Varför sover jag så mycket?

Sv: Varför sover jag så mycket?

Och alltså, det här med maten...
Det verkar vara väldigt mycket grillade mackor, pizza, frallor till frukost, pasta... Kolhydrater, kolhydrater, kolhydrater.
Självklart bör man äta kolhydrater. Men, hade jag varit du hade jag börjat planera matintaget lite bättre.
Dra ner på kolhydraterna, ät mer protein, börja kolla på vad du egentligen får i dig och se till att du får i dig mat som din kropp mår BRA av.

Om du ändrar på dina matvanor, se till att sova på i alla fall lite "normalare" tider samt försöker ge dig ut och promenera en sväng utöver det du är i stallet så vågar jag fan lova att du kommer att må bättre!
Maten gör SÅ mycket för vårt mående, precis som sömn och motion.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Och alltså, det här med maten...
Det verkar vara väldigt mycket grillade mackor, pizza, frallor till frukost, pasta... Kolhydrater, kolhydrater, kolhydrater.
Självklart bör man äta kolhydrater. Men, hade jag varit du hade jag börjat planera matintaget lite bättre.
Dra ner på kolhydraterna, ät mer protein, börja kolla på vad du egentligen får i dig och se till att du får i dig mat som din kropp mår BRA av.

Om du ändrar på dina matvanor, se till att sova på i alla fall lite "normalare" tider samt försöker ge dig ut och promenera en sväng utöver det du är i stallet så vågar jag fan lova att du kommer att må bättre!
Maten gör SÅ mycket för vårt mående, precis som sömn och motion.

Jag har börjat skriva matdagbok, alltid något.
Minns inte sist jag åt en grillad macka, eller jo för typ två veckor sen, innan det minns jag inte. Pizza äter jag inte alls ofta längre. Äter inte snabbmat alls lika mycket nu som förr.

Jag är så jäkla kräsen vad gäller mat, det är inte mycket jag kan äta egentligen. Eller jag gillar ju mycket, men jag har svårt att få i mig. Och ja, kräsen är mitt mellannamn.
Om vi äter pasta och köttfärssås (exempel) så brukar jag faktiskt minska intaget av just pasta och lägger till mer grönsaker istället. Dock är jag kräsen vad gäller köttfärssås också men ja. Samma när det är annat med potatis. Försöker minska så gott jag kan och ersätter med grönsaker.

Jag kan fortfarande inte gå mer än det jag gör i stallet. Det gör så ont i benen att jag gråter ibland. Men jag har fått en tid hos min läkare så jag ska ta upp det.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Börja simma då! Superbra för hela kroppen. Simma fyra gånger i veckan, promenera resten.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Börja simma då! Superbra för hela kroppen. Simma fyra gånger i veckan, promenera resten.

Aldrig i livet :P jag avskyr att simma. Avskyr att visa min kropp ens för mig själv när jag duschar. Så simma är något jag inte gör offentligt. Men jag håller med om att det är en bra träningsform och jag skulle gärna vilja, men jag vågar inte visa mig.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag har börjat skriva matdagbok, alltid något.
Minns inte sist jag åt en grillad macka, eller jo för typ två veckor sen, innan det minns jag inte. Pizza äter jag inte alls ofta längre. Äter inte snabbmat alls lika mycket nu som förr.

Jag är så jäkla kräsen vad gäller mat, det är inte mycket jag kan äta egentligen. Eller jag gillar ju mycket, men jag har svårt att få i mig. Och ja, kräsen är mitt mellannamn.
Om vi äter pasta och köttfärssås (exempel) så brukar jag faktiskt minska intaget av just pasta och lägger till mer grönsaker istället. Dock är jag kräsen vad gäller köttfärssås också men ja. Samma när det är annat med potatis. Försöker minska så gott jag kan och ersätter med grönsaker.

Jag kan fortfarande inte gå mer än det jag gör i stallet. Det gör så ont i benen att jag gråter ibland. Men jag har fått en tid hos min läkare så jag ska ta upp det.

Skitsamma när du senast åt den där grillade mackan. Pizza var det ju senast häromdagen. Jag bryr mig dock inte om när du senast åt vad, utan att du verkar behöva ändra dina matvanor. Självklart så är det ju okej att äta pizza och annat skräp ibland, men du måste nog börja tänka efter lite mer.

OCh du, skit samma om du tycker att simning är tråkigt. Din kropp BEHÖVER röra på sig och för att du ska må bra så måste du nog helt enkelt göra saker du tycker suger. Jag gör massor av saker som jag tycker är tråkigt, men gör dem ändå för att jag MÅSTE. Livet är inte alltid kul...

Och ärligt talat, du är i 20årsåldern och det är ju inte så att kroppen blir piggare och piggare med åldern utan hade jag varit du hade jag tagit tag i det nu. Det är ju nu du har som bäst förutsättningar.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

OCh du, skit samma om du tycker att simning är tråkigt. Din kropp BEHÖVER röra på sig och för att du ska må bra så måste du nog helt enkelt göra saker du tycker suger. Jag gör massor av saker som jag tycker är tråkigt, men gör dem ändå för att jag MÅSTE. Livet är inte alltid kul...

Jag har aldrig sagt att jag tycker att simning är tråkigt.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Om det är någon mental grej att "jag-är-så-ful-och-kan-inte-visa-mig" så kanske det vore idé att jobba på det.
Genom att t ex köpa sig en ny baddräkt/bikini som du trivs i och just do it.

Sluta se begränsningar överallt! Livet blir asjobbigt då ju.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Om det är någon mental grej att "jag-är-så-ful-och-kan-inte-visa-mig" så kanske det vore idé att jobba på det.
Genom att t ex köpa sig en ny baddräkt/bikini som du trivs i och just do it.

Sluta se begränsningar överallt! Livet blir asjobbigt då ju.


Det är nog både mentalt och fysiskt, för jag ÄR ful, alltså, det spelar ingen roll vad folk säger, för jag ser ju vad jag ser i spegeln och jag är groteskt ful. Och jag vägrar att visa mig halvnaken.

Det är ju inte direkt så att jag VILL att det ska vara jobbigt :P vem vill det?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Vad spelar det för roll om nu andra skulle tycka att du är grotesk?
Varför ska det hindra dig från att simma?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Tja, om du nu tycker det så är det ju ännu mer anledning att göra något åt det.
Jag tror faktiskt att det sitter i ditt huvud, ingen annan skulle tänka på det i badhuset.

Vad är det värsta som kan hända?
Tänk om du faktiskt skulle prova några gånger och det skulle bli lättare och lättare?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Tja, om du nu tycker det så är det ju ännu mer anledning att göra något åt det.
Jag tror faktiskt att det sitter i ditt huvud, ingen annan skulle tänka på det i badhuset.

Vad är det värsta som kan hända?
Tänk om du faktiskt skulle prova några gånger och det skulle bli lättare och lättare?

Jag avskyr den där frågan. Vad är det värsta som kan hända. Ja, att jag blir utskrattad (som jag alltid har blivit när jag visat mig i bikini/baddräkt), får konstiga blickar osv. Sen mår jag själv förjävla dåligt över mitt utseende. Det gjorde jag när jag var smal också så allt sitter inte i fettet.

Jag vet att ingen annan skulle tänka på det. Jag bryr mig inte om hur andra ser ut. Men jag bryr mig om hur jag ser ut och det räcker för att få ångest och skämmas ihjäl. Jag menar, du skulle väl aldrig gå ut naken på stan? Det är lite den känslan jag får.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Det var bara simdelen av mitt inlägg som var intressant eller?
Om du nu skäms så mycket över hur du ser ut så är fet väl ÄNNU mer aktuellt att börja äta ordentligt? Sätt ett kalorimål varje dag och HÅLL dig till det så lovar jag att du märker skillnad(så länge du sätter ett tillräcklig lågt kalorimål) och du kommer dessutom märka att knäna blir piggare om de får mindre vikt att släpa på.

En rekommendation är att hänga på i Beachtråden. Där kan du få massor av pepp och vissa där är grymt kunnig när det gäller kost & motion.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Nu gör du det igen. Alltid något som du tycker att hindar dig från att genomföra vad-det-nu-är som någon tipsar dig om. Hade inte du en sambo/pojkvän? Tror du han gillar dig för att du är ful?

Faktum är att folk som jag tycker är asfula kan uppfattas som supersexiga av en annan. Det kommer alltid att finnas någon som tycker du är världens vackraste, samtidigt som det kommer att finnas någon som tycker du är väldigt ful. Vad du än gör.

Det är bara att acceptera det. Jag har haft (och har tidvis) komplex för feta lår, ful hy, ful näsa o.s.v. Oavsett vad jag tycker så kommer någon att tycka olika. Det är lite det som är tjusningen med hela världen. Vi tycker olika.

Det är du som är viktigast, inte vad någon främmande typ i simhallen tycker. Det är liksom helt irrelevant.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Det var bara simdelen av mitt inlägg som var intressant eller?
Om du nu skäms så mycket över hur du ser ut så är fet väl ÄNNU mer aktuellt att börja äta ordentligt? Sätt ett kalorimål varje dag och HÅLL dig till det så lovar jag att du märker skillnad(så länge du sätter ett tillräcklig lågt kalorimål) och du kommer dessutom märka att knäna blir piggare om de får mindre vikt att släpa på.

En rekommendation är att hänga på i Beachtråden. Där kan du få massor av pepp och vissa där är grymt kunnig när det gäller kost & motion.

Ja, jag är väl inte dum i huvudet direkt. Nog att jag är korkad och seg men alltså, jag förstår ju att jag måste gå ner i vikt för att bli smalare... :P

Jag har provat flera sätt att gå ner i vikt (alltså inte bara det jag har skrivit om här och på bloggen utan även innan "buke-tiden". Och jag misslyckas varje gång. Jag kanske går ner något/några kilo men sen är jag likförbannat där igen och vräker i mig. Eller mycket äter jag egentligen inte, men fel.

För några år sen, typ 6 år sen, så år jag kanske 3 köttbullar, drack enbart vatten och rörde på mig i princip varje dag. Ändå blev jag bara större och större.
Tror inte jag skulle uppskattas i Beachtråden:p
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Nu gör du det igen. Alltid något som du tycker att hindar dig från att genomföra vad-det-nu-är som någon tipsar dig om. Hade inte du en sambo/pojkvän? Tror du han gillar dig för att du är ful?

Men jag måste ju säga som det är? Jag kan ju inte ljuga heller. Säger jag att jag är ful så är jag det, punkt. Det spelar ingen roll vad folk säger för jag vet att jag är ful. Jo, jag har pojkvän. Jag vet att han älskar mig för den jag är och han är väldigt duktig på att tala om för mig hur fin jag är, men det är nog ta mig fan den enda som sagt det på ett ärligt sätt. Men jag vill inte blanda in honom i det här:).

Faktum är att folk som jag tycker är asfula kan uppfattas som supersexiga av en annan. Det kommer alltid att finnas någon som tycker du är världens vackraste, samtidigt som det kommer att finnas någon som tycker du är väldigt ful. Vad du än gör.

Jag vet. Alla tycker olika. Nu tycker jag inte direkt att människor är fula. Visst, vissa kanske ser bättre ut än andra men det finns inte en chans att jag går runt och tänker på hur fula/fina folk är. För mig sitter det mest i personligheten. Hur andra är alltså.
Sen finns det ju undantag och där är jag. Och jag är ful, punkt! Och det har jag ändå hört i hela mitt liv så varför skulle det ändra sig helt plötsligt?

Det är bara att acceptera det. Jag har haft (och har tidvis) komplex för feta lår, ful hy, ful näsa o.s.v. Oavsett vad jag tycker så kommer någon att tycka olika. Det är lite det som är tjusningen med hela världen. Vi tycker olika.

Ja det är jätte bra att folk tycker olika:) det hade varit hemskt om alla tyckte lika :p. Undrar egentligen om det finns någon som verkligen är 100% nöjd med sig själv? Trots operationer och liknande tror jag det alltid finns något man inte gillar med sig själv.

Det är du som är viktigast, inte vad någon främmande typ i simhallen tycker. Det är liksom helt irrelevant.

Jo jag vet ju det innerst inne. Folk har väl inte tid att tycka och tänka om andra hur dom ser ut när dom istället måste fokusera på sig själv och tänka på hur man själv ser ut... Men ändå!
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Ja, jag är väl inte dum i huvudet direkt. Nog att jag är korkad och seg men alltså, jag förstår ju att jag måste gå ner i vikt för att bli smalare... :P

Jag har provat flera sätt att gå ner i vikt (alltså inte bara det jag har skrivit om här och på bloggen utan även innan "buke-tiden". Och jag misslyckas varje gång. Jag kanske går ner något/några kilo men sen är jag likförbannat där igen och vräker i mig. Eller mycket äter jag egentligen inte, men fel.

För några år sen, typ 6 år sen, så år jag kanske 3 köttbullar, drack enbart vatten och rörde på mig i princip varje dag. Ändå blev jag bara större och större.
Tror inte jag skulle uppskattas i Beachtråden:p

Eh, ja. Har jag sagt något som tyder på att du skulle tro att man kan bli smal utan att gå ner i vikt?

Ärligt talat, om beachtråden kan hjälpa dig att må bättre så tror jag inte någon sär skulle ha det minsta emot om du dök upp - så länge du faktiskt AKTIVT gjorde något för att bli bättre. Du är inte den enda som misslyckats flera gånger, men kan andra så kan du. Det är ju inte direkt så att du och din bantning är unik på något sätt.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Eh, ja. Har jag sagt något som tyder på att du skulle tro att man kan bli smal utan att gå ner i vikt?

Det var den uppfattningen jag fick av det du skrev, därav mitt svar.

Ärligt talat, om beachtråden kan hjälpa dig att må bättre så tror jag inte någon sär skulle ha det minsta emot om du dök upp - så länge du faktiskt AKTIVT gjorde något för att bli bättre. Du är inte den enda som misslyckats flera gånger, men kan andra så kan du. Det är ju inte direkt så att du och din bantning är unik på något sätt.

Jag har då aldrig påstått att jag är unik :p eller att min bantning är det. Herregud, unik är väl det sista jag är med tanke på det jag skrev tidigare idag. Jag gud nej, unik är jag inte!! Och jo, jag tror att folk skulle ha något emot om jag dök upp där. Antingen skulle dom frysa ut mig totalt eller så skulle svaren bli som i typ den här tråden. Som det alltid har varit.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men ÅÅÅÅÅÅÅH!
Nu orkar jag inte mer.

De som hänger i beachtråden är genuint fina och gulliga människor, och om även de skulle börja "hacka" eller vad det nu är du tycker folk gör, så borde du väl fatta att folk inte skriver som de gör för att klanka ner på dig eller för att de tycker att det är kul, utan för att de faktiskt (tro det eller ej!) vill hjälpa till.

Men ärligt. Du vill ju inte ta åt dig eller ändra dig. Du verkar trivas bra med att ha massa saker att skylla på hela tiden.
Lycka till med allt.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men ÅÅÅÅÅÅÅH!
Nu orkar jag inte mer.

De som hänger i beachtråden är genuint fina och gulliga människor, och om även de skulle börja "hacka" eller vad det nu är du tycker folk gör, så borde du väl fatta att folk inte skriver som de gör för att klanka ner på dig eller för att de tycker att det är kul, utan för att de faktiskt (tro det eller ej!) vill hjälpa till.

Men ärligt. Du vill ju inte ta åt dig eller ändra dig. Du verkar trivas bra med att ha massa saker att skylla på hela tiden.
Lycka till med allt.

Och nu lyssnar du ju inte på mig. Jag säger ju att jag visst tar åt mig och lyssnar på vad jag får för tips. Suck!!!!!!!!! :P
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 961
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 161
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 602
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp