctgn ^^
Din bäse måste ha ett starkt hjärta! :love:

Jättemysigt! Nästan så jag är lite avundsjuk! :love:
Ja, det måste hon verkligen ha, BM har hittat hjärtat klockrent på en gång vid varenda besök. :)
Var så bra att han kom på idén att lägga sig och lyssna, för jag var lite småorolig över att hon inte hade rört sig så mycket (säkert slutkörd efter att ha rört sig massor dagen innan och under förmiddan ;)). Men då blev Micks lugn iaf. :)

haha, eller hur?! Ändå sover jag bättre nu för när jag väl sover så
sover jag gott = smärtfritt! :)

Nästa gång tar jag med egen säng, ty fusan vad hemsk den här britsen är. En annan anledning till att hoppas att det går undan!

Var glad att du slipper sova i två månader på dessa sjukhussängar. Kan säga att egna sängen var gudomligt skön när vi kom hem ;)

Heja heja. Hoppas du snart har din bebis utför :banana:

Ja det hade varit skönt att få sova en hel natt :D . Känns som evigheter sedan. konstigt nog är jag ändå piggare nu än när jag jobbade.

Tor är idag 38 veckor och är nu en "stor" pojk på 2,7 kg.

Oftast glad och nöjd och har börjat "prata" lite. Tyvärr fortfarande problem med ont i magen. Oftast i samband med matning och då blir det gnälligt. Tycker så synd om honom. Det är dock inga kolikskrik. Skrikandet verkar vara reserverat till protester på skötbordet eller pigg bebis som vill sitta uppe och inte vara själv i sängen.

Förresten bajsade han hela blöjan full helt själv för första gången igår :bump: :D . Annars brukar vi få massera och trycka på magen för att hjälpa honom. Men nu verkar han börja kunna fixa det själv då han fått ut mer sedan också.

Amningen kämpar vi på med. Har minskat i sonden och får se om han får i sig tillräckligt ändå. Tycker han är duktigare nu. Det svåra är att lyckas få in pumpning och amning så jag inte är nypumpad när han blir hungrig. Inte det lättaste när det ofta kommer saker emellan. Vi har dessutom fått ta till ersättning några gånger då mjölken inte räckt. Inte så roligt. Särskilt eftersom jag tycker han verkar få mer ont i magen av den.

Ikväll har vi bjudit hit min mamma (mormor) och lillebror (morbror) . Så strax ska jag göra ännu ett försök att få på mig sjalen med Tor i och sedan göra kladdkaka och chokladbollar att bjuda på :d

image.jpg

:D

haha, eller hur?! Ändå sover jag bättre nu för när jag väl sover så
sover jag gott = smärtfritt! :)

:D
Stackars DS, inget medlidande från oss som hunnit före! ;)

Men Tor vad stor pojk du blivit! :love:

*kl*

Heja DS! Lagom till helgen, det blir ju superbra!

Solvind: Vad stor han blivit. Det är verkligen jätteskönt att det gått så bra för er!

Här är det lugna gatan. Efter en lite jobbig natt - först snarkade maken så jag blev helt galen och flyttade till gästsängen. Sedan fick jag tandvärk, tog en paracetamol, blev törstig, måste kissa, fick ont i örat, lekte lite med telefonen och plågades lite av bebisen. Sov sedan ca tre timmar innan fåglarna började kvittra högljutt och sedan drog makens väckarklocka igång (han stänger visserligen av den, men jag hinner vakna ändå) - fixade en flaska ersättning till gullungen och tog mitt pick och pack och flyttade in i sovrummet igen där jag fick sova ytterligare en dryg timme.

Körde L till dagis, upptöckte väl där att jag glömt hans ryggsäck med matsäcken hemma, kastade mig upp och hämtade den (tack och lov för bilen!) och åkte sedan och handlade. Min hyvens svärmor skulle nämligen komma och hjälpa mig att göra Maultasch att fylla frysen med. :d Förutom lunch och kvällsmat idag så har ca sex portioner i frysen nu tror jag! :bow:

Har haft förvärkar hela förmiddagen (nu vet jag ju bättre, det är inte ungen som sparkar extra hårt). Nu fikar jag lite och ska sedan ta tag i bb-väskan. Hur går det för dig Lew?

kl

äntligen ds, hoppas du snart eller redan har bebisen på utsidan! :bump:

solvind så skönt att Tor bajsade själv! snart löser det sig med amningen också. och om det inte gör det så blir det folk av ersättningsbarn också. Hur länge ska han ha sonden?

jag ligger och ammar ett förkylt barn, han och båda de andra hostar, nyser och snorar. igår var vi på bvc och nu har han sprängt 4 kg strecket, 4100 vägde han, 12 dagar gammal.

Solvind: Oj vad stor Tor har blivit! Han ser väldigt glad ut också, en riktig myskille :) Hoppas det löser sig för er med sajlen, den verkar ju himla bra att kunna använda... jag funderar på att skaffa en ringsjal också men tänkte avvakta lite och se hur det går med den jag har och vilka knytningar som kan fungera bäst.

Majola: Jag har letat fram en väska och hittat igen listan på saker jag tänkte packa ner - så långt har jag kommit... :)

DS: Hoppas allt går bra för dig och att alla mår bra när pärsen är över. Det är nervöst varje gång någon här i tråden åker in tycker jag....

Jösses! 2,7 kg, det vägde ju Olivia när hon föddes omogen då va ju hon miniliten! Folk tycker Att hon är liten NU, två månader (imorgon) och två kilo senare liksom! Lille plutteTor!!

Tänkte förresten, ger ni honom järndroppar? De ska ju kunna göra bäsarna hårda i magen. Olivias funkar fint ändå, lite pip och gnäll ibland och man både hör och känner hur det bubblar rejält i magen! (Hennes extremt ohönsige mormor sa tom OJ!) men hon nöjer sig oftast med att bara rynka ögonbrynen och grimasera åt det.

När var det du hade BF? Det är ju helt sjukt att han är 38 veckor!!?? Det är ju en hel graviditet!!! Lille pojken!! :)

Ang pumpningen, vet att du skrev om den förut men jag minns inte vad, men kan du inte pumpa precis efter du ammat och om du vill stimulera lite mer kan du väll vänta lite och pumpa lite mer mitt mellan två mator? (Mitt eget lilla ord ;))

Kl

Nu har jag varit på efterkontroll.
Fick lära mig att det inte har med magmusklerna att göra att man inte ska träna utan med bäckenbottenmuskulaturen! När man gör situps kommer det ett tryck på den och man är helt enkelt orolig för problem med inkontinens. Så BM sa att man ska börja träna upp den med knipövningar alternativt om man gjorde det parallellt om man var hyfsat stark där nere typ.
Magmusklerna påverkar säkert men som BM sa, mina magmuskler delade sig inte ens, precis som jag trodde! :)

Har man problem med fogarna ska man inte heller göra situps- för då drar man i bäckenet och när bäckenet rör sig kan det inte läka ....:up:

nä så det är så man gör för att slippa delade magmuskler, klämmer ut ungen en månad för tidigt :D

jag får in en hel hand mellan mina jag :eek:

Känner mig komplett aningslös och packar följande på vinst och förlust:

En påse med bebiskläder:
strumpor
mössa
omlottbody
pyjamas
velouroverall
sparkbyxa
omlotttröja

En necessär innehållande:
Tandborstar (2 st, en till mig och en till maken), tandtråd och tandkräm
linsvätska och behållare
deo
näsdukar (de låg redan i, vet inte hur jag tänkte, men det blir nog bra)
hårborste
purelan
duschkräm + bodylotion
schampo + balsam
ansiktskräm
medicin
handdesinfektion (får ligga kvar i necessären, kanske bra om man inte hinner fram :-))

Underhållning:
en bok
ett sudokuhäfte
pennor
lite choklad

liten mapp med:
pass
journal

Kläder till mig:
2 par trosor
2 par strumpor
t-shirt
nattlinne

Ovanpå väskan lägger jag:
ett skötunderlägg
några handdukar

Saknas i mina ögon:
hemresekläder till mig (men jag har inte så mycket som passar och det jag har behöver jag här hemma så länge.
tofflor (se ovan)
BH (se ovan)
ren t-shirt till min man
glasögon
mobil + laddare (behöver jag ju fram tills dess)
Kamera + laddare -> får min man tänka på!

Vad är maultsach? (stavar som en padda ;)

Visslan: urk för förkylda barn. Vi är också snuviga men Lu. verkar klara sig hyffsat än så länge...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka