Varför sover jag så mycket?

Sv: Varför sover jag så mycket?

Aldrig i livet :P jag avskyr att simma. Avskyr att visa min kropp ens för mig själv när jag duschar. Så simma är något jag inte gör offentligt. Men jag håller med om att det är en bra träningsform och jag skulle gärna vilja, men jag vågar inte visa mig.

Cykla då? Ni har väl en motionscykel där du bor?

Annars, ibland måste man göra saker man avskyr. Det bara är så. Glider man igenom livet utan att göra något jobbigt, ja då lär man aldrig komma framåt.

Sen är jag rätt övertygad om att ingen skulle vara elak mot dig i beachtråden. Och om nån skulle det så skulle andra protestera.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Du kan säga det hur många gånger du vill, det gör det inte mer sant.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

TS:
Tråden spänner över 5 månader, har över 600 inlägg varav du själv gjort över 230. Är detta väl investerad tid? Har investerad tid och energi gett tillräckliga resultat?

Tråden skulle kunna växa till 2000 inlägg (varav du skulle ha gjort 700-800), vilket skulle ta knappt 2 år. Vilka resultat skulle du statistiskt sett till trådens utveckling ha nått då? Vilka resultat skulle du hypotetiskt kunna uppnå på 1½ år? Hur vill du att ditt liv ska vara sommaren 2014?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

TS:
Tråden spänner över 5 månader, har över 600 inlägg varav du själv gjort över 230. Är detta väl investerad tid? Har investerad tid och energi gett tillräckliga resultat?

Tråden skulle kunna växa till 2000 inlägg (varav du skulle ha gjort 700-800), vilket skulle ta knappt 2 år. Vilka resultat skulle du statistiskt sett till trådens utveckling ha nått då? Vilka resultat skulle du hypotetiskt kunna uppnå på 1½ år? Hur vill du att ditt liv ska vara sommaren 2014?

Vet inte vad jag ska svara på detta, vad vill du mena med det? :)
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Vet inte vad jag ska svara på detta, vad vill du mena med det? :)

Att det går åt en jäkla massa tid till ingen nytta, och att detta kommer fortsätta på precis samma sätt i åratal framöver. Man kan till och med räkna på exakt HUR lång tid du lägger ner utan att komma framåt, och hur många som försöker hjälpa dig = hur mycket energi du lägger ner på bortförklaringar istället för förbättring. Allt dokumenterat i text för alla (inklusive dig) att studera.

Så - ska vi fortsätta i samma cirkel, eller vill du ha ett annat liv sommaren 2014?
Statistiskt sett kommer du ha det exakt som idag, efter att ha lagt ner 15-16 månader på att aktivt se till att det förblir så. Är det väl investerad tid?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Nu gör du det igen. Alltid något som du tycker att hindar dig från att genomföra vad-det-nu-är som någon tipsar dig om. Hade inte du en sambo/pojkvän? Tror du han gillar dig för att du är ful?

Faktum är att folk som jag tycker är asfula kan uppfattas som supersexiga av en annan. Det kommer alltid att finnas någon som tycker du är världens vackraste, samtidigt som det kommer att finnas någon som tycker du är väldigt ful. Vad du än gör.

Det är bara att acceptera det. Jag har haft (och har tidvis) komplex för feta lår, ful hy, ful näsa o.s.v. Oavsett vad jag tycker så kommer någon att tycka olika. Det är lite det som är tjusningen med hela världen. Vi tycker olika.

Det är du som är viktigast, inte vad någon främmande typ i simhallen tycker. Det är liksom helt irrelevant.

Tack för att du skrev inlägget jag inte mäktade med att skriva..
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Att det går åt en jäkla massa tid till ingen nytta, och att detta kommer fortsätta på precis samma sätt i åratal framöver. Man kan till och med räkna på exakt HUR lång tid du lägger ner utan att komma framåt, och hur många som försöker hjälpa dig = hur mycket energi du lägger ner på bortförklaringar istället för förbättring. Allt dokumenterat i text för alla (inklusive dig) att studera.

Så - ska vi fortsätta i samma cirkel, eller vill du ha ett annat liv sommaren 2014?
Statistiskt sett kommer du ha det exakt som idag, efter att ha lagt ner 15-16 månader på att aktivt se till att det förblir så. Är det väl investerad tid?

Oj, jag skulle aldrig orka räkna ihop allt! haha.
Nejnej, klart jag vill ha ett bättre liv. såklart!
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Oj, jag skulle aldrig orka räkna ihop allt! haha.
Nejnej, klart jag vill ha ett bättre liv. såklart!

Nu har jag bara följt tråden i tysthet (eftersom jag också är sjukt trött emellanåt :p), men jag måste bara fråga.

Vad gör du själv för att få ett bättre liv?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Oj, jag skulle aldrig orka räkna ihop allt! haha.
Nejnej, klart jag vill ha ett bättre liv. såklart!

Gör något åt det då?
Ta till dig av tipsen istället för att på ett flummigt sätt avvisa allting?

Jag borde nog sluta skriva i den här tråden nu, jag framstår som skittråkig.
Men jag tror att du skulle tjäna på att vara lite mer målmedveten.

Lycka till.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Just grejen att jag har börjat iallafall röra på mig, från det att jag har varit stillasittande i princip i 2 år.
Så jag har ju märkt otroligt stor skillnad sen jag skaffade häst, att jag mår mycket bättre. Jag har också börjat plugga och har faktiskt ork till det! Och att jag tycker det är kul. Så nog har jag väl gjort lite iallafall, även fast det är så himla mycket mer som jag behöver bättra på:)

Äter inte heller lika mycket skräpmat som jag åt förr. Det är också en stor stor skillnad. Minskat mina portioner rejält, och då riktigt rejält. Förr åt jag som en skogshuggarkarl men nu äter jag väl mer normala mängder som är anpassat för mig. Men dock kan jag bli bättre där också.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Gör något åt det då?
Ta till dig av tipsen istället för att på ett flummigt sätt avvisa allting?

Jag borde nog sluta skriva i den här tråden nu, jag framstår som skittråkig.
Men jag tror att du skulle tjäna på att vara lite mer målmedveten.

Lycka till.

Jag tycker inte att du är skittråkig :p
Jag tar ju till mig (!!!!!) hur mycket ska jag behöva säga det för att ni ska förstå?
Spela in en video när jag pratar och säger det kommer aldrig hända.. ;)
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Just grejen att jag har börjat iallafall röra på mig, från det att jag har varit stillasittande i princip i 2 år.
Så jag har ju märkt otroligt stor skillnad sen jag skaffade häst, att jag mår mycket bättre. Jag har också börjat plugga och har faktiskt ork till det! Och att jag tycker det är kul. Så nog har jag väl gjort lite iallafall, även fast det är så himla mycket mer som jag behöver bättra på:)

Äter inte heller lika mycket skräpmat som jag åt förr. Det är också en stor stor skillnad. Minskat mina portioner rejält, och då riktigt rejält. Förr åt jag som en skogshuggarkarl men nu äter jag väl mer normala mängder som är anpassat för mig. Men dock kan jag bli bättre där också.

Det låter ju jättebra!

Har du satt upp några mål för framtiden? Ett större mål och flera delmål längs vägen?

Tex; Denna veckan ska jag promenera 5 km. Om ett år ska jag kunna jogga 1 mil.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men du. Läs igenom hela tråden och fundera över dina inlägg. Du svarar ofta "Nej men självklart inte/ja självklart, MEN..."

Du leder oss i cirklar, om och om igen. Jag tror att du innerst inne, omedvetet alltså, gillar att tycka synd om dig själv. Det är faktiskt ganska vanligt. Eller så vill du bli bra, men inte göra något alls själv för att nå dit.

Som någon redan sa så är livet tråkigt och jobbigt ibland. Man måste:

Stiga upp och gå till jobbet. Helst i tid
Jobba på jobbet
Laga mat
Städa
Gå till gynekologen
Föra jobbiga samtal
Tvätta
Motionera
Äta annat än skräpmat, ibland sådant som inte alls är gott
Betala räkningar och inte bara köpa roliga saker

Det är saker som de flesta tycker är riktigt, riktigt jobbiga. Men man måste.

Gör upp en matlista och ett schema över din vecka. Schemat ska innehålla dina vanliga rutiner/besök, matlagning, tvätt och motion/hästeri. Upp kl 07.00 och i säng 22.00. Skippa sömnisarna om du kan.
Följ listan slaviskt i minst två veckor, och återkom då.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Det låter ju jättebra!

Har du satt upp några mål för framtiden? Ett större mål och flera delmål längs vägen?

Tex; Denna veckan ska jag promenera 5 km. Om ett år ska jag kunna jogga 1 mil.

Ja det har jag faktiskt gjort :) väldigt väldigt smått dock.
Som med plugget. Jag ska ha gjort ex antal uppgifter innan veckan är slut.
Lite större mål har jag inte satt än men mindre små delmål.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Det där tipset gav jag till TS i typ 3-4 trådar sen. Tror inte hon har följt rådet än än dock :p Då var problemet att hon glömde titta på listan (framförallt matlista), och det gick ju inte att följa mitt råd att tejpa upp den inuti kylen för då skulle ju hennes pojkväns familj eventuellt tycka det var jobbigt att den var ivägen för osten eller något liknande.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men du. Läs igenom hela tråden och fundera över dina inlägg. Du svarar ofta "Nej men självklart inte/ja självklart, MEN..."

Du leder oss i cirklar, om och om igen. Jag tror att du innerst inne, omedvetet alltså, gillar att tycka synd om dig själv. Det är faktiskt ganska vanligt. Eller så vill du bli bra, men inte göra något alls själv för att nå dit.

Som någon redan sa så är livet tråkigt och jobbigt ibland. Man måste:

Stiga upp och gå till jobbet. Helst i tid
Jobba på jobbet
Laga mat
Städa
Gå till gynekologen
Föra jobbiga samtal
Tvätta
Motionera
Äta annat än skräpmat, ibland sådant som inte alls är gott
Betala räkningar och inte bara köpa roliga saker

Det är saker som de flesta tycker är riktigt, riktigt jobbiga. Men man måste.

Gör upp en matlista och ett schema över din vecka. Schemat ska innehålla dina vanliga rutiner/besök, matlagning, tvätt och motion/hästeri. Upp kl 07.00 och i säng 22.00. Skippa sömnisarna om du kan.
Följ listan slaviskt i minst två veckor, och återkom då.

Det här kanske låter jätte konstigt men jag längtar faktiskt efter att få börja betala mina egna räkningar. Att sköta min egna lägenhet, städa och tvätta och allt som hör till. För egentligen tycker inte jag att det är speciellt tråkigt. Visst finns det roligare saker att göra men man kan ju göra städningen kul :).

Jag är med på hur du menar!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 961
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 160
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 602
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp