Varför sover jag så mycket?

Sv: Varför sover jag så mycket?

Du är duktigt stumpan! Du har gjort riktiga framsteg och det vet jag! :D Hejja hejja!
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Noterar till min besvikelse att den där peppappen inte verkar finnas för android, den lät ju väldigt användbar.... :/
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Det här är hemskt!!!!
vaknade inte trots att pv väckte mig flera gånger på morgonen. Under några timmar försökte han få liv i mig. Tydligen hade jag pratat också men tror ni att jag har något minne av det? Nepp!! Så jag vaknade 13.30, herregud. Nu har jag inte tagit sömnis så jag är jätte pigg. Klockan är ju asmycket men jag skulle kunna storstäda hela huset haha.
Får se om jag kommer kunna vakna i tid imorgon. Det värsta när jag sover dåligt en natt är att jag får så fruktansvärt ont i huvudet dagen efter. Som baksmälla/lättare migrän.

Jag har gjort som fler har tipsat om (!). Stängt av tvn, har alltid svalt i rummet och vädrat sängkläderna. Varvat ner innan sovdags med lite bok och småprat med hjärtat. Inget som kräver något från lilla hjärnan. Jag kan inte komma till ro. Dessutom började hunden gnälla mitt i allt när jag ligger och slappnar av så jag blev tvungen att gå ut med honom igen. Suck. Men det är väl bara att stå ut antar jag. Dessutom är det krig i mina magar. Dom låter värre än en flock skenande elefanter. Och det får mig inte heller att slappna av. Ingen sömnis = illamående också = ännu mer stressad. Blir till att sitta upp igen och somna sittande. Någon gång lär jag väl somna...
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men det är klart att du inte kan somna om du går upp 13:30. Ta sömnmedicin i god tid då, annars vänds ju aldrig dygnet rätt. Och på nåt sätt måste det ju gå att väcka dig på, du är ju inte medvetslös liksom.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

vaknade inte trots att pv väckte mig flera gånger på morgonen. Under några timmar försökte han få liv i mig. Tydligen hade jag pratat också men tror ni att jag har något minne av det? Nepp!! Så jag vaknade 13.30, herregud.

Om jag hade varit din pojkvän hade jag blivit rädd :crazy:, och hade min man betett sig så hade jag nog varit nära att ringa 112... När gick du och lade dig om du inte vaknade förrän kl 13:30???

Det värsta när jag sover dåligt en natt är att jag får så fruktansvärt ont i huvudet dagen efter. Som baksmälla/lättare migrän.

Ja, det får nog de flesta om de inte får tillräckligt med sömn, inklusive mig själv. Då får man ta en huvudvärkstablett och stå ut, helt enkelt.


För guds skull, kalla inte sömntabletter/sömnmedicin för "sömnis". Det får det att låta som om det är något oskyldigt godis du sätter i dig. Och, nej, du är inte ensam om att lägga till "-is" på ord, men jag tycker att det låter helt bedrövligt. En parentes kanske, men jag tycker inte att man ska avdramatisera något som är så allvarligt som medicin! Men det kanske är för att jag är "gammal"...
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Om jag hade varit din pojkvän hade jag blivit rädd :crazy:, och hade min man betett sig så hade jag nog varit nära att ringa 112... När gick du och lade dig om du inte vaknade förrän kl 13:30???

Ja nog minsan blir han det också! Att ringa 112 är väl inte riktigt aktuellt då jag inte är död ;) känns väl kanske liiiiiiite onödigt att belasta 112 för att jag sover haha. Jag vet inte när jag somnade.


Ja, det får nog de flesta om de inte får tillräckligt med sömn, inklusive mig själv. Då får man ta en huvudvärkstablett och stå ut, helt enkelt.

Fast huvudvärkstabletter hjälper inte. Men klart jag står ut.


För guds skull, kalla inte sömntabletter/sömnmedicin för "sömnis". Det får det att låta som om det är något oskyldigt godis du sätter i dig. Och, nej, du är inte ensam om att lägga till "-is" på ord, men jag tycker att det låter helt bedrövligt. En parentes kanske, men jag tycker inte att man ska avdramatisera något som är så allvarligt som medicin! Men det kanske är för att jag är "gammal"...

Jag tror nog att det finns värre saker att irritera sig på än någon som säger sömnis istället för sömntabletter. Men alla är vi olika. En liten fråga.. Säger du att ungar går på DAG istället för DAGis? Lite samma sak haha. Vad är det som är så allvarligt med mediciner? Var och varannan människa äter ju medicin idag.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Ja nog minsan blir han det också! Att ringa 112 är väl inte riktigt aktuellt då jag inte är död känns väl kanske liiiiiiite onödigt att belasta 112 för att jag sover haha. Jag vet inte när jag somnade.

Fast jag hade helt ärligt trott att någon i min familj var SJUK om det inte gick att väcka dem. Så hårt känner jag ingen som sover.

Jag tror nog att det finns värre saker att irritera sig på än någon som säger sömnis istället för sömntabletter. Men alla är vi olika. En liten fråga.. Säger du att ungar går på DAG istället för DAGis? Lite samma sak haha. Vad är det som är så allvarligt med mediciner? Var och varannan människa äter ju medicin idag.

Dag har det aldrig hetat, men väl dagHEM. Nej då, jag säger "dagis" ibland också, även om det numera heter förskola i stället. Men "dagis" är ju något positivt, som känns okej att avdramatisera. Att var och varannan människa äter medicin (vilket jag ställer mig tvekande till) är inte ett skäl till att ge mediciner gulliga smeknamn, tycker jag. För du menar väl ändå inte att "sömnis" skulle vara ett lika vedertaget begrepp som "dagis"? Men, visst, det är en liten personlig irritation som jag har. Det är kanske bara jag som reagerar på att folk ger sina mediciner smeknamn, vad vet jag?
 
Senast ändrad:
Sv: Varför sover jag så mycket?

Fast jag hade helt ärligt trott att någon i min familj var SJUK om det inte gick att väcka dem. Så hårt känner jag ingen som sover.

Mjo jag förstår hur du menar, men tydligen pratar jag ju och han vet att jag sover tungt, så det är ju inget "nytt". Men hade det varit något nytt problem så är det såklart att man blir orolig.


Dag har det aldrig hetat, men väl dagHEM. Nej då, jag säger "dagis" ibland också, även om det numera heter förskola i stället. Men "dagis" är ju något positivt, som känns okej att avdramatisera. Att var och varannan människa äter medicin (vilket jag ställer mig tvekande till) är inte ett skäl till att ge mediciner gulliga smeknamn, tycker jag. För du menar väl ändå inte att "sömnis" skulle vara ett lika vedertaget begrepp som "dagis"? Men, visst, det är en liten personlig irritation som jag har. Det är kanske bara jag som reagerar på att folk ger sina mediciner smeknamn, vad vet jag?

Hehe nej det har det ju inte, men tänkte bara att man säger ju "dagis". Jag säger sömnis för att det helt enkelt är lättare. Inte för att ge dom ett smeknamn. Och för att vara helt ärlig så är det allergitabletter :) fast sen gillar jag också att göra saker lite gulliga, men äsch, skitsamma :)
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Imorgon SKA jag upp kl 08. Sagt att hästen ska stå inne så jag måste ändå upp då. Ska ut och rida på förmiddagen och sen plugga under resten av dagen. Så jag har massor att göra hela dagen. Tog sömn(is)medicin tidigt idag, efter middagen vid 18, och ska lägga mig tidigt.

En liten bit på väg kanske?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag har inte läst den här tråden så superdupernoga, så jag kanske har missat att du skrivit det. Men jag undrar om du har ändrat dina sovtider? I början av tråden skrev du att du lade dig runt 00-01 ungefär. Har du tagit till dig tipsen att gå och lägga dig tidigare och på så sätt vända på dygnen? När lade du dig när du inte vaknade förrän 13.30? Och när lägger du dig när du planerar att gå upp vid 08, som imorgon?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag har inte läst den här tråden så superdupernoga, så jag kanske har missat att du skrivit det. Men jag undrar om du har ändrat dina sovtider? I början av tråden skrev du att du lade dig runt 00-01 ungefär. Har du tagit till dig tipsen att gå och lägga dig tidigare och på så sätt vända på dygnen? När lade du dig när du inte vaknade förrän 13.30? Och när lägger du dig när du planerar att gå upp vid 08, som imorgon?

Just sömnen är jag sämst på! Verkligen sämst. Jag går fortfarande och lägger mig senare än vad jag bör. Men jag ska lägga min snart. Pluggar så jag sitter inne vid datorn. Men jag kommer lägga mig efter och läsa lite eller kolla klart Beck.

Jag bestämde mig bara för att jag ska upp imorgon. Jag och PV pushar varandra och så fort klockan ringer ska jag sätta mig upp. Nu är jag ju "tvungen" att gå upp om jag inte vill att min häst ska stå inne hela förmiddagen. Så jag måste helt enkelt upp oavsett :)

Minns inte när jag gick och la mig.. lite för sent antagligen.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag bestämde mig bara för att jag ska upp imorgon. Jag och PV pushar varandra och så fort klockan ringer ska jag sätta mig upp. Nu är jag ju "tvungen" att gå upp om jag inte vill att min häst ska stå inne hela förmiddagen. Så jag måste helt enkelt upp oavsett :)

Kan du inte ha något liknande tvångssystem att gå efter i de närmsta veckorna, så du kommer upp inom rimlig tid? Som nu att hästen står inne och den behöver komma ut imorgon.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Kan du inte ha något liknande tvångssystem att gå efter i de närmsta veckorna, så du kommer upp inom rimlig tid? Som nu att hästen står inne och den behöver komma ut imorgon.

Läste först att jag skulle skaffa mig tvångsbeteende hahah ;) jo men jag tänkte att jag provar imorgon. Det är bra för jag kan ju absolut inte låta henne stå inne. Så då kommer jag upp i god tid. Det är superbra. Ska låta henne stå inne hela veckan så jag kommer upp och kan släppa ut själv! ;D
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Se till att inte gå och lägga dig när du kommer hem igen, det är lätt gjort och sen sover man hela dagen i alla fall.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag ska göra allt för att inte somna sen. Måste plugga och sen ska jag ner på stan så jag måste vara vaken :P
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Precis som nippe säger. Om du blir trött och känner att du behöver vila av allt pluggande (för det skulle du väl göra hela dagen imorgon?), ta hellre en promenad och friska upp dig, eller bara gå ut och sätt dig någonstans om du inte vill gå.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

det är bara att hålla sig uppe så KAN man inte somna.

tro mig, vi är många som jobbat oändligt många timmar många dagar i sträck som är dödligt trötta men som ändå håller sig vakna.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Precis som nippe säger. Om du blir trött och känner att du behöver vila av allt pluggande (för det skulle du väl göra hela dagen imorgon?), ta hellre en promenad och friska upp dig, eller bara gå ut och sätt dig någonstans om du inte vill gå.

Ja :) precis. Jag ska göra det. Eller så kilar jag upp till stallet igen, där finns det ju alltid en massa saker att göra.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 961
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 160
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 602
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 080
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Födda 2022
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp