Jag tycker text 2 är lättare att läsa
Och du reagerade inte på tempusbytet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker text 2 är lättare att läsa
Är det någon annan som är med i Skriv!-dagen idag?
NopeOch du reagerade inte på tempusbytet?
Har fått "nej tack" av två av de tre förlag jag skickade in manuset till. Inte för att det inte var väntat...Har nu skrivit fjorton kapitel. Dessutom två noveller som utgår från mina karaktärer utifrån övningar i kursen. Spännande sätt att lära känna sina karaktärer och hitta nycklar till dem som jag kan använda mig av när de känner eller reagerar i romanen. Också anmält mig till författarkurs två och har planering att vara klar med råmanus till februari när kurs tre startar.
Kurs tre ger redigeringskunskaper, man pratar om bokförlag, följebrev m.m. Dessutom kan man köpa till extra lektörspaket vilket jag har bestämt mig för att göra. 5000 ord till kostar bara 700 kronor extra så det känns verkligen värt det. Tycker kursledaren ger bra och proffsig feedback som jag utvecklas av!
Ni andra som har pågående projekt hur går det för er?
Här står det ganska stilla just nu, skrivit ett par noveller som jag är sugen på att skicka in till någon tidning typ. Men på romanfronten är det torrt.Har nu skrivit fjorton kapitel. Dessutom två noveller som utgår från mina karaktärer utifrån övningar i kursen. Spännande sätt att lära känna sina karaktärer och hitta nycklar till dem som jag kan använda mig av när de känner eller reagerar i romanen. Också anmält mig till författarkurs två och har planering att vara klar med råmanus till februari när kurs tre startar.
Kurs tre ger redigeringskunskaper, man pratar om bokförlag, följebrev m.m. Dessutom kan man köpa till extra lektörspaket vilket jag har bestämt mig för att göra. 5000 ord till kostar bara 700 kronor extra så det känns verkligen värt det. Tycker kursledaren ger bra och proffsig feedback som jag utvecklas av!
Ni andra som har pågående projekt hur går det för er?
Nej tack från alla tre förlag. Hrm...vad göra nu? Skicka in "as is" till fler förlag eller försöka skriva om? Det hade varit GULD värt med lite feedback från förlagen som har läst!!
Åh vad tråkigt! håller med @Islandshästryttare om att be testläsare komma med feedback och sedan skicka in vidare. Finns ju många förlag där ute!Nej tack från alla tre förlag. Hrm...vad göra nu? Skicka in "as is" till fler förlag eller försöka skriva om? Det hade varit GULD värt med lite feedback från förlagen som har läst!!
Åh vad trist Förstår att det hade varit guld värt. Kommer inte ihåg nu om du haft några provläsare? Annars kanske det är en väg att gå. Alternativt lektörsutlåtande men det är ju inte helt gratis såklart.
Jodå, testläsare har jag haft ett antal . Problemet är ju att så väldigt få manus blir antagna. Cirka 1%, tror jag, så oddsen är ju verkligen emot en!Åh vad tråkigt! håller med @Islandshästryttare om att be testläsare komma med feedback och sedan skicka in vidare. Finns ju många förlag där ute!
Jodå, testläsare har jag haft ett antal . Problemet är ju att så väldigt få manus blir antagna. Cirka 1%, tror jag, så oddsen är ju verkligen emot en!
Härligt att det går framåt ! Jag har höstlov nu och ska ta tag i att kika över mitt manus och följebrev, samt skicka iväg till ytterligare några förlag.Skrev 5,5 timme totalt idag! Satte punkt för kapitel tjugotvå nyss så tre kapitel till idag! Tar stora kliv mot ett färdigt råmanus. I november har jag tagit semester alla måndagar och ska främst ägna mig åt skrivandet!
Jag har plitat ned ett kapitel till på sistone, och har ganska lite kvar att skriva för att liksom knyta ihop säcken. Slutet är ju klart så det är bara sista biten dit som saknas.
Förhoppningsvis hittar jag tid att skriva nu under lovet.