Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Kl

igår 12.45 kom bebisen till värden! Vi är kvar på bb. Vi mår bra och allt gick bra. Skriver mer när vi är hemma igen.

Grattis :)

------

Idag var det BVC besök igen, Lill skrutt väger nu 4520g, blev 5v i fredags. Vi pratade även om hans magknip och nu ska vi testa NAN HA. Så får vi se om det blir bättre. Håller tummarna!

Allt innan v. 41+3 är jag nöjd med! Tror dock att jag får vänta ett bra tag till... Fast jag hoppas ju att jag slipper gå över igen.

DarkInNight: man glömmer så lätt.

DarkInNight: man glömmer så lätt.

Så sant.
Man muttrar över det man tycker är jobbigt i varje fas. Jag tycker fortfarande sömnbristen är och har varit det jobbigaste under både graviditet och småbarnslivet. Men nu känner jag att det finns en mening med det, det gjorde jaginte under graviditeten.

hoppas ditt barn kommer snart!

uppe med tuppen.. eller nja, uppe med bebis som kräkt ner hela sängen inkl delvis sig själv och´mig. Sitter nu och väntar på att hickan ska sluta.

Det är så drygt att hon kräks så mycket - kaskadkräkning i tre omgångar blir en del att torka upp efter. det är i 95% av fallen som hon ätit från ena bröstet som hon tokkräks, undrar varför. Idag hade jag även avbrytit henne mitt i för ett rapuppehåll, dessutom tog hon det lugnt och hetssög inte, kräkningarna kommer snabbt efter att hon slutar suga, ett par sekunder bara. Drygt som sagt.

Hade en i min mammagrupp som hade samma problem med kräkningar. De började så fort de kunde med smakisar och "riktig" mat efter att ha provat runt med bröstmjölk, alla olika ersättningar som fanns osv, men inget hjälpte utom när de började med fastare föda.

Lider verkligen med er, kräkningar är aldrig roligt. :(

*kl*

Går in i v. 36 nu och tiden fram till 18 maj känns otroligt lång, även fast det är kort tid kvar. Mår otroligt dåligt, har foglossningar från helvetet och tar mig knappt fram, att ha en tvååring hemma som är otroligt mammig och ska bäras hit och dit underlättar naturligtvis inte heller. Har nu även fått otroligt mycket vätska i kroppen, trots att jag häller i mig vatten, och kan knappt gå på fötterna för att de är så svullna och värker. För att inte tala om problemet att få på sig strumpor, byxor och skor.

Grattis alla som fått bebis redan!!

Vår förstfödda hade också samma problem med kaskadkräkningar stup i kvarten. Hennes övre magmun slöt inte tätt/var inte färdigutvecklad.
Tyvärr var det inget man kunde göra något åt. Det upphörde när hon kunde stå rakt upp. Så vi fick bara härda ut och ha trasor på golvet överallt. Ingen ville hålla i henne och att ha "fin" kläder var inte att tänka på.

Nu behöver det ju inte vara så för er men det kan ju vara anledningen till alla kräkningar.

kl. idag är våran kille två månader. tiden går jättesnabbt. läser om er som är gravida och det känns så långt bort för mig nu, kan knappt komma ihåg att jag varit gravid, haha...;) xD

btw kom på en sak... amningsbh skulle jag behöva en till/ny, har ni några bra tips på en prisvärd, inte för dyr och gärna lite... finare. de jag har nu, vanlig "basic" vit eller svart, utan bygel m.m... känner man sig så tantig och ofin i.:p

Senast ändrad:

Jag har mina gamla vanliga bhar, går lika bra att bara dra ner dem som att ha en ammningsbh. Tycker t.om. att det är lättare, dessutom mycket snyggare!

btw kom på en sak... amningsbh skulle jag behöva en till/ny, har ni några bra tips på en prisvärd, inte för dyr och gärna lite... finare. de jag har nu, vanlig "basic" vit eller svart, utan bygel m.m... känner man sig så tantig och ofin i.:p

jag använder mina vanliga bh´ar som man knäpper fram.

till sommarn blir det dock att köpa en ny amningsbh, hemma fungerar det med mina vanliga bh´ar men man blottar rätt mkt tutte.

tack lottch och vix för era erfarenheter!

KL

Igår 17.59 kom Algot äntligen ut! 52 cm och 3676 g. Åkte hem idag efter läkarkontrollen, så skönt att vara hemma. Är trött men känner mig annars oförskämt pigg! Förlossninsberättelse kommer när jag har båda händerna fria och storebror sover

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 003
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 337
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 076
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 196
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar