Författardrömmar (tråd för oss som skriver)

Fått tre A4-sidor med feedback på mina första två kapitel och mitt synopsis av läraren på kursen. Vill inte jobba idag utan vill bara sitta hemma och jobba på min roman :):D Fast jag misstänker att chefen har vissa synpunkter på det 🤔
 
Har nu skrivit fjorton kapitel. Dessutom två noveller som utgår från mina karaktärer utifrån övningar i kursen. Spännande sätt att lära känna sina karaktärer och hitta nycklar till dem som jag kan använda mig av när de känner eller reagerar i romanen. Också anmält mig till författarkurs två och har planering att vara klar med råmanus till februari när kurs tre startar.

Kurs tre ger redigeringskunskaper, man pratar om bokförlag, följebrev m.m. Dessutom kan man köpa till extra lektörspaket vilket jag har bestämt mig för att göra. 5000 ord till kostar bara 700 kronor extra så det känns verkligen värt det. Tycker kursledaren ger bra och proffsig feedback som jag utvecklas av! 🙂

Ni andra som har pågående projekt hur går det för er?
 
Har nu skrivit fjorton kapitel. Dessutom två noveller som utgår från mina karaktärer utifrån övningar i kursen. Spännande sätt att lära känna sina karaktärer och hitta nycklar till dem som jag kan använda mig av när de känner eller reagerar i romanen. Också anmält mig till författarkurs två och har planering att vara klar med råmanus till februari när kurs tre startar.

Kurs tre ger redigeringskunskaper, man pratar om bokförlag, följebrev m.m. Dessutom kan man köpa till extra lektörspaket vilket jag har bestämt mig för att göra. 5000 ord till kostar bara 700 kronor extra så det känns verkligen värt det. Tycker kursledaren ger bra och proffsig feedback som jag utvecklas av! 🙂

Ni andra som har pågående projekt hur går det för er?
Har fått "nej tack" av två av de tre förlag jag skickade in manuset till. Inte för att det inte var väntat...

Min julnovell kommer att vara med i nummer 52 av en av de stora veckotidningarna - det känns kul :) !
 
Har nu skrivit fjorton kapitel. Dessutom två noveller som utgår från mina karaktärer utifrån övningar i kursen. Spännande sätt att lära känna sina karaktärer och hitta nycklar till dem som jag kan använda mig av när de känner eller reagerar i romanen. Också anmält mig till författarkurs två och har planering att vara klar med råmanus till februari när kurs tre startar.

Kurs tre ger redigeringskunskaper, man pratar om bokförlag, följebrev m.m. Dessutom kan man köpa till extra lektörspaket vilket jag har bestämt mig för att göra. 5000 ord till kostar bara 700 kronor extra så det känns verkligen värt det. Tycker kursledaren ger bra och proffsig feedback som jag utvecklas av! 🙂

Ni andra som har pågående projekt hur går det för er?
Här står det ganska stilla just nu, skrivit ett par noveller som jag är sugen på att skicka in till någon tidning typ. Men på romanfronten är det torrt.
 
Nej tack från alla tre förlag. Hrm...vad göra nu? Skicka in "as is" till fler förlag eller försöka skriva om? Det hade varit GULD värt med lite feedback från förlagen som har läst!!

Åh vad trist :( Förstår att det hade varit guld värt. Kommer inte ihåg nu om du haft några provläsare? Annars kanske det är en väg att gå. Alternativt lektörsutlåtande men det är ju inte helt gratis såklart.
 
Åh vad trist :( Förstår att det hade varit guld värt. Kommer inte ihåg nu om du haft några provläsare? Annars kanske det är en väg att gå. Alternativt lektörsutlåtande men det är ju inte helt gratis såklart.

Åh vad tråkigt! 🙁 håller med @Islandshästryttare om att be testläsare komma med feedback och sedan skicka in vidare. Finns ju många förlag där ute! 😀
Jodå, testläsare har jag haft ett antal :) . Problemet är ju att så väldigt få manus blir antagna. Cirka 1%, tror jag, så oddsen är ju verkligen emot en!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 179
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 089
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 314
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
40 078
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp