Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Har man problem med fogarna ska man inte heller göra situps- för då drar man i bäckenet och när bäckenet rör sig kan det inte läka ....:up:

Haha apropå bäckenet.. Jag frågade BM när allt sätter sig eftersom jag är bred som en laggårdsvägg och onte kommer i mina byxor.. "När går det tillbaka?"
Och fick det härliga svaret "ja, i ärlighetens namn har det redan gjort det, du har bara fyllt på utanför!!"
"Men jag har ju inte gått upp direkt i vikt!?"
"Nä men det har nog fördelat sig lite annorlunda och överskottshuden tar bor en del plats, det är nog den ärliga sanningen :D"

nä så det är så man gör för att slippa delade magmuskler, klämmer ut ungen en månad för tidigt :D

jag får in en hel hand mellan mina jag :eek:

Jag kanske missuppfattade henne men jag tolkade det som att det generellt inte självklart var så att magmusklerna delade sig utan att det ffa handlade om bäckenbottenmuskulaturen.. Men jag kan ju ha missuppfattat henne..

Hur lång tid har det tagit för dig de tidigare grav innan du kunnat börja träna? Märkte du skillnad efter första och andra?
Hur som helst blir jag bara gladare och gladare att ungen kom tidigt... Jag hade inte velat klämma ut den här knölen jag har i famnen nu! ^^

Senast ändrad:

Kamera + laddare -> får min man tänka på!

Maultaschen är ungefär som ravioli, en schwäbisk (regionen där vi bor) specialitet. Vi köper färdig pastadeg på rulle och fyller med köttäfrs, rökt fläsk, spenat eller mangold, ströbröd, lök, bröd, persilja och ägg. Sedan vikar man degen över, plattar till och skär i rutor. Kokas i buljong. Man kan äta dem som de är, steka eller gratinera (gott med tomatsås och mozzarella t ex).

http://en.wikipedia.org/wiki/Maultasche

Jag han får järndroppar (och C vit, D vit, minifomdoppar och sempers magdroopar :angel: ). Har funderat på om det är järnet som varit boven. Men han har inte varit särskilt hård i magen. Bara segt att få ut. Var utan järn i några dagar och märkte ingen skillnad. Tror mest det varit magen som varit omogen.

Att pumpa efter amning fungerar inte så bra. Finns inte mycket kvar då :p . Men brukar försöka pumpa efter sondning för då brukar han vara mätt en stund. Men så är det det där med att hinna med vid rätt tid ... Är fullt upp hela tiden. Vill gärna hinna äta, sova, fixa mat, gå på prommenad och så är det hästarna som ska tas omhand också.

Så du har redan varit på efterkoll? Det har inte jag ännu. Jag skulle ringa och boka tid för det efter tolv veckor. Fast det kanske är annorlunda efter snitt

ansträngninga annat, jag har gjort mycket Pilates och gått i bergen med barnvagnen tills magmusklerna dragit ihop sig. men jag har haft foglossningspriblem långt efter det. ett och ett halvt år och sex eller nio besök hos kiropraktorn tog det innan jag kunde springa helt utan smärta (innan dess kunde jag springa ganska mycket, men inte i nedförsbacke)

ansträngningsinkontinens har jag också lidit av men tänkte ta upp det på efterkontrollen och göra något åt det. har inte känts lönt innan.

Kl och stor gnällvarning.

Gah vad jag är LESS på att bara vara stilla och att vara trött och utan motivation alls! Jag blir nog tokig snart... Inte är det bättre av att sambon är iväg på jobbet heller. Skittråkigt att vara ensam hemma och det har inte ens gått en vecka än.

Jösses! 2,7 kg, det vägde ju Olivia när hon föddes omogen då va ju hon miniliten! Folk tycker Att hon är liten NU, två månader (imorgon) och två kilo senare liksom! Lille plutteTor!!

:D vår "stora" väger 1,7 och vi tycker hon är en redig heffaklump i jämförelse med lillasyster på 1,5 ;)

Måste bara dela med mig av min mage som jag tycker har en rätt rolig form just nu! :D

8643893978_5c2ac48a21.jpg

8643894114_b81bc07e0a.jpg

8643894074_6d7e2f1899.jpg

8643894020_bdd290c394.jpg

Jag har fått en riktig liten (stor) fika-hylla! :rofl:

(på sista bilderna håller jag alltså in övre delen av magen som inte är fylld med bebis med handen)

El två månader för tidigt, jag kommer nu i mina jeans jag hade innan jag blev gravid och har 1kg kvar till inskrivningsvikt :p alltid nått positivt ;)

Tror inte mina magmuskler delade sig heller, och det har nog hjälpt mig att klara repa mig efter snittet. När jag envist kom staplandes med gåstol mindre än 24h efter snittet utbrast sköterskorna "men herregud är du redan uppe o studsar?!" ;)

Lite försiktigt trodde läkaren vid ronden imorse att vi skulle få komma hem på tisdag, sålänge thyra slutar stöka på nätterna (får pulsfall och syredippar på nätterna ffa). Men idag har hon skött sig prickfritt, så nu håller vi tummarna att hon inte busar inatt!

Freya är klar för hemgång men det hjälper ju inte :p

Vilken sötis han är Tor! Skönt att han börjar få igång magen på egen hand. Vad gäller pumpningen hade jag tänkt föreslå att du pumpar varje gång efter amning, men såg att du redan provat. Hur länge ska han ha kvar sonden?

Kl
Lew, förstås att du är less!! Finns det inget du kan göra som känns produktivt medan du ligger i soffan, tex sticka tossor eller så, eller fick du problem med handlederna av det?

Pan, håller tummarna för att ni kan åka hem snart! Vet inte om jag missat ngt, men hur gick det med huset som ni var intresserade av?

Micks, du har verkligen en rund och fin mage!

Idag fick vi besök av en 91-årig gammal BM som ville gratulera till dottern. Hon har förlöst över 4000 bebisar på sjukhuset där vi var. Skulle dock inte vilja jobba där idag, tycker det är alldeles för kaotiskt med mammor som ammar när dom vill och tom när det är folk på besök :yuck: Hon är svärfars moster och min man tycker att hon är skitjobbig, men hon hade iaf med sig genomtänkta presenter (även till storebror).

När man ser dina bilder så undrar jag - hur kan NÅGON människa nånsin missa en graviditet ??

Snygg mage BTW ;)

DET undrar jag också! :D Helt otroligt egentligen, okej att alla inte känner tydliga rörelser, att de är storvuxna osv... men alltså. Nej, det är faktiskt rätt ofattbart. Det är ju inte mycket utrymme ungen har att spela på precis! O_o

Ingenting sen 22:30 i går kväll...? Nu blir jag lite orolig igen... :crazy:

Micks - vilken himla fin mage, den måste ha sjunkit ner en bra bit nu va?

Kl
Har inte orkat uppdatera och läsa igenom. Vi är fortfarande klar på FL med bebis i tryggt förvar på insidan, till min stora förtret. Det har verkligen varit döjobbigt och det blir nog inga syskon. Vi rullades ner till FL igår vid 7:30 ca och totalt är det väl 6 passbyten eller nåt :p låg i flera timmar utan att öppna mig men hade kraftiga värkar varannan minut så till slut, runt eftermiddagen-kvällen gav de mig en coctail med citodon, morfin och något sömnpiller så jag fick sova en stund. Vaknade FORTFARANDE av värkar så de slängde till bricanyl så nu är jag fortfarande helt fel i huvudet :p

När jag vaknade påbörjade de igångsättning så det skulle gå framåt. För en stund sedan kom jag till himlen med eda. Mår fasligt illa och har gjort hela tiden så det är trööögt men förhoppningsvis kommer skitungen snart ;) jag är otroligt less på det här nu men vi har fått bra bemötande.

Sambon konstaterade att han inte trodde att han skulle vara så trött av detta, han "gör ju ingenting" ;)

Men din stackare!!! Förlåt att jag tjatade :o
Skönt med EDAn nu kan jag tänka mig. Kommer illamåendet från den?

Usch, förstår att du är trött! Det var en envis unge, ge den ett riktigt konstigt namn sen som straff :devil:
Hoppas verkligen det kommer igång ordentligt snart så det blir klart! Pepp! :bump: :banana: :bump:

Iillamåendet är nog en blandning av vätskebrist, smärta, dåligt med mat och en massa andra faktorer. Försöker att äta så gott jag kan men jag är dålig på det :) har i alla fall nåt dropp men vätska så det är nog bra.

Stackare :(
Jag är rädd just för illamåendet. Har du fått en sån där party-blandning med morfin och grejer kan säkert det påverka också. Jag tål ju inte morfin, mår pyton av det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte

Hästrelaterat