Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Dom går upp stadiga 35g om dagen ungefär, idag hade lillan gått upp 55 dock :p så nu ligger dom på ca 1855 och 1605 :) sist dom mättes var dom 40,5 och 43,5 och det var i måndags.

Längtar hem så fruktansvärt mkt.. Idag ffa känns det som jag sitter i fängelse, och det blev inte bättre när den utlovade vagn-promenaden blev inställd för det är så kasst väder :(

Fina små tjejerna!

DS, usch vad långdraget det blir för dig :( hoppas verkligen att du snart får din belöning! Och for the record så får inte alla inkontinensproblem efter förlossningen. Heja dig och bebis nu!

Lägger in en bild på Sixten som blir 4 v idag!
99FEDAC9-DA36-4F14-BDE8-C644D52F6F91-7763-00000C59EC1DE74A.jpg

Sicken söt liten sak :love: Ser inte så stor ut

Kl

Idag har sambo och jag varit bebislediga ett par timmar och shoppat bebisgrejer. Min mamma fick vara stolt barnvakt.

Blev ett väggskötbord och en liten byrå som ska klämmas in i vårt lilla badrum. Och så blev det badbalja, ett par till nappar, en till nappflaska, nässug, nagelvårdssett, regnskydd till vagnen, handdukar att ha på skötdynan, tvättlappar till bad och amning och en pedalhink till smutsblöjor i badrummet.

Nu ska vi bara lyckas bygga ihop byrå och skötbord och få in dem där de ska vara O_o . Sedan kan vi äntligen ta hem år katt igen :) . Vi använder nämligen hennes matbyrå i köket som skötbord just nu. Hann ju inte skaffa något innan Tor kom.

Imorgon ska vi till min mamma när några släktingar kommer som är nyfikna och vill kika på Tor. Ska bli trevligt att träffa dem. Hoppas bara att de inte bär med sig några smittor

*kl*

ds: fy så segt det går. Mitt tålamod hade nog tagit slut långt innan. Imponerande att du kan hålla dig så positiv :) Hoppas dock att det satt igång nu! :)

Och jag är lite gnällig idag. Gubben var ute på partaj igår och jag var taxi. Satt hemma hela dagen/vila/tog det lugnt och sov till och med lite innan jag hämtade honom. Trots det så har jag känt mig bakfull hela dagen. Dödligt trött. Inte energi till något. Tusan så trött jag är på allt sånt här, måtte denna graviditeten vara över snart :rage:
Hela dagen har bestått av en stor sammandragning tror jag. Stenhård mage men ingen smärta eller något sånt. Sjukt att man nästan längtar efter smärta bara för att man då vet att det åtminstone är påväg framåt......:crazy:

Har fått sytt lite idag i varje fall.
Sydde färdigt mina två provdregglisar. En i "för hårt tyg" (bomull) och en i "för mjukt tyg" (krossad plysch)
Fäste trådar och satte i knappar bara:
DSC_0117.jpg

Sen gav jag mig på ett par byxor. Om vi bortser från att allt tog evigheter idag så gick det riktigt bra. Blev riktigt nöjd med dem :)
Viker man upp midjemudden så är den förberedd för att man ska kunna trä i ett band där. Kändes vettigt om i fall att vi får en mini ;)
DSC_0121.jpg

Som avslutning så blev det en mössa, och en minimössa i samma tyg
DSC_0116.jpg

Kl

Uj vilken kväll.. Först får vi meddelande om att förut nämnda vän (sambons bästa väns fru) blivit inlagd ett par rum längre ner med värkar, freya fick en ordentlig dipp då hon fick stimuleras för o "vakna", thyra har varit ledsen och upprörd sen kl 20 och vi har provat ALLT.. Och mitt i det så blir lillasyster med ledsen.. Dock något mer lättövertalad att sova..

Ang huset så blev vi överbjudna igen.. Det gick för 1.750.000 och det var tveksamt för oss att det var värt det.. Nu blev vi ju inlagda samma dag som budgivningen startade så hade liiite annat o tänka på i det läget :p

fy vad läskigt med dippen :eek:

hoppas ni fått en lugnare natt.

och ds hoppas att du har goda nyheter till oss snart!

Kl

Inatt vräktes lilletös med snitt. Nästan 2 dygn på Danderyd och jag var heeelt slut. Var öppen ca 5-6 cm och edan slutade ta helt. Vi provade 2 doser och jag hade fortfarande sån panikångest över smärtan. Jag var så rädd för anknytningsproblem när jag rullades in på Op iom att det gått så tungt men jag tror det går bra.

Just nu mår jag sådär. Helt körd fortfarande och har satans ont i stackars magen. Amningen började bra men jag kan liksom inte lyfta bebisen själv och jag kommer inte i någon bra ställning riktigt för allt är ajaj. Sambon är tröttare än någonsin så jag hoppas att han får sova mycket idag. Man kanske kan få hjälp av BM med blöjor och amning tills han piggnat till lite mer eller tills jag vågar mig upp på fötter. Annars har vi det bra, skönt att det är över :)

Namnförslaget är Alva men vi har inte riktigt hunnit prata igenom det efter födseln :) 4330 vägde hon så det är ingen liten bit. Tror Alex sa 51 cm men det får jag nog återkomma till.

Oj, så dramatiskt det blev, men va skönt att det är över! Grattis!
Stor tös, och jag hoppas verkligen att det är en självklarhet att de hjälper er med det praktiska efter en sån pärs!

Vilken dramatik! Skönt att allt ändå har gått bra och framförallt - GRATTIS! :bump: :love:

Mars
4:e MayDay, 2a barnet - E född 2013-03-08
6:e Garpur, 1a barnet
15:e Shootingstar, 3e barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet, en flicka – Olivia född 2013-02-13
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet - Charlie född 2013-03-30
25:e Kaktusblomma, 2a barnet - Pojke född 2013-03-16

April
3:e misan, 2a barnet - Anton född 2013-03-10
5:e deathslyna, 1:a barnet - Flicka född 2013-04-14
10:e Klockmalva, 2:a barnet - Ludvig född 2013-03-28
13:e leia, 2a barnet - Linnea född 2013-04-03
13:e CallMeAce, 1:a barnet
14:e wtf, 2:a barnet
15:e Tink, 1:a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke – Tor född 2013-02-02
27:e roxanne, 1:a barnet, en flicka

Maj
6:e Majola, 2a barnet, en flicka
8:e Vilse, 1a barnet
10:e Zewz 1a barnet
21:e Micks, 1a barnet, en flicka
24:e panaccea 1a barnet (tvillingar) - Freya & Thyra födda 2013-03-27
25:e Lewellyn, första barnet

+flera

Tack! Ja det blev besvärligt det var skitläbbigt när edan tagit så bra och helt plötsligt var det som koksalt. Kändes lite i benen men tog ingen smärta. Vet inte om slangen halkat snett eller nåt men det är skönt att det är över. Jag hoppas att man snart är på fötterna igen för nu kämns det väldigt besvärligt att ligga och ha ont i magen av alla ställen. Kunde ju förstå om man haft ont i muttan efter en förlossning men jag hade inte direkt väntat mig snitt ;) tidigast tisdag får vi åka hem om allt ser bra ut.

Tösen hade lite dåligt blodsocker så hon fick lite ersättning och blöjbyte av en BM medan sambon sover. Skönt att han inte behövde vakna för det "lilla" :) jag har nog aldrig sett stackaren så trött och slut. Han har haft dåligt samvete över att han har sovit när jag inte har kunnat så jag har nästan skällt på honom för att han inte har vilat ordentligt. Jag trodde att jag skulle bli mycket mer ilsken mot honom än vad jag trodde under det här förloppet, särskilt som det tagit en stund, men det har bara varit skönt att han var med men några syskon känns tveksamt efter detta, haha.

Och Apollo hade rätt, det blir värre. Blödningarna efteråt var... Huuu :eek: jag längtar tills jag kan komma upp och duscha xD

Akta så du inte blir övermodig i duschen bara och duschar för varmt/länge. Jag var nära o stupa efter min (för övrigt helt fantastiska) dusch så sköterskan fick komma o ta mig under armen och sätta mig på golvet..

Dom där blödningarna är inget kul nä :crazy:

Grattis till en stor tös! :love:

Tråkigt att ni fick kämpa så- men skönt att ni är i hamn!!

Kör med personalen- det är därför de finns och snart är ni hemma utan de så passa på att samla kraft- det behövs!

Får du nån smärtlindring?

undertecknat
/sammanlagd sömn i natt 5 h. och jag är för trött för att komma ihåg vad som orsakade det. Troligen bajs. Seriöst så har vi bytt 45 blöjor på två dygn (!!!!!!!)O_o - dotterns är INTE inräknade.

Bb är fullt så vi ligger på ett ställe där de inte är lika skickliga på barn så det är mest gamla mammor som hjälper med sånt. Får förmodligen flytta ner idag men nu har karln vaknat till lite så jag får lite hjälp med det man måste flytta sig för att göra :)

Man ångrar lite i efterhand att man kämpade så länge med att få igång vaginal fl när det ändå skulle snittas. Man hade ju kunnat vara klar för länge sedan.

Jag får smärtlindring enligt schema och ska tydligen försöka komma upp i sittande efter lunch. Förhoppningsvis är steget inte långt från sittande till dusch.

45 blöjor var inte dåligt! Jag är inte ens inne på min första ;) jag ser och lär när sambon donar. Stoltheten i hans ögon lyste igenom lite inatt men steget från att känna att det är ett barn till låns och att känna att det är hans är nog inte litet. Det är svårt att se framför sig att hon är min :o

Grattis till stora tjejen! Jobbigt att ni fick kämpa så länge och att det krävdes snitt till slut, men nu är hon iaf här :love: Skäms inte för att be personalen om hjälp med blöjbyten och att lyfta henne hit o dit i början så att värsta smärtan kan gå över för dig och maken kan vila ikapp lite.

Alva hade jag med på min lista, men maken tyckte det var lurigt för schweizare. Tycker det är jättefint. Men ni får väl känna efter lite vad hon är för en!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat