Min partner är liksom min vän i livet.. För jag fattar inte vad folk gör tillsammans på sin fritid, eller om man bara lagar mat, städar, diskar, sover och sånt ihop. Och sen är man ändå på varsitt håll. Varför ska man då vara ihop? Jag har ju boendestöd att städa, diska och laga mat med så jag behöver ingen partner till det. Och så borde jag kanske skaffa volontärarbetare som är med mig i trädgården och pysslar. Är kanske lösningen för mig.
Jag vill inte gå in på varför relationer inte fungerar för mig, men de gäller oavsett vilken person jag träffar. Jag tror inte det finns någon som kan göra mig trygg i en relation utan jag kommer att fara illa.
Jag tycker om att vara nära honom och är en av få människor jag kan vara avslappnad och otvungen med.
Sociala interaktioner tar mycket energi för mig, men med honom behöver jag inte anstränga mig att verka vettig och passa in för han har accepterat mig och hur jag är.
Och när vi umgås i vardagen och t.ex lagar mat ihop är det inte bara laga mat, utan passar på att röra vid varandra, prata om hur dagenhar varit osv.
(Och så har vi såklart svackor och vardagsproblem, precis som jag tror de flesta har).