Sv: Vårföräldrar 2012?
Har inget tips, men har samma problem till och från så tar gärna också emot tips!
Har inget tips, men har samma problem till och från så tar gärna också emot tips!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ha hushållspapper i varje rum -.-
GRATTIS till er lilla flicka! Härligt! och vad skönt att du slapp operation, hoppas du inte känner dig allt för påverkad av blodförlusten?
Jag upphör aldrig att fascineras över hur olika storlekar bebisar har, vår lille föddes ju på 37+2 och vägde 3860g och var 52cm lång!
Sitter mitt i natten och pumpar mjölk och surfar på buke
Hur mycket mjölk får ni ur ni som pumpar?
Alldeles precis nu har jag pumpat ur 1.4 dl från båda brösten tillsammans. Tänk så mycket man får plats med i tuttarna!
Jag får ut ungefär 2,5 dl per pumpning, upp emot 2 liter om dagen
Mina bröst har vuxit från 75D under graviditeten till 65H efter förlossningen, helt knäppt!
Men 5cm?? borde bebisen inte hoppa ut snart då? Väldigt spännande Greys är lösningen på det mesta skulle jag vilja påstå
DarkInight: Jag har inte migrän normalt, har bara haft det en gång för 7 årsedan. Men det kanske kan vara värt att testa om det kommer igen. Läkaren hade ingen förklaring till min huvudvärk mer än att blodtrycket var lite för högt så jag kanske hade migrän?!
Hur mycket sover era små? A vaknar vanligtvis mellan 6.30 - 8 sen är han mer eller mindre vaken fram till lunch. Han halvslummrar ju när han ammar men annars vaken. Sover sen allt mellan 1h - 3h och är sen vaken fram till 18 då han vanligtvis sover typ 1h och är vaken igen fram till 22 då han somnar för natten. Jag tycker att det är väldigt långa perioder han är vaken och han är ju inte precis på gott humör hela tiden om man säger så utan ganska ofta grinig...
Idag vägrade han somna vid lunch så jag fick bära runt på en gallskrikande bebis i 45 min innan han somnade. Han har ju mycket magknip och gaser så han är ju lite grinig och har svårt att somna av den aldeningen också.
Hur mycket/ ofta ammar era små?
Man är ju som förstagångsförälder lite rådvill , men A ammar på fm varannan timme och på eftermiddagen typ 1ggr/ h.
Många frågor har man känns det som
Grattis Macken22 till bebis!
//Qbaby