Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Skogstroll - 13 februari
Laeikinois - 18 februari

Qbaby - 5 mars
Embe - 12 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Curly - 9 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april
Lillasnuttan - 16 april enligt rul
Jezz - 23 april enligt UL
Macken22-28 april enligt ul
Lanzo 27 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj

Chloé - 6 maj
Linda.B - 7 maj
Diana - 10 maj
missmuppify - 13 maj enligt UL
esprit - början av maj

Dags att släpa fram listan igen så vi kan ha lite koll på varandras datum. Skriv gärna in dej laeikinois..

jesbox! och tack för välkomnandet.:)
ni som kanske läste tråden "om tjejen som blev gravid trots p-stav och fick reda på det väldigt sent..." det är jag iaf.
(http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1126929)

Ahh. Så trevligt att vi får följa dej från och med nu då :)) Jag har följt dej och jag tror jag lagt in nån kommentar i din tråd :)

Hur gick det m provridningen? kommer du fortfarande i dina ridbyxor? det gör inte jag... :p

Var lugn och glad och åkte hem, lagade middag och åkte till stallet bara för att 45 min senare låsa in mig på toaletten med kramper i magen :( all maten, rakt igenom (sorry för avdelningen skitsnack).. Kallsvettig och vimmelkantig :( nu är jag ju orolig igen. Men man kan ju inte "bajsa bort" ett barn liksom, även om det kändes som att allt som fanns i magen bara försvann ;) den är dock lika rund fortfarande så jag får väl försöka hitta tillbaka till den där lugna känslan från sjukhuset och bara inse att jag åt ngt som magen inte ville ha.

hahaha förlåt men detta skrattade jag gott åt, Bajsa bort en bebis:rofl: Men man tänker ju lite så ibland. Jag tror att det bara var tarmarna, dom kan ju funka lite konstigt som gravid så du ska nog inte vara orolig alls:)

svarar båda:

tack så mycket båda två för det första.:)

hur det känns nu, jaa... fortfarande rätt blandat, men mera "stabilt" om man säger så. p-staven förbryllar fortfarande läkarna och det lär ta tid innan det är uppklarat känns det som. allt det praktiska är lätt och rätt kul att syssla med, alla förberedelser, planering, nya inköp... den andra biten så att säga är lite svårare. det är dock mkt lättare nu, och det kommer för hoppningsvis bli bättre även det. det var verkligen en shock att få reda på det så sent, så man håller fortfarande på att landa in i det sista.;) jag har fortfarande så svårt att faktiskt se mig som förälder, jag vet hur jag "ska" reagera i olika situationer, men jag har ändå svårt att se MIG i den rollen, svårt att förklara. jag hoppas dock att de sista bitarna faller på sin rätta plats när barnet väl är fött.
jag är trött så det blev kanske lite oförståerligt det jag skrev.:p

nämen fy, säg inte så! nu kommer jag inte gå på toaletten mer:eek: Det trodde jag bara var en skröna att det händer...:crazy:

det är svårt att föreställa sig att det är bara ca en månad kvar. jag har väldigt ont i ryggen och sömnproblem from hell. men förutom det har jag inga problem. orken är lite sämre men inte så farligt.:p magen är inte speciellt stor, jämför jag med andra som är lika långt gångna så är jag mkt mindre. någonstans runt vecka 27-30 sa det POFF och helt plötsligt hade jag fått mage. sedan har det gått lite långsamt i växten. kan fortfarande ha mina vanliga kläder, t.o.m min vinterjacka i stl 36. den börjar bli lite tajt men funkar fortfarande. :p
men enligt barnmorskan på mvc så växer barnet iaf som det ska, jag ligger lite under "normalt" men ändå okej och går iaf stadigt uppåt, som hon säger så allt flyter på som det ska.
*skrev lite till av bara farten*^^

Skratta lagom. Har en vän vars första vy utanför livmodern va en toalett. ;) :D
Mamman trodde hon va nödig och pressade på och så kom det ut ett huvud ist:o. Dock fullgången och allt gick bra..

Oooohhh, ve och fasa!!!
Skämt åsido, jag är ju långt ifrån fullgången och jag fattar väl att det inte funkar så ;) men ibland undrar man ju faktiskt lite över magens reaktioner...

Det kommer bli jättebra. När bebis anländer komma många pusselbitar hamna på plats. Mycket annat kommer säkerligen dyka upp som svårigheter och funderingar. Men så är det för alla. Även jag som ändå är 27 och har barn så är jag exremt osäker och rädd för hur allt ska bli. Samt att jag oxå planerat att skaffa båda mina barn..
Faktiskt skönt med forum som här där man kan få lätta sina tankar. Och även efteråt när bebisarna anlänt:)

Det kommer bli jättebra. När bebis anländer komma många pusselbitar hamna på plats. Mycket annat kommer säkerligen dyka upp som svårigheter och funderingar. Men så är det för alla. Även jag som ändå är 27 och har barn så är jag exremt osäker och rädd för hur allt ska bli. Samt att jag oxå planerat att skaffa båda mina barn..
Faktiskt skönt med forum som här där man kan få lätta sina tankar. Och även efteråt när bebisarna anlänt:)

jo det är nog sant i de flesta fallen, att man känner en viss osäkerhet, och då spelar det ingen roll hur gammal man är eller vilket barn det är. så man får tänka.
jo det är sant, ett bra forum, som buke, känns alltid skönt att ha nära till hands!;) :)

men god natt på er, ska gå till sängs nu!

Provridningen gick bra, jättetrevlig häst! Red bara en kort stund, får lite för ont för att fortsätta. Ridbyxorna gick på men dom går inte att knäppa:)

Provridningen gick bra, jättetrevlig häst! Red bara en kort stund, får lite för ont för att fortsätta. Ridbyxorna gick på men dom går inte att knäppa:)

Vad kul med en ny häst! Berätta mera :)

Själv har jag 2st unghästar just nu, egna uppfödningar. Ganska lagom, men jag saknar allt ridningen lite också!

Hej och välkommen hit! :)

Jag har också läst din andra tråd - jag förstår att det har varit chockartat för dig, alltihop! Vad roligt att läsa att det känns "stabilt" just nu! :) Ni verkar väldigt rådiga och mogna du och din kille - ni kommer säkert att klara det här minst lika bra som vi andra, trots att det var oplanerat!

Jag själv fyller 31 i år, så jag kan inte klassa mig som en ung mamma direkt... men jag tror vi allihop kan ha minst lika bra erfarenhetsutbyten ändå så känn dig hjärtligt välkommen! Det skall bli roligt med ytterligare en att följa - dessutom en som ligger före mig i tiden, jag är ju ganska långt upp på listan själv!

Jag och min man hade inställningen "ta det som det kommer" med allting gällande första sonen, och känner lika inför denna. Visst såg vi till att läsa på lite lagom , och skaffa de nödvändiga sakerna, men resten försökte vi låta bli att fundera så mycket över eller ha föreställningar inför, då vi (så som just han och jag fungerar) inte kunde veta hur det skulle bli i förväg. Detta gjorde att vi tyckte att det var "enkelt" med ett spädbarn - hoppas verkligen att denna känsla skall bestå denna gång också :angel: Vi tvivlar dock lite på det, då vi ju har en storebror att ta hand om denna gång också! ;)

Välkommen!

kl
Här är allt skit. Får inte sova. Kan inte sova. Halsbränna, foglossning, kissa, härjande bebis...
Utan sömn kan jag inte hantera alla grav.symptom, det går inte, jag orkar inte. Jag bara gråter istället.

Men ni ska se min viktuppgång! :cool: :angel:

Jag väger hela 2,5 kg mer än vid inskrivningstillfället :rofl:
Är faktiskt inte lika orolig över det längre, eftersom bebis verkar ju må bra och växer som den ska.

Vilket gör att jag börjat kunna se fördelarna med att inte gå upp så mkt i vikt istället för att haka upp mig på det negativa :)
(men man ska aldrig säga aldrig, jag kanske drar på mig en 10-20 kg de sista månaderna nu istället ;). )

Styrkekram!!!
Men glöm inte att det är ok att gråta också. Har varit där och gråtit massor, men det blir oftast bättre sen.
Hoppas du kan få lite avlastning så du kan ta en vilopaus :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2