Varför sover jag så mycket?

Sv: Varför sover jag så mycket?

Att varva ner med TV/film i sängen är förresten inte ultimat. Vårdguiden har en sida om sömn och stress där olika tips för bättre sömnrutiner radas upp.

Nej jag har tydligen förstått det haha. Men det fungerar för mig ändå. Jag tänker enbart på det som händer på tv och slipper tänka på en massa annat som hindrar mig att somna. Så för mig är det ändå bra :) då somnar jag lugnt. Vilket jag gjorde i natt!

Ska kika in sidan, tack!
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Guess what! Jag har hållt mig vaken hela dagen. Sett till att jag hela tiden haft saker att göra. Och jag känner mig trött på ett, kan man säga normalt sätt? Hur som helst känns det skitbra att jag har klarat en dag. Och den positiva känslan jag har ska jag ta med mig till imorgon. :laugh:
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Krav och krav finns det väl, men det beror ju på hur man ser på saken. Jag har den möjligheten att kunna bo hemma. Och jag trivs med det. Sen vill jag gärna inte gå in på den diskussionen om min ekonomi igen, för det verkar kunna trigga igång dom flesta :p

Ja, jag bor hemma.
Njae, jag betalar inte direkt något hemma.

Jag misstänker att många av dina problem beror på detta faktiskt. Och det är inte elakt menat. Det är bara ett kallt konstaterande. Det är verkligen inget fel på att bo hemma, men dina föräldrar borde ställa lite fler krav på dig låter det som. Bor din pojkvän hos dig också utan att betala?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag misstänker att många av dina problem beror på detta faktiskt. Och det är inte elakt menat. Det är bara ett kallt konstaterande. Det är verkligen inget fel på att bo hemma, men dina föräldrar borde ställa lite fler krav på dig låter det som. Bor din pojkvän hos dig också utan att betala?

:bow:
När man flyttar hemifrån får man ju automatiskt mer krav på sig: hyran måste betalas, maten måste lagas osv. Om man då bor kvar hemma och dessutom inte har krav på sig hemifrån är det nog lätt att hamna i passivitet.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag misstänker att många av dina problem beror på detta faktiskt. Och det är inte elakt menat. Det är bara ett kallt konstaterande. Det är verkligen inget fel på att bo hemma, men dina föräldrar borde ställa lite fler krav på dig låter det som. Bor din pojkvän hos dig också utan att betala?

Jag bor hos min pojkvän. Men jag kallar det för att bo hemma hos föräldrarna.
Jag vill inte gå in på om min pojkvän betalar hemma eller ej. Jag bryr mig ärligt talat inte om folk betalar om dom fortfarande bor hemma. Huvudsaken är väl att läget är stabilt och att alla mår bra och inte tar skada av varandra.

Jag orkar inte gå in på det där med att mina föräldrar ska ställa mer krav på mig för tro mig, det har dom försökt. Det resulterade i en djupare depression pga misslyckande på misslyckande. Så jag vill inte prata om det.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Hur har du tänkt dig framtiden? För jag misstänker att din pojkväns föräldrar inte kommer att låta er två bo gratis hos dem i all evighet? Om det skulle ta slut med din pojkvän, vad skulle du göra då?

Nu vet jag ju inte, men jag antar att din pojkväns föräldrar jobbar (heltid?) båda två? Om så är fallet, har du ju ett guldläge att börja ta mer ansvar och att få en anledning att stiga upp om morgonarna! Vi som jobbar heltid vet hur kämpigt det är att få tiden att räcka till. Tvätta, städa, laga mat och samtidigt hinna med en fritidssyssla. Tänk vilken underbar avlastning det hade varit för din pojkväns föräldrar, att slippa tänka på alla hushållssysslor. För att inte tala om alla utomhussysslor som måste göras vid vissa årstider. Gräsklippning, målning, snöskottning....listan kan göras hur lång som helst!
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Hur har du tänkt dig framtiden? För jag misstänker att din pojkväns föräldrar inte kommer att låta er två bo gratis hos dem i all evighet? Om det skulle ta slut med din pojkvän, vad skulle du göra då?

Nu vet jag ju inte, men jag antar att din pojkväns föräldrar jobbar (heltid?) båda två? Om så är fallet, har du ju ett guldläge att börja ta mer ansvar och att få en anledning att stiga upp om morgonarna! Vi som jobbar heltid vet hur kämpigt det är att få tiden att räcka till. Tvätta, städa, laga mat och samtidigt hinna med en fritidssyssla. Tänk vilken underbar avlastning det hade varit för din pojkväns föräldrar, att slippa tänka på alla hushållssysslor. För att inte tala om alla utomhussysslor som måste göras vid vissa årstider. Gräsklippning, målning, snöskottning....listan kan göras hur lång som helst!

Jag har ett mål, och det är att klara min utbildning. När jag sen gått klart den så har jag förhoppningsvis kommit in på ADD-utredningen. När utbildningen är klar har både jag och min pojkvän jobb. Vi är redan idag garanterade jobb, så den biten känns bra.
Då har vi också råd att flytta hemifrån. Vi vet redan vart vi ska bo och vi har kontantinsatts till lägenhet. Vi ska köpa en billig lägenhet som vi själva kommer renovera (har alla tillgångar i släkten). Sen rullar det nog på.

Jag hjälper redan till hemma :)
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Är ni garanterade jobb? Hurdå?

Har du nånsin haft ett jobb (nyfiken fråga)?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Kontakter, kontakter & åter igen kontakter ;)
Jag har sommarjobbat.

Vår familj har ett väldigt stort kontaktnät, men i kristider är man långt ifrån garanterad ett jobb ändå.. :p
Det är lite lurigt att ta sådana saker för givet.

Du kanske skulle kunna jobba 50% nu, om du bara lägger en dryg timme om dagen på skola nu? Det är ju bra för CVt, och är ytterligare en inkörsport till mer arbete om det skulle krisa sig när du är klar med din utbildning.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Vår familj har ett väldigt stort kontaktnät, men i kristider är man långt ifrån garanterad ett jobb ändå.. :p
Det är lite lurigt att ta sådana saker för givet.

Du kanske skulle kunna jobba 50% nu, om du bara lägger en dryg timme om dagen på skola nu? Det är ju bra för CVt, och är ytterligare en inkörsport till mer arbete om det skulle krisa sig när du är klar med din utbildning.

Aa, jag förstår. Men inom vården finns den nästan alltid jobb, och eftersom mamma är enhetschef så kan hon fixa jobb åt oss. :)

Jag vet med mig att jag aldrig skulle orka jobba 50% när jag vart sjuk av att gå upp tidigt igår (ja, jag får feber, ont i halsen och hela kitet) och sov 16 timmar efteråt. Sen får jag inte jobb heller då jag inte har gått gymnasiet ;D men men. Jag vill inte jobba nu ändå, lägger all energi jag har på att ens orka plugga.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag tycker att det låter otroligt oproffsigt av din morsa att lova dig och din snubbe jobb när hon inte ens vet hur pass väl lämpade ni är. Sjukt jävla oproffsigt.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Hur ska du kunna jobba efter utbildningen om du får feber utav att gå upp 8.30 en dag?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag tycker att det låter otroligt oproffsigt av din morsa att lova dig och din snubbe jobb när hon inte ens vet hur pass väl lämpade ni är. Sjukt jävla oproffsigt.

Ursäkta? :p hur menar du med att hon inte vet hur pass väl lämpade vi är?
Det är ju som så att jag känner min mamma och hon känner även min pojkvän otroligt bra. Hade hon inte tyckt att vi passade bra inom vården så hade hon absolut inte sagt att vi har fått jobb.

Och jo, mamma är faktiskt proffsig. Det säger jag inte för att hon är min mamma utan för den person hon är :)
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Hur kan hon veta att ni är bättre lämpade än andra sökande när hon inte ens vet vilka de andra sökandena är?

Hur kan hon veta att ni är lämpade när hon inte ens vet om ni klarat utbildningen än?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Du har inte sökt läkarhjälp för att du får feber utav att gå upp 8.30 (som faktiskt inte är speciellt tidigt)? Känns inte sunt att få feber för att man måste passa en tid? Hur ska det då gå att jobba sen? När du måste sova 16h efteråt?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Aa, jag förstår. Men inom vården finns den nästan alltid jobb, och eftersom mamma är enhetschef så kan hon fixa jobb åt oss. :)

Jag vet med mig att jag aldrig skulle orka jobba 50% när jag vart sjuk av att gå upp tidigt igår (ja, jag får feber, ont i halsen och hela kitet) och sov 16 timmar efteråt. Sen får jag inte jobb heller då jag inte har gått gymnasiet ;D men men. Jag vill inte jobba nu ändå, lägger all energi jag har på att ens orka plugga.

Å andra sidan finns det otroligt många som arbetar inom vården, och hur gärna din mamma skulle vilja tror jag inte att hon skulle kunna anställa någon som har så lite erfarenhet som en nyutexaminerad, om det var någon mer erfaren som också sökte jobbet, kanske rent av flera som är mer erfarna och kanske också har specialkunskaper som inte ni besitter. Tror inte att hon skulle kunna motivera ett sådant beslut för sin chef.

Men 30% då?
Det kommer nog bli en chock för dig om du ska gå från att ta hand om hästen och plugga en timme om dagen, till att börja jobba heltid när du är färdigutbildad, om du inte gör något mer däremellan :)
Ett jobb skulle ju också innebära rutiner, vilket du verkar behöva hjälp med för att få din vardag att fungera.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 960
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 160
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 602
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 073
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp