Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Nån av BM jag träffade på BB sa att det var bra om msn läckte lite innan för då rinner det till lättare sen.

DS: ät vad du vill, när du vill! nåt kul ska man ha när man befinner sig i ingenbebisland där tiden står still!
Låter bra. Ju lättare amningen kommer igång ju gladare kommer jag bli. Hur är egentligen känslan första gången barnet ammar? :confused: När jag tänker tanken att där är någon liten parvel som ska röra min bröst om någon vecka så ser jag nog mest ut såhär: :confused::eek::o:confused::confused:

DS: Jag håller med klockan - är man där du är nu får man äta preeeecis vad man vill! Leva på kladdkaka/äpplepaj har jag hört är gott :angel:

Precis! Jag tror också det kan vara klokt, men vid närmare eftertanke så är väl barnet för stort för att följa med vattnet ner så det värsta som händer är att hon blir ren, eller? :D

Men jag tror att det kan vara ett släktdrag eller en effekt av traumatiska händelser under barndomen.
Så här behandlade nämligen mina föräldrar (pappa var största boven) mig:

*bild*
Men :eek:
Alltså. Ja. Jag vet inte vad jag ska säga :rofl:

Jag fick förresten min semester beviljad :D
Så jag har 3.5 arbetsdag kvar nu fram tills den 23/4 :banana:

Det blir inte bättre när du ammar kan jag säga!

// pan som ringde på larmklockan imorse istället för att sätta igång pumpen.. Sköterskan fick lite extra motion iaf :angel:

Får be sambo hålla ett extra öga på mig och trollet sen då! :D
Haha! Ja, men motion är ju alltid bra... ;)

zevs: Vad ledsen jag blir när jag läser om hur ni har det, du och din man. Det känns så sorgligt. :-(

Jo, det hela känns rätt sorgligt...
Och igår, när vi fick se lite film om förlossning, och lite om första tiden hemma, där paren verkligen jobbade som team, så hann jag känna att "Jag vill faktiskt inte" för sådär funkar ju inte vi... :( Men det är så dags att tänka på det nu :idea:

+klockan
Vilken tur! :D

/DS som ätit pannkakslunch 2 dagar i rad och nyss suttit på maxiparkeringen och klämt i sig den där nya risifruttin med kokosris och ananasgegg som de gör reklam för. Den var så god som den lät :d

Fanns massa billig frukt på maxi idag så jag väger nog upp onyttigheterna snart ;)

Var din man så innan också eller har han drabbats av någon sorts baby-panik?

Jag hoppas verkligen att det löser sig för er!

Nja, på sätt och vis har han alltid varit lite såhär. Snurrig och svårt med tider har han alltid haft, men jag trodde i min enfald att han skulle vara liiiite mer intresserad och engagerad. Det var han som började tjata om barn, långt innan jag själv var intresserad. Det var liksom hela grejen med att vi gifte oss för två år sedan - vi ville ha barn, men jag ville inte ha dom som ogift. Så jag trodde ju att han VILLE vara pappa, ville vara/ha en familj, men det har ju dykt upp mycket nu som tyder på att.. intresset kanske inte är så stort som man trott.
Precis som med föräldraledigheten nu, det var liksom inget snack, han hade bestämt sig - nä, vi tappar för mycket pengar för att han ska kunna vara föräldraledig (mer än de reserverade 60 dagarna...). Men kul. Ska jag gå in till min arbetsgivare då och säga att "Jag kan jobba 60 dagar nästa år, bra va?" Då blir man väldigt populär...

Jag tycker att det här med bebis bara känns overkligare och overkligare ju närmare det kommer! Kan det vara så att jag bara har gått upp i vikt (väldigt lokalt på magen) och har extrema tarmrörelser. Ultraljudsbilderna kanske var sparade på datorn från någon annan kvinna? :crazy:

I morse var jag och tog blodprov för att kontrollera sköldkörteln igen. Sista gången innan förlossningen! Passade på att ta med ett nytt recept också, trots att jag har en del kvar. Har ingen lust att börja fixa med det direkt efter bb tror jag.

Plockade fram syskonvagnen i förmiddags eftersom Leander och hans bästa kompis Lea (det är dessutom bara två dagar mellan dem!) båda absolut ville åka vagn. Det hela slutade med panikskrik från min unges sida, så hon fick åka själv i syskonvagnen och han åkte i sin enkelvagn. Lyckades dock övertala honom att åka i den lite senare (mutade med att vi kunde åka och titta på en kran :D). Det är nog dags att ställa enkelvagnen i källaren nu och bara använda syskonvagnen sista veckorna...

Lillasyster är på grymt humör idag och försöker sparka sig ut genom magen tror jag. Det gör riktigt ont, så jag får trycka in henne igen hela tiden. :mad: Sticker rejält i ljumskarna också, så hon kanske håller på och sparkar sig på plats där nere? Ska fråga min barnmorska ikväll om hon vill känna efter om ungskrället är fixerat - har första akupunkturtillfället då!

I övrigt händer väl just ingenting här. Har fått min nya telefon och försöker ställa in diverse funktioner som jag själv inte begriper... Men den ser snygg ut! Finns Buke som gratisapp och hur får jag in den i telefonen t ex?

Jag går in på Buke via webbläsaren, tror inte att det finns andra sätt.

Vilse: Grattis till semestern!

kl
Jag överlevde dagen med hovis och allt. Mitt ena "smal"ben bestämde sig för totalstrejk idag så jag har haft otroligt ont i benhinnorna i det benet. Är det inte leder är det benhinnor :) Bebis är så välkommen att flytta ut i den stora vida världen nu :cool: Min kropp orkar inte bära alla extra kilon, tydligen.

Mamma ringde när jag stod i stallet med hovis så jag ringde upp henne sen och berättade snabbt att jag inte tänker vara tillgänglig jämt längre. Hon ville dock att jag skrev ett sms om dagen att jag mår bra och det kan man väl bjussa på.

Nä det finns ingen buke-app. En del forum når man via tapatalk men icke bukefalos.

Jag har suuuupertråkigt på soffan och orkar inte krångla med datorn när jag ligger här men kommer säkert plocka fram den i kväll eller så. Måste kolla upp en massa saker på fk och så lägga ut lite prylar på tradera också.

I morrn ska jag se om jag inte kan sätta mig och sy lite, har haft en hel del kännbara sd under hela dagen så det blev bara ligga och vila i dag. Bleh.

Men stackars dig, vad gör du då hela dagarna? Bara läser böcker och löser korsord?

Ja plus TV typ... Och kravlar mig upp för att gå på toa. Fast jag var faktiskt ute hos hönsen 5 minuter i förmiddags och ska nog ta mig ut och klappa häst också, men allt där mellan innefattar horisontalläge på soffan, i alla fall så länge sammandragningarna känns så här mycket. Det läcker ur båda tuttarna nu dessutom så jag har lagt i såna där bomullsrondeller :angel: tills jag har skaffat inlägg. Sexiga fläckar på tröjan - check!

Vad jobbigt att det blev sådär. Hoppas att det dröjer ett tag till innan bebis tittar ut ändå. Låter som rent utsagt skittråkiga dagar :/ Har du dessutom massa energi eller ligger energin på spar? Har du tätare kontroller iom detta?

Var alltså på akupunktur nu ikväll. Var rätt kul och intressant.

Barnmorskan började med att säga att jag absolut måste åka in tidigare den här gången, helst så fort jag börjar känna någonting. Hon frågade också om vi verkligen skulle göra akupunktur: "jag har inte lust att förlösa dig hemma!" var hennes kommentar. Vi bestämde att vi kör på "lite grann", man måste ju inte direkt sätta nålar som triggar förlossningen.

Medan nålarna satt så pratade vi om förra förlossningen, vad som hänt sedan sist och hur den här graviditeten varit. Jag berättade att jag haft en del sammandragningar men inget som påverkat tappen eller synts på ctg. Berättade också att första förlossningen kanske inte var så jättesnabb egentligen, men att jag inte tog värkarna på allvar eftersom jag trodde att det bara var förvärkar. Men nu vet jag ju bättre! BM var siktbart lugnad över att nu ha en så erfaren och kompetent moder framför sig. :D

När nålarna tagit bort bad jag henne att kontrollera om bebisens huvud är fixerat. Det var det inte. Bebisen ligger ganska långt nere, men hon kunde röra på huvudet och hon tyckte att om vattnet går nu så är det liggande transport till sjukhus som gäller (de är ju lite försiktigare med sånt här än i Sverige tror jag). "Förresten" sa hon "det du känner nu är en förvärk!"

Majola - tämligen förvirrad O_o - "öh, jag trodde bebisen sparkade lite"
BM: "Men hela magen är ju hård!"
Majola: "Så har jag haft sedan v. 29, men eller mindre konstant"
BM: "Detta är en förvärk, blir det mer är det på riktigt!"

Så jag åkte hem med order att packa färdigt väskan och inte låta mig luras en gång till. Maken är nu svårt nervös. "Jag måste ha något att dricka" sa han. "Behöver du ha något starkt?" frågade hans kärleksfulla fru. Men han tänkte på mineralvatten och läsk och avslöjade att han sedan fler veckor inte druckit mer alkohol än att han utan problem kan köra. Bra, för jag har ju inte haft en tanke på det!

Summa summarum så känns det ju som att jag har stenkoll inför förlossningen! :D

Ja det är skitdrygt men ändå under så kort tid ändå... jag tänker på klockan som hade det så illa under mycket längre tid och det hjälper faktiskt (hoppas du inte tar illa upp klockan!)

I dag har jag i stort sett bara legat ner, korta svängar till toa som sagt och en sväng ut till hönsen som sagt men inte mer. Nu sitter jag i rullen med datorn ett tag - knäna tar för mycket stryk av att ligga stilla så det blev outhärdligt till och med på smärtstillande. På tisdag får jag TENS-apparaten och hoppas den ska hjälpa.

Det blir inga extra kontroller, utan det är bättre att jag håller mig hemma och inomhus - helst liggande då. Tappen var ju nästan 2 cm och stängd fortfarande på kontrollen i måndags så jag ska höra av mig om jag märker av någon förändring - annars är det nytt besök den 24:e.

Jag fuskade lite i går och var uppe och gick runt och satt upp ganska mycket så det är kanske det som har "straffat sig" i dag. Sd är ganska så kännbara, men håller sig på runt 30 ekunder och bara 2-3 gånger i timmen så det ska inte vara nån fara så länge det inte ökar på som sagt.

Jag har en massa saker jag borde göra, men samtidigt blir jag så trött av att bara ligga och glo så jag har egentligen ingen energi till vad jag vill göra. Det är väl bra iofs...

Zews - Usch vad jobbigt det låter att ni inte har det bra :( Jag hoppas verkligen att han bara har drabbats av graviditetsnoja och att det blir bättre när bebben är ute. Har ni någon hjälp utifrån eller funderat på parterapi eller liknande?

Angående rörligt huvud: den BM jag har säger att så länge barnet är rörligt är det liggande transport till sjukhus som gäller. Jag har i uppdrag att, om vattnet går nu, lägga mig och ringa FL och tillsammans med dem gå igenom hur transport ska gå till. Iom att sambon inte har körkort blir det taxi eller ambulans, ambulans om vi kommer fram till att liggande är det enda rätta och taxi i annat fall. Anledningen är att taxi förmodligen inte gillar att ha en passagerare liggande i baksätet :o

lew: Skönt att du "slöar till" av att vara liggande i alla fall. Hade ju varit värre om det blev tvärt om. Jag håller tummarna för att tiden går fort ändå.

majola - haha ja det är banne mig inte lätt det där att veta vad som är vad. Jag kallar ju mina för sammandragningar medan BM tyckte att det är förvärkar som verkligen ska tas på allvar :o

För min del känns det bättre att tänka på dem som sd dock, jag är inte beredd riktigt än och vill verkligen verkligen inte bli kvar på sjukhuset i flera veckor... Jag hoppas på att hinna gå till 37 - 38 i alla fall så kanske det kan bli ganska norlamt förfarande med helt färdigbakad bebis utan behov av hjälp.

Jag har för övrigt inte packat väskan än... vi har ju inte ens allt hemma som behövs - badkar och sånt klarar man sig iofs utan men ett skötbord och babyskydd till bilen är ju rätt viktigt. Vaggan är inte färdigslipad ens, jag kom ju helt av mig med allt det här och sambon har inte hunnit med det med jobb, ta hand om hästar och hundar och allt annat här hemma... plus att han får ränna och fylla på min vattenflaska osv. Stackarn. Tapper är han i alla fall och håller modet uppe! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hård nacke