R
Raderad medlem 6459
Fast det är inte att köra, det är att växla. Vissa gillar att trycka ner kopplingen och växla.Det berördes i början av tråden - för att vissa gillar känslan av att ”köra”.
Kör bil gör man oavsett.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det är inte att köra, det är att växla. Vissa gillar att trycka ner kopplingen och växla.Det berördes i början av tråden - för att vissa gillar känslan av att ”köra”.
De flesta automater drar mer bränsle än manuella.Fast det är inte att köra, det är att växla. Vissa gillar att trycka ner kopplingen och växla.
Kör bil gör man oavsett.
Jag fattar inte hur det är ett svar till mig..?De flesta automater drar mer bränsle än manuella.
Plus att jag själv vill bestmma vilken växel jag ska köra på..
Jag förstår helt ärligt inte varför det fortfarande tillverkas manuella bilar. Varför?
Sen förstår jag inte varför människor är så rädda för förändring.
De flesta automater drar mer bränsle än manuella.
Plus att jag själv vill bestmma vilken växel jag ska köra på..
Fast vad ”vissa gillar” styr nog knappast hela tillverkningenDet berördes i början av tråden - för att vissa gillar känslan av att ”köra”.
Jag undrar varför en del gör så vansinnigt seeeega omkörningar när det blir längre omkörningssträcka. Tex en bil som vill köra om en lastbil som ligger i 80 km/h. Givetvis måste den lilla bilen då göra omkörningen i dryga 82 km/h och blockera vänsterfilen i ett antal km. Varför kan en del inte göra en snabb omkörning, bli färdig och sedan lämna plats åt andra?
Sedan undrar jag vad man vinner på att ligga en sekund bakom motorcyklister eller jänkare. Vill folk köra över motorcyklar eller få fronten krossad av en stor plåtkoloss när någon av dem av någon anledning måste tvärnita?
För att de kör på sådan där farthållare (som jag fortfarande inte vet hur man slår på)?Jag undrar varför en del gör så vansinnigt seeeega omkörningar när det blir längre omkörningssträcka. Tex en bil som vill köra om en lastbil som ligger i 80 km/h. Givetvis måste den lilla bilen då göra omkörningen i dryga 82 km/h och blockera vänsterfilen i ett antal km. Varför kan en del inte göra en snabb omkörning, bli färdig och sedan lämna plats åt andra?
Sedan undrar jag vad man vinner på att ligga en sekund bakom motorcyklister eller jänkare. Vill folk köra över motorcyklar eller få fronten krossad av en stor plåtkoloss när någon av dem av någon anledning måste tvärnita?
Min killgissning är de SKA om fast de inte har något att köra med... eller så blir de livrädda när de kommer upp i 83km/h och ska egentligen inte befinna sig på vägen. Alls.
/cynikern som kör för mycket bil
För att det är det enda köparen har kunskap att kontrollera?Varför sparkas det på däck vid bilköp?
Ingen aning. Själv gråter jag blod när mina slutar fungera och jag måste byta.Varför är det typ skitsvårt att hitta snygga, stöttåliga skal med både bakstycke och framsida till galaxy note 8 (som inte är i börsformat)? I Sverige finns det bara sådana skal som jag är ute efter till note 9 eller 10 men inte 8.
Varför kommer det ut nya modeller av mobiler hela tiden? Måste finnas fler mobiler än människor vid det här laget!
Och varför är alla snygga vindrutor till yamaha mt07 slutsåld på xlmoto? Och varför visar de reklam för en produkt de inte har?
På samma linje - varför är det så få affärer som har papperspåsar till svampen? Det är ju allmänt känt att svamp inte mår bra i plastpåsar, och att de flesta som blir ”förgiftade” av svamp inte blir det för att de ätit oätlig svamp utan för att de ätit ätlig svamp som förvarats och hanterats fel (som t ex förvarats i en sluten plastpåse).Varför lägger vissa bananer i en plastpåse när de handlar?