Sv: #varför#

Meh tom jag har ju använt (m)IRC #Stockholm i första hand :D Träffade en massa roligt folk den vägen som jag fortfarande har kontakt med.

Det är väl vår generation, de tidiga 80-talisterna, som hamnade mitt i IRC:s storhetstid där i slutet av 90-talet. :)

Jag är lite allergisk mot en överanvändning av # i skrift, men vänligen undvik att använda tecknet hashtag i tal som en "komisk" effekt. Någonsin. #EricSaade #ESC #skämskuddeXXXL

Ja! Och jag vill aldrig mer höra uttrycket milf i statstelevisionen heller.

Tassetass, lil-sis: det var ICQ jag tänkte på! Det handlade om IRC, det var korrekt, men jag tänkte på ICQ:D

#EricSaade #ESC #skämskuddeXXXL
Jag undrar hur många procent av tittarna som hade den blekaste aning om vad han själv hade så kul åt. Typ väldigt roligt för väldigt få.

Den som skrivit de lustigheterna hade gjort en undermålig research till vilka de vände sig till.

Exakt. Mello är i mångt och mycket en intern bubbla. Och just där blev det väldigt tydligt. För dem var de säkert jättekul, medan några miljoner tittare inte hade en aning om vad vare sig hashtag eller milf är.

Å andra sidan har jag ett sjukt bra minne och minns gamla klasskompisar telefonnummer, många mobilnummer och sådana saker. På jobbet rabblar jag både intagningsnummer och telefonnummer på löpande band. Många struntar i att kolla telefonlistan och frågar mig istället :p (Det är iofs rätt galet så jag är böjd att hålla med dig :o )

Åh sådan är min hjärna också! Den är sämre på telefonnummer nu när man har mobilen men innan dess intåg så kom jag ihåg ALLA telefonnumer jag använt mer än en gång.

Och när jag jobbade på PlusGirot kunde jag alldeles för många plusgironummer för att det ska vara hälsosamt.

Nu nöjer jag mig med att kunna alla inventarienummer på bussarna och deras egenheter :D

Tydligen användes de först på IRC. Men de flesta här var väl knappt födda då;)

Nu skojar du med mig. Är vi inte på Senior? Eller har jag växt ifrån senior nu? :nailbiting:

Alla på senior borde väl vara irc-seniorer? ;)

Jag är gravt trött på hashtag-diarrén folk har bitvis på facebook men i synnerget på instagram. Ibland tar taggarna mer utrymme på skärmen än vad bilden gör, och det är rent löjligt hur man taggar. På facebook har jag en vän som lägger upp såna där väderapp-bilder...med sjukt många taggar under. När jag någon gång kommenterade det sa han att appen själv lägger till taggarna. Men andra som använder samma app...heter den insta-weather?...har inte taggarna så jag vet inte. Jag har dolt allt från den appen iallafall bara för dessa jevla taggar.
Hashtaggar gör sig bäst där de hör hemma, dvs på twitter. Där går det roliga i att lägga random enstaka skämthashtaggar fram, såna som du beskriver att du gör på facebook.

ICQ har jag fortfarande kvar.

Senast ändrad:

Tänkte mer hela buke... IRC (eller rättare sagt då ICQ:D) känns urgammalt. Och buke urungt. (Urungt??)

Det finns massor av intressanta hashtags att följa, speciellt i nyhetssammanhang :) #svpol (svensk politik) t ex.

Måste bara kommentera den här taggen. Intressant på olika vis, intressant för att det alltid förs debatt, taggen är _alltid_ trending. (O)Intressant eftersom sverigedemokraterna _älskar_ debattera politik på 140 tecken, det är det utrymmet de klarar av. Det är en extremt vanlig sd-befolkad tagg.

Det är väl vår generation, de tidiga 80-talisterna, som hamnade mitt i IRC:s storhetstid där i slutet av 90-talet. :)
Jag som är född 1978 irc:ade rätt så bra under min gymnasietid mellan 1994-1997. Och då var det redan i full gång i stor skala. Jag tyckte att jag kom in sent i det hela.

Nu har jag släppt twitter sedan länge men: dök det inte upp en seriösare efterföljare till #svpol, just för att allting där hackades sönder av sd-are? Eller också var det nån mer tillfällig tagg, jag minns inte riktigt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag måste för första gången i mitt liv skriva ett CV och det går rätt dåligt. Problemet är att jag arbetat på mina arbetsplatser väldigt...
Svar
16
· Visningar
762
Kultur Jag är rätt säker på att jag inte är den enda på forumet som skriver eller har drömmar om att en dag få ner den där romanen eller...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
5 313
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 877
Senast: Mabuse
·
Tjatter Om jag skickar ett mail till en person och lägger till en till mottagare, då ser den också vad den personen jag skriver till svarar mig...
Svar
7
· Visningar
462
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur