Varför sover jag så mycket?

Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag är inte beroende av mina svärföräldrars inkomst.

S

Men du försörjer inte dig själv, oavsett om du nu får ihop det genom att bo billigt hos pojkvännens föräldrar och får bidrag av din mor. Du skulle inte ha någon möjlighet till det liv du lever idag om det inte vore för andra människors välvilja.
Det kostar med villa och värme, mat, häst, busskort och kläder...
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men du, det du håller på med nu är bara oförskämt tycker jag. Skriv direkt till TS om du vill något, sitt inte och skriv OM henne i tråden. Att skriva att man vill banka vett i någon är inte heller trevligt eller kul.

+1!
Det spelar ingen roll vad man tycker om TS elle hennes svar, att skriva sådär om en användare är både otrevligt och respektlöst.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Delvis kl

Äsch, jag orkar inte. Är vaken nu iaf.
Tack till er som är kloka och snälla som ger mig hjälp och tips!

Självklart är det inte meningen att folk ska vara elaka och oförskämda, men jag är inte säker på att det är endast tålamod och snälla människor som behövs. Du behöver verkligen ta tag i ditt liv NU. Du kan inte sitta hos din pojkväns föräldrar och vänta på att saker och ting ska komma till dig. Jag kan inte riktigt förstå hur det är möjligt för dig att ha häst - ekonomiskt sett? Och jag kan absolut inte tycka att det skulle vara en omöjlighet för dig, som några redan har föreslagit i tråden, att jobba några procent i veckan. Det kommer att göra dig väldigt gott rutinmässigt, samt att det kommer att göra underverk för framtida CV. Det som jag ser som allra mest viktigt hos vikarier (inom barnomsorgen dock, men skulle tro att det kan vara liknande inom vården) är inte utbildning utan INTRESSE och ett öga för vad som behöver göras.

Det finns väldigt få ursäkter kvar!
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men du, det du håller på med nu är bara oförskämt tycker jag. Skriv direkt till TS om du vill något, sitt inte och skriv OM henne i tråden. Att skriva att man vill banka vett i någon är inte heller trevligt eller kul.

+1

Till vissa: Helvete vad ni går på, tycker folk leker hobbypsykologer kors och tvärs i hela tråden. Vad får er att tro att ni ska kunna ändra en människas liv på ett forum över internet? Det är pinsamt att läsa hur "duktiga och fantastiska" vissa av er är som minsann gjort en massa saker för att förändra era liv. Alla är inte likadana och det tackar jag någon högre makt för.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Man kan framföra sina tips och råd på många olika sätt. Det är det jag menar.

Det har ganska många olika användare försökt med tråden igenom, det är de sista sidorna där tonen har blivit ganska hätsk. För att folk tröttnat till slut.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men det har ju folk gjort i 39sidor nu. Jag förstår att de blir arga/trötta/uppgivna. Jag håller däremot med om att det är fult att prata OM ts i tråden, när det går lika bra att skriva TILL.

Precis som det var både fult och onödigt av mig att ta ut mina frustrationer i 'irriterad på'-tråden.
 
Senast ändrad:
Sv: Varför sover jag så mycket?

Som ovan skrivits: det funkar ofta, men inte alltid. I den här tråden har det bevisats att det inte funkar med ts. Vissa personer behöver en spark i baken för att få något gjort, medan vissa klarar sig med lite pepp eller inget alls.

Det finns t.o.m. riktigt deprimerade som inte blir bättre just p.g.a. samma sak. Folk daltar, tycker synd om, hjälper och handleder samtidigt som medicin sätts in. Sen ryter någon till, och personen förstår att hälsan är ens egna ansvar.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag tycker det är intressant hur flera (nämner inga speciella) självutnämner sig till den/de som ska skälla på TS. Lämna tråden då om ni blir irriterade och provocerade och om ni tycker att det ni säger inte hjälper.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Fast det är väl samma sak som att du självutnämner dig till den som ska skälla på de som hjälper ts?

För ja, man kan hjälpa personer på andra sätt än att göra saker för dem. En person på rehabilitering lär sig inte och gå igen ifall jag bär honom, eller hur?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Fast det är väl samma sak som att du självutnämner dig till den som ska skälla på de som hjälper ts?

För ja, man kan hjälpa personer på andra sätt än att göra saker för dem. En person på rehabilitering lär sig inte och gå igen ifall jag bär honom, eller hur?

Fast tonen hos en del är inte så trevlig. Man behöver inte "stryka medhårs" men man kan ha vanligt hyfs.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag tror flera har lämnat tråden i tysthet, medan det brustit lite mer för andra.
Man är bara människa, och när man är arg och irriterad kan man ibland göra (skriva idet här fallet) saker som inte är helsmarta.

Jag vågar nog påstå att du också har tappat tålamodet någon gång, och då kanske gjort något som du efteråt inte tyckte var så toppen.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

hugger din knapp men riktar mig till flera

Kom igen nu, vad fåniga ni är! För det första: ska man komma med "man är bara människa"-undanflykten kan man ÅTMINSTONE be om ursäkt också, annars har man ju inte ens en gång erkänt att man betett sig illa. För det andra: oavsett om Guldaskig nånsin varit otrevlig mot någon (relevans någon?) så betyder ju inte det att det är fritt fram att bete sig illa mot andra bar för det.
För det tredje: bara för att man inte är superpedagogisk, gullig och förstående behöver man inte vara jävla oförskämd. Det finns gradskillnader, de enda alternativen är inte antingen gulligulla eller säga att man ska banka vett i folk och tala om dem i tredje person när man vet att de läser.

Kom igen nu, ni beter er illa och är jävla tramsiga. Om ni nu blir så provocerade av TS att ni inte ens kan kontrollera era egna händer: gör världen en tjänst och skippa hennes trådar.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Om ni nu blir så provocerade av TS att ni inte ens kan kontrollera era egna händer: gör världen en tjänst och skippa hennes trådar.

Jag borde inte skriva mer, risken finns att allt blir värre...

Men just det här undrar jag också. Om man blir provocerad/inte gillar det man läser. Varför fortsätter man då att läsa? Man tillför ju ingenting, inget mer än negativa vibbar. Och det är ju aldrig roligt.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Fast allt kan inte vara roligt jämt och startar du trådar måste du vara beredd på att folk ifrågasätter dig, så är det bara. Däremot ska folk inte bete sig direkt illa eller vara oförskämda.

Vill du bara ha pepp och förstående människor så är nog inte ett diskussionsforum bästa stället att vända sig till - här tycker folk.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Fast allt kan inte vara roligt jämt och startar du trådar måste du vara beredd på att folk ifrågasätter dig, så är det bara. Däremot ska folk inte bete sig direkt illa eller vara oförskämda.

Vill du bara ha pepp och förstående människor så är nog inte ett diskussionsforum bästa stället att vända sig till - här tycker folk.

Nej absolut inte, och det har jag aldrig någonsin påstått. Att allt alltid ska vara kul. Då skulle man ju inte uppskatta allt det roliga på samma sätt längre, heller. Mjo, jag börjar förstå (haha, det är väl på tiden..) att diskussionsforum kanske inte är rätt. :)
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

KL och svar till flera ovan

Jag tror att TS inser att man inte alltid kommer få de svar man önskar när man startar en sådan tråd. Folk har försökt och vissa försöker nu att lägga fram tips/råd/förslag/alternativ på lösningar i all välmening som kanske vore något för TS. Tillbaka kommer omogna svar och sanning ändrar sig från inlägg till inlägg. Jag inkl alla andra "hobbypsykologer" som någon kalla oss i tråden är nog inte intresserade av att sätta en diagnos, eller rätta till hela livet för TS, det handlar fortfarande om att folk har velat hjälpa ge förslag på små saker som kanske kan hjälpa henne på vägen.

Om ni läser från början, förslagsvis mina inlägg till TS är det inga konstigheter till en början, därefter ballar TS ur och kallar mig "jävla onödig" för att man pratar om generella grejer som kan inträffa i livet för vem som helst, så även TS (som att tex byta livspartner, få förändrad ekonomiska möjligheter osv osv). Jag tänker inte sitta och dalta med någon som kastar sådana barnsliga svar tillbaka, som dessutom vänder på det alla andra skriver och tar det ur sammanhang för att framställa det till sin egen fördel.

Vad gäller att banka vett i huvudet på folk så var det bara ett konstaterande, man kan inte banka vett i folk, det går inte att få någon att förstå som inte vill förstå, man kan inte hjälpa sig själv om man inte VILL ha hjälp. Oförskämt absolut, från hjärtat ja. Jag står för det jag skrev alla dagar i veckan, och det var inte meningen att det skulle vara "gulligull". Det finns en gräns då det inte längre går att linda in varenda ord, för att det eventuellt kan uppfattas som "elakt". Min dialog med TS verkar helt och hållet vara en lek på hennes vilkor, tidsfördriv eller kalla det vad man vill... Ger man sig in i leken får man leken tåla.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag tror att TS inser att man inte alltid kommer få de svar man önskar när man startar en sådan tråd. Folk har försökt och vissa försöker nu att lägga fram tips/råd/förslag/alternativ på lösningar i all välmening som kanske vore något för TS.

Och folk som försöker att hjälpa, ge tips och råd har jag inte sagt emot. Dom har jag tackat och faktiskt tagit till mig av. Det borde du ha märkt vid det här laget.


Tillbaka kommer omogna svar och sanning ändrar sig från inlägg till inlägg. Jag inkl alla andra "hobbypsykologer" som någon kalla oss i tråden är nog inte intresserade av att sätta en diagnos, eller rätta till hela livet för TS, det handlar fortfarande om att folk har velat hjälpa ge förslag på små saker som kanske kan hjälpa henne på vägen.

"omogna svar" fås om det jag svarar på är omoget skrivet ;) typ.

Jag har aldrig bett dig eller någon annan att sätta en diagnos på mig. Varför skulle jag vilja det? Jag är ju inte direkt så dum att jag tror att folk på ett forum har kunskap att göra det. Jag har heller inte bett om att folk ska rätta till hela mitt liv. Det enda jag frågade i början av tråden var en enkel fråga. Och jag har fått svar. När jag sen tog upp tråden igen så var det (enligt mig) ett annat problem, men i samma område.

Och jag har ju tagit till mig av många tips jag fått!! Och provat. Jag har ju för tusan haft hela sommaren och hösten på mig. Så nog har det ju blivit bättre på den punkten. Det är ju inte så att allt vänder på ett dygn bara för att jag får hjälp och råd. Det tar ju sin lilla tid...


Om ni läser från början, förslagsvis mina inlägg till TS är det inga konstigheter till en början, därefter ballar TS ur och kallar mig "jävla onödig" för att man pratar om generella grejer som kan inträffa i livet för vem som helst, så även TS (som att tex byta livspartner, få förändrad ekonomiska möjligheter osv osv). Jag tänker inte sitta och dalta med någon som kastar sådana barnsliga svar tillbaka, som dessutom vänder på det alla andra skriver och tar det ur sammanhang för att framställa det till sin egen fördel.

Jag har aldrig kallat dig för "jävla onödig" utan jag syftade på det du skrev. Det är stor skillnad. Ber om ursäkt om du fick för dig att det var dig jag menade som var jävla onödig, för det har jag aldrig sagt och skulle nog aldrig säga heller. Ingen är väl onödig. Dock tycker jag fortfarande att det du skrev var onödigt och det hör inte hit. Om jag hade haft problem med det hade jag väl gjort ytterligare en tråd eller vad som. Sen har jag ju klart och tydligt skrivit att jag inte vill blanda in min pojkvän eller egentligen någon annan än mig själv. Och även fast det inte direkt handlade om min pojkvän som person så är det ju honom det drabbar.


Min dialog med TS verkar helt och hållet vara en lek på hennes vilkor, tidsfördriv eller kalla det vad man vill... Ger man sig in i leken får man leken tåla.

Tråkigt att du ser det som en lek. För det är det sista jag gör. Varför skulle jag se detta som en lek? För mig är det rent av väldigt seriöst. Tidsfördriv har jag gott om så det behöver jag inte genom att skapa trådar och "leka mig igenom dom".
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Nu gör du det igen... klipper och klistrar och tar saker ur sammanhang. Dessutom var inlägget inte inriktat till dig. Utan det var svar på de övriga frågeställningarna från de andra som deltar i tråden. Det går tydligen inte prata om GENERELLA saker.

Och just det med diagnos är ju det jag säger. Det är INGEN som är intresserad av att sätta en diagnos på dig (som någon tidigare i tråden antydde att folk ville, alltså inte ett önskemål från ditt håll).

Folk på forum (eller överallt annars för den delen) kommer alltid att ta upp saker som du inte tycker hör hit, just för att de faktiskt hör hit i det stora sammanhanget, och att nämna något generellt i en specifik situation som har med saken att göra det går inte att undvika. Det är ingen som drar in din pojkvän i det här mer än att det är en del i det stora hela som utgör "din situation".

Det är tråkigt och synd att du ibland inte förstår vad folk ibland försöker säga dig. För du uppfattar nog en hel del saker på ett helt annat sätt än det är skrivet och menat på...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 960
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 160
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 602
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 072
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp