Snart är jag klar med kursen jag läser och då tänkte jag börja fundera lite mer seriöst på att skriva en bilderbok för små barn
!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Roat mig med att läsa igenom hela mitt bokmanus (ett av dem) under dagen idag, rättat uppenbara stavfel, grammatiska tokigheter och bytt ut ord och meningar här och var. Lagt till text och tagit bort sådant som känts överflödigt. Skönt!
Faktiskt förundrad över hur väl berättelsen flyter på och hur lite det var som jag faktiskt behövde knyta ihop/ändra hittills.
Har sista fjärdedelen av boken kvar att skriva, med slutet redan skrivet och ett stort stycke med upplösning av en situation klar på annat håll. Så egentligen är det mest brödtext kvar, trådar att knyta samman och så vidare. Men sitter lite fast i min egen hjärna. Grämer mig över att jag inte skrivit ned de idéer som poppat upp på senaste tiden, utan kallt räknat med att "Äsch, det kommer jag ihåg." News flash - det gör jag inte.Nåja, det blir nog bra ändå till slut.
Titel tycker jag är svårt dock, verkligen supersvårt! Hur resonerar ni? Är det något som kommer helt naturligt eller har ni lika mycket ångest som jag över det?![]()