Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Jag börjar känna mig mer som människa med lite frukost. Bara vätskan jag ska jobba på också ;) sakta men säkert! Man kan inte låta bli att undra hur klubbad man kommer vara sen när man får plats på BB.

Vad jobbigt DS, verkar vara en envis unge ni får! Hoppas att illamåendet blir bättre av droppet och att hon bestämmer sig för att komma ut snart.

Låter bra! När ni kommer till BB är du kanske så hög på hormoner och bebis att du inte märker hur trött du är egentligen...

Fast efter den här persen kanske man kan få hjälp på traven med sömnen. Det är ändå rätt lång tid vi har varit igång nu.

Ja det får man ju verkligen hoppas, att du kan få lite hjälp att sova sen så du orkar med allt!

kl
Leia - nä tyvärr funkade det inte alls att virka elelr sticka, handlederna gav upp totalt efter bara tiotalet maskor :(

Dagens I-lands-preggo-problem: Vi har INGET godis hemma! Inte ens en liten kaka, frukt eller nåt annat sött! Känner halv-paniken komma krypande, ska jag behöva ta mig upp och baka? :eek:

Ingenting sen 22:30 i går kväll...? Nu blir jag lite orolig igen... :crazy:

Micks - vilken himla fin mage, den måste ha sjunkit ner en bra bit nu va?

Jag går och lägger mig vid 21 nu för tiden ;) Fast igår tvingades jag sitta uppe och kolla på star wars. Eller sambo tittade, jag spelade spel på datorn. :D

Tack! Ja, den är verkligen långt ner nu, men BM säger att den kommer sjunka ytterligare och det vet jag inte hur det är fysiskt möjligt?
Men visst, jag känner ju toppen på trollhuvudet och det ska väl ner i bäckenskålen mer, det ska det ju...

Hon ligger väl väääldigt ihopkrupen! :D Kiropraktorn nästa efter förlossning :rofl:

Fy vad jobbigt du verkar ha det! Hoppas att liten bestämmer sig för att sluta plåga sin mor nu så du får snusa bebis snart! :love:

Ojdå, jag som hoppades det var klart nu. Skönt att du fått EDA. Håller tummarna för att din kropp koppöar greppet nu och gör det den ska!!!

Det är lite dålig action men det känns bättre nu när jag inte har såna smärtor längre. Man blir ju lite trött av att ha mycket ont och precis innan edan var det total panik och lätt dödsångest :p det som var så drygt var att redan vid 1 cm öppen hade jag rätt kraftiga värkar och de höll väl runt varannan minut och varade ganska länge. Måste fråga hur många som har kommit och passerat under tiden vi har varit här.

De enda som vet att vi är här är stallägaren (ifall att det händer nåt med hästarna), en kompis som smsade när vi nyss kommit in och Alex pappa som är kattvakt. Tur är väl det när man legat här ett tag. Med tanke på hur långsamt allt gått är det skönt att de få som vet har hållit sig i skinnet. Annars kan man tänka att det blivit lite nyfikna frågorom hur det går. Nu uppdaterar jag gärna men igår kväll och igår natt... Huu! :p

Planen nu ser ut som så att om det inte hänt så mycket mer vid nästa undersökning stängs värkstimulerande av och kroppen får vila och sen startas det och ökas ganska ordentligt "på en gång". Jag hoppas på att det tar om inte annat. Jag saknar Kissen och tycker synd om henne som är helt ensam och övergiven hemma :( hon brukar ju alltid ligga och gosa med oss i soffan och sängen och nu är hon bara ensam förutom sambons pappa som matar, vattnar och rensar lådan.

Låter segt det där. Hoppas det händer något snart.

Förstår precis angående katten. De första dagarna efter Tor hade fötts grät jag så fort jag tänkte på vår katt alldeles ensam hemma :p :angel: . Mycket var väl på grund av hormonerna och att jag ser katten som min lilla "bebis" :o . Hon blev väl omhändertagen men gillar inte att vara själv. Efter en vecka fick hon flytta hem till min mamma och bror

Jag fjollade runt om dottern jag, som var hemma med farmor och hade det kungligt bra- men BM var skitbra. Hon sa bara: "koncentrera dig på vad du ska göra nu." och det var så himla skönt- och klokt..

Går in här o kollar regelbundet och vet inte om jag ska gilla att du inte skriver eller inte. Håller tummarna...

Det ÄR segt. Droppet stängdes av och det matas antibiotika pga att det tagit sån tid mellan vattenavgång och fl. Bara bekymmer ;) men men, hoppas att vila från värkstimulerande och sånt gör susen så jag slipper snittas. Det vågar jag inte riktigt.

Du får gilla det, jag är inne och i gott förvar. Jag kunde ha varit hemma och inte kommit igång. Nu försöker de ju så gott de kan att starta upp mig. Sen är det klart att man haft roligare stunder i sitt liv ;) man känner sig inte särskilt läcker i megablöjor och landstingets "spetstrosor" och evigt läckande underliv. Tar det aldrig slut? :rofl: men men, jag har funnit mig tillräckligt för att snart kunna bjuda på realitybild ;) jag föredrar att kalla det för Hollywood, kort och gott. Fina sambon sköter det väldigt bra och serverar mig, hjälper till med toabesök, kläder, Hollywoodblöjor med tillhörande spetstrosor etc.

Håll ut! Snart får du din belöning!

Snart har du en sån här! :love:

blogger-image--253675401.jpg

blogger-image-653212567.jpg

Smyg på dig ett litet lager av spetstrosor nu när du har chansen! ;) de är sjuuuukt sköna ju.... särskilt sen första veckan, tyckte jag i allafall. perfekt passform, luftiga och svala. ;)

Tycker det låter eländigt att inget händer för dig.. :-/ har de nån gräns för hur länge de väntar innan snitt eller är det bebis välmående som styr det?

:love:
guu vad du e bra Pan!!

Instämmer! Får inte in nån bild nu tyvärr men har precis legat en lååååååååång stund och halvslummrat med en nöjd och gosig bebis på bröstet... kämpa på DS!!!!

I första hand bebis välmående, i andra hand mitt och i tredje och sista hand om pausen hjälper nåt. Det känns positivt ändå. Värkarna har kommit tillbaka utan stimulering utifrån och med bättre kraft så förhoppningsvis tar det sig bättre nu :) man får se det positiva hela tiden så blir det lättare.

+pan
Jaa, snart så :) jag tror och hoppas att det blir innan dygnsskiftet. De ser ut att ha vuxit på sig dina små. Inte alls lika "färska" eller hur man säger det. Hur mycket har de gått upp nu? Och hur långa? Minns inte om du sagt nåt om det.

Starkt att du orkar vara så positiv. Har du kunnat sova ngt under 'pausen'? Låter bra att värkarna kommer bättre spontant nu, snart får ni gosa bebis! Bra att A tar så väl hand om dig. Håller med klockan om spetstrosorna, stoltserar också fortfarande i såna :angel:

Gudars vad söta de är!

@DS: vilken tur att du får ha mobilen att "roa" dig med mellan varven i alla fall! Hoppas det tar fart ordentligt snart.

Här har äntligen våren kommit! :) Vi var ute i trädgården hela förmiddagen och planterade jordgubbar och satte om björnbär. L hjälpte till!

72863_4000078458596_518402125_n.jpg

45640_4000081018660_404670058_n.jpg

Vi kunde till och med äta lunch på terrassen!

Jag har fortsatt ganska täta (flera i timmen) övningvärkar, men de flesta gör inte ont. Det känns lite vågat att säga det - man vill ju inte utmana ödet - men jag tror inte att det är jättelångt kvar nu. Antagligen måste jag vänta fem veckor till bara för att jag är så kaxig nu. :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat