K
kitos
Hej, har ett litet problem med en häst jag brukar rida på en ridskola. Jag är helt säker på att felet ligger hos mig för jag är verkligen inte perfekt i min ridning men det går framåt, förutom på denna hästen känns det som. Pass börjar ofta med framskrittning , och sen lösgörande arbete där jag ställer igenom, rider en del sidvärtes och mkt tempoväxlingar. har rätt lösa tyglar och försöker jobba honom framåt så gott det går(han är ganska seg, kan dock på bero till viss del på åldern 17 år). Han är väl antagligen ganska avtrubbad men när jag ridit 30 minuter (rätt långt, han är ju rätt gammal så behöver väl en startsträcka liksom)känner jag att han liksom kommer igång lite och börjar ta stödet mot bettet, och bli mer studsig. men när han böjer nacken och tar stöd så släpper han direkt liksom och den bra känslan försvinner. antar att jag gör något fel i detta moment för han blir liksom lite störd och tappar allt direkt känns det som. Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig när han börjar gå bra, men andra hästar räcker det att flyta med liksom och försöka ha stadig men lite lirkande hand och skänklarna om. jag har testat att bara vara still och låta honom ta stöd men då släpper allt också. hur ska jag göra?