Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Han har börjat prata och "skratta" jättemkt senaste veckan. Innan var det bara nått ljud då och då, nu kan det vara hela "meningar" med ljud, man kan prata och Han svarar och ler mkt! :)

Åh vad mysigt :love: Vår lille är fortfarande väldigt sparsam med leenden och pratar just ingenting ännu, men så var hans storebror också... sen plötsligt togs det igen med råge. Jag längtar tills den vändningen kommer här för det är ju så mysigt att kunna "Kommunicera" lite mer! :)

Men, trots sjalen sitter jag här i soffan. Jag är helt slut i ryggen! Nya delar som belastas antar jag, så jag låter ryggen vila en liten stund innan vi tar nya tag :)

Jag funderar på om du knyter sjalen tillräckligt hårt om du får ont i ryggen? Jag som får ont i ryggen av det mesta annat klarar att sjala i princip hur länge som helst, men det kan såklart bero på något helt annat. Mitt tips är i alla fall att prova att knyta den tightare en gång och se om det blir någon skillnad :)

Så kan det nog vara!
Ska prova att knyta lite tightare, men när jag knytit så tajt som jag tror man eg. ska så har troll protesterat. Jag får ta och tajta till det lite pö om pö :)

KL

Just nu plågas jag lite... Slemproppen, eller en del av den, gick i morse och jag hade värkar inatt så jag inte kunde sova. Hela dagen har varit nästan värkfri men nu är det inte så kul längre... Det är inte regelbundet så jag tror att det är ett tag kvar. kan vara 5 korta värkar på 30 min för att sedan inte vara något på över 1 timme. Kan även vara en värk som sitter i i 5 min.

>lady_mike: Jag gick upp lite mindre den här gången, startade på 63 kg och vägde 78 som mest. Väger 68 kg nu och ska försöka ta mig samman och jobba lite för att gå ner till de 58 som jag vägde för 5 år sedan...

>Embe: Kul med en 4-åring! Du får rapportera mera om hur jobbet med henne fortskrider! Jag har blivit väldigt sugen på att komma igång med vår 2-åring nu när bebisen är utanför magen. Lite longering (fast inte av mig ännu utan av frun som är väldigt bra på arbete från marken) har det blivit, och hon ser ju riktigt fin ut! Ska nog ha unghästtestet 2013 som ett delmål tror jag!

>Lillasnuttan: Wow så spännande, det låter ju som det blir bebis snart! Lycka till!

>Ni som bär i sjal: Jag bar sonen i sele mest (ErgoBaby-kopia och Beco Butterfly 2) och är ny på det här med sjal. Har nu en trikåsjal som både vi och lilltjejen trivs bra med, men jag tycker inte att jag bär med höfterna utan all vikt ligger över axlarna och ryggen. I nuläget spelar det inte så stor roll eftersom hon inte väger så mycket och vanligen inte sitter där så länge, men jag undrar ju ifall jag gör ngt fel eller om det blir så? Använder mig av en standardknytning tror jag.

Igår var vi på stranden nästan hela familjen. Mysigt var det tyckte alla inblandade, även om förmiddagens strålande sol hade bytts ut mot dimma. På bilden nedan ser ni sonen, ena hunden och så vår kompis när hon rider min häst. Jag red en liten stund jag med och så en liten sväng idag - ännu så länge så håller bäckenet ihop!

aemg.jpg

Hur går det? Har värkarna fortsatt eller har det avtagit? Hoppas ni får mysa med bebis snart!

Äh, det blir nog ingen bebis!:grin: Hade hyfsat ont igår kväll och någon timme efter att jag skrev men sen gick det över och nu har jag känningar kanske 1 gång i timmen... Hur länge ska jag var öppen 1cm undrar jag?? Det slog mig även igår att det kommer nog kännas ganska rejält att föda barn...:crazy:

Känner inte bebisen så mycket längre men jag ringde BB och frågade och hon sa att bara jag kännde så var det ok men om jag var orolig så fick jag komma in. Då blev det fart på bebisen givetvis:p så jag lät maken åka till jobbet istället för att åka in.

Heja Lillasnuttans bebis!:bump:

Kl

Grattis lady_mike och ni andra jag inte hunnit gratta än!

Här hemma flyter dagarna på, A är nu 6 veckor och vi var på BVC i fredags. Han hade gått upp 0,5 kg på 2 veckor och väger nu 5330g.
Däremot har vi inte fått något klart svarsleende än, ibland tror jag att han ler tllbaka men det kan ju lika gärna vara magknip:).
Vi har börjat med Minifom och magknipen har blivit mycket bättre av det. Dessutom har antalet bajsblöjor minskat till mellan 5-10/dag mot uppemot 20 innan. Babymassagen funkar också bra och en del gaser kommer ut direkt efteråt.
Han har också börjat sova riktigt bra på natten, han somnade 22.30 och vaknade kl 4 och ville ammas, då känndes det som om brösten skulle sprängas. Somnade om direkt efter ammningen och sov till 8. Nu sover han dock i våran säng eftersom han vaknar så fort man lägger ner honom i vaggan. Men det är väl kanske en period just nu som han vill ha mycket närhet.

//Qbaby

kl

Fick den 12 april (37+4)en liten flicka. 2790g och 46cm lång.

Vattnet gick vid 01.30 och vid 8 var jag på BB. Då var jag öppen 5-6 cm och 12.26 föddes hon. Hade enbart lustgas sista fasen. Däremot kom inte hela moderkakan ut och det var risk för operation, men en BM lyckades trycka ut det sista (med hjälp av MYCKET lustgas) och jag slapp opereras. Tappade dock 1.3l blod.

kl

Vattnet gick vid 01.30 och vid 8 var jag på BB. Då var jag öppen 5-6 cm och 12.26 föddes hon. Hade enbart lustgas sista fasen. Däremot kom inte hela moderkakan ut och det var risk för operation, men en BM lyckades trycka ut det sista (med hjälp av MYCKET lustgas) och jag slapp opereras. Tappade dock 1.3l blod.

Grattis till er lilla flicka! Verkar ha gått smidigt förutom det sista då. Otäckt att förlora så mycket blod, skönt att de gick bra!

kl

Grattis! Din lilla föddes på min lillebrors födelsedag.;)

Idag blir min lilla skrutt 1 månad, inte klokt vad tiden går fort!

Igår den 15/4 hade jag mitt riktiga bf datum, kändes konstigt att passera det datum man tänkt på i 9 månader med en bebis som redan är 4 veckor :)

*knapplån*

Har nu passerat BF. Har känningar att något är på gång till och från men hittills har det gett sig. Har haft en sjuk 3-åring hemma vilket resulterat i brist på sömn. Nu är han frisk men natten var katastrof då han vaknade vid 00 och var tokarg! Har inte sovit mer än 2 timmar i natt :d Mannen har jobbat natt men när han vaknar flyr jag fältet en stund ....

Hoppas ni andra har lite bättre uppladdning, vill ha ut den lille nu men vet inte hur Jag skulle orka om det satte igång nu

Nä nu får det vara slutgnällt för idag. Avslutar med ett stort grattis till alla er som har era skatter på utsidan!

Gnäll på du, det tycker jag absolut att man får;)

Mitt BF är idag:) jag har haft molnvärk sedan 4 veckor tillbaka och värkar till och från sedan fredag och inte verkar det komma nån bebis för det... Börjar bli irriterad! Skulle bara vilja veta om det öppnat sig något mer eller om jag plågas i "onödan". Tycker att min man borde vara hemma från jobbet och underhålla mig också:angel:

Nä nu ska jag åka och köpa ett torrschampo, kanske bebisen kommer när jag är i affären:banana:

Gnäll på du, det tycker jag absolut att man får;)

Mitt BF är idag:) jag har haft molnvärk sedan 4 veckor tillbaka och värkar till och från sedan fredag och inte verkar det komma nån bebis för det... Börjar bli irriterad! Skulle bara vilja veta om det öppnat sig något mer eller om jag plågas i "onödan". Tycker att min man borde vara hemma från jobbet och underhålla mig också:angel:

Nä nu ska jag åka och köpa ett torrschampo, kanske bebisen kommer när jag är i affären:banana:

Tack för omtanken! När jag gick över tiden med nr 1 fick maken mycket skit för att han fick lov att jobba och inte kunde underhålla mig ... :D Nu lider i gen brist på underhållning ;)

Dagen blev bättre efter ett par timmars bus på ÖF och sen en timmes sömn för oss båda innan lunch! Nu lägger maken lillskrutt och jag underhåller pinvärkarna med en bok i soffan. Ska bli spännande att se på onsdag om det hänt något mer.

Hoppas det sätter fart både för dig och mig snart så vi får träffa underverken!

kl

GRATTIS till er lilla flicka! :bump: Härligt! och vad skönt att du slapp operation, hoppas du inte känner dig allt för påverkad av blodförlusten? :)
Jag upphör aldrig att fascineras över hur olika storlekar bebisar har, vår lille föddes ju på 37+2 och vägde 3860g och var 52cm lång!

kl

Dottern kräks väldigt lätt och ofta måste vi rapa/hålla koll/ i en timme efter varje amning, ibland fungerar det, ibland kräks hon ner sig sj och oss ändå.

finnns det något man kan göra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 003
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 337
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 076
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 196
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar