Varför sover jag så mycket?

Sv: Varför sover jag så mycket?

Funderar på samma sak. Jag har läst många av TS trådar tidigare, men aldrigt lagt ned energi på att svara, av just den anledningen. TS verkar inte ta till sig ett dugg av svaren hon får. Har även kikat lite i bloggen och där står det (i mina ögon) i stort sett bara gnäll om att hon mår dåligt. Jag uppfattar det som att hon är ute efter uppmärksamhet. Tråkigt, eftersom att hon faktiskt får/har fått massor av bra tips!

Fast vad spelar det för roll om jag enligt dig (och andra) tycker att jag är gnällig på min blogg? Det har ju inget med det här att göra :P.
Jag har tackat för alla bra tips, vad mer kan jag göra?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Fast Saeta, vad förväntar du dig att någon ska kunna svara som inte redan sagts?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

För att när jag tar upp en ny tråd/skapar en ny är det för mig ett nytt problem (eller vad som). Inte något som redan har varit. Men det verkar bara vara jag som fattar det :p
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men alla dina problem beror ju på samma saker. Och är på samma tema liksom (du sover för mycket, du är trött hela tiden, du mår illa etc).

Kanske är det bara du som inte förstår att du bara drar upp samma problem hela tiden? Att ditt dåliga mående med största sannolikhet beror på samma saker som det berott på hela tiden?

Så länge du inte gör ett seriöst försök att ordna ditt liv och dina rutiner enligt de mest grundläggande sätt (de sätt som människor generellt lever på för att må bra) så bör du inte bli förvånad om du hela tiden mår lite pissigt. Du ger inte kroppen förutsättningar för att må bra. Alls.

Få människor skulle inte må illa och vara sjukt trötta om de vore du. Du lever liksom fel.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Kanske är det bara du som inte förstår att du bara drar upp samma problem hela tiden? Att ditt dåliga mående med största sannolikhet beror på samma saker som det berott på hela tiden?

Ja det är nog helt klart så att det är jag som inte förstår att jag drar upp samma problem. För mig är det ju helt olika problem.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

För att när jag tar upp en ny tråd/skapar en ny är det för mig ett nytt problem (eller vad som). Inte något som redan har varit. Men det verkar bara vara jag som fattar det :p

Fast den här tråden är från juni, och handlar om trötthetsproblemen. På vilket sätt menar du att problemet är annorlunda nu mot i juni?

Jag orkar inte läsa igenom hela tråden, men för de flesta av dina problem finns det "enkla" lösningar:
1. Ät vettig mat på vettiga tider
2. Gå och lägg dig i tid och gå upp i tid. Sov inte på dagen.
3. Motionera.

Dessa råd har du fått i många trådar, och du har fått konkreta tips på hur du ska klara av att göra en sådan förändring. Ändå skapar du nya trådar och får precis samma tips igen. Då kan man fundera på vad för svar du vill ha egentligen.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Fast den här tråden är från juni, och handlar om trötthetsproblemen. På vilket sätt menar du att problemet är annorlunda nu mot i juni?

Menar du att jag isåfall skulle startat en ny tråd? Istället för att ta upp en gammal? Tänkte att det kunde vara lättare att ta upp en äldre.

Jag orkar inte läsa igenom hela tråden, men för de flesta av dina problem finns det "enkla" lösningar:
1. Ät vettig mat på vettiga tider
2. Gå och lägg dig i tid och gå upp i tid. Sov inte på dagen.
3. Motionera.

Jag har ju sagt att jag har förbättrat sen jag startade tråden.
Och ja, jag försöker att inte sova på dagen men jag somnar oavsett. Ögonen stängs utan förvarning. Men det har jag ju skrivit flera gånger, vilket ingen verkar ha sett.

Dessa råd har du fått i många trådar, och du har fått konkreta tips på hur du ska klara av att göra en sådan förändring. Ändå skapar du nya trådar och får precis samma tips igen. Då kan man fundera på vad för svar du vill ha egentligen.

Jag vet! Och jag har tackat för dom bra tipsen. Och det har jag också skrivit. Äsch, skitsamma.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Menar du att jag isåfall skulle startat en ny tråd? Istället för att ta upp en gammal? Tänkte att det kunde vara lättare att ta upp en äldre.
Nu svarade du ju på något helt annat än det jag skrev, läste du ens?
Du skrev:
För att när jag tar upp en ny tråd/skapar en ny är det för mig ett nytt problem (eller vad som). Inte något som redan har varit.

Då tolkade jag det som att du menade att du tog upp den här tråden för ett nytt problem. Fast problemet verkar vara detsamma som i juni när tråden skapades. Jag har ingen åsikt om huruvida du ska skapa ny tråd eller fortsätta i en gammal.
 
Senast ändrad:
Sv: Varför sover jag så mycket?

Nu svarade du ju på något helt annat än det jag skrev, läste du ens?
Du skrev:

Nej, jag har slutat att läsa. Jag försöker anpassa mig här på Buke ;)
Jag vet vad jag skrev!


Då tolkade jag det som att du menade att du tog upp den här tråden för ett nytt problem. Fast problemet verkar vara detsamma som i juni när tråden skapades. Jag har ingen åsikt om huruvida du ska skapa ny tråd eller fortsätta i en gammal.

Ja, alltså själva problemet är väl detsamma, på sätt och vis. Men det är mycket som har förbättrats (hur många gånger har jag inte skrivit det nu?) och jag är fortfarande trött. Därför skrev jag i en gammal tråd.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Och ja, jag försöker att inte sova på dagen men jag somnar oavsett. Ögonen stängs utan förvarning. Men det har jag ju skrivit flera gånger, vilket ingen verkar ha sett

Och så går du tillbaka. Igen. Det där har ju folk svarat på miljoner gånger. Somnar du mitt under promenaden/då du städar? Nej, det gör du inte. Du sommnar sittande i soffan, antar jag. Men sätt dig inte i soffan då. GÖR något.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Hur kan man bli så stressad av att inte ha fullt upp? Låter märkligt. Då finns ju tiden på att satsa på det man brinner för och annat man kanske inte hinner fokusera på till hundra procent.

En grej som tidigare nämnts är att det är oerhört viktigt att man dyker upp på avtalad tid. Är man inte där kan man inte begära att få hjälp. Sen är livet ofta kämpigt. Det kan ändra sig så fort och utan att man kan påverka. Det gäller att ta det lugnt och göra det bästa som går att göra.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Hur kan man bli så stressad av att inte ha fullt upp? Låter märkligt.

För att det finns olika typer av stress. Dels den "klassiska" stressen där du blir stressad av att ha ett tight tidsschema och svårt att hinna med, men det finns också en mer psykisk stress som kan komma av helt andra orsaker och framför allt, när du inte är van vid att göra en massa saker på dagarna, så räcker det med en eller två tider att passa eller "måsten" för att man ska bli stressad. Så visst går det. Jag lider själv av den typen av stress, men har lärt mig hantera det.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Fast vad spelar det för roll om jag enligt dig (och andra) tycker att jag är gnällig på min blogg? Det har ju inget med det här att göra :P.
Jag har tackat för alla bra tips, vad mer kan jag göra?

Jo, det har vist nått med det här att göra. Du skapar tråd efter tråd med samma grundproblem, får massor av bra tips som du tackar för och säger att du ska prova. Och sen kommer det en ny tråd, med exakt samma grundproblem, får samma bra tips, som du säger att du ska prova, sen kommer det en ny tråd, och ja.. Du fattar.

Eftersom du inte verkligen tar åt dig helhjärtat av tipsen, och verkligen provar dom, utan istället startar tråd efter tråd, och skriver om hur dåligt du mår på bloggen (nu har jag bara varit in på din blogg nån enstaka gång, med då har i stort sett vart enda inlägg handlat om det).

Det får dig att framstå som att du bara vill ha uppmärksamhet, när du aldrig verkligen tar tag i problemen. Det måste du väl förstå om du tänker efter?

Du får skriva om precis vad du vill på din blogg, känner du att du får ut något att älta dina problem där, så absolut, gör det! Samma sak när det gäller att starta trådar här, kör på! Men du måste förstå att när folk verkligen lagt ned tid och energi på att svara på dina trådar, och sen så kommer det bara fler och fler som grundar sig i samma sak, då börjar folk fundera på varför du egentligen gör det, när du endå inte tar till dig av svaren. Och den första anledningen som många förmodligen antar att det beror på, är just att du söker uppmärksamhet.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

När är det då? Om det är länge tills dess så kan du ju själv kalla samman till stallmöte.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Vi har inte bestämt datum än men snart!!
Det är ändå dags för möte nu och vi håller på att bestämma datum.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men visst var det någon person som var mer ansvarig för stallet? Du kan ju ändå höra lite med den personen först innan mötet också.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Hur kan man bli så stressad av att inte ha fullt upp? Låter märkligt.

Jag tror inte alls att det är så märkligt utan tvärtom ganska vanligt. Det blir väl någon slags "passiv stress" där understimulansen gör att du blir låg, trött, nere och helt enkelt inte orkar göra ens roliga saker. Det tror jag, helt ärligt, är jättevanligt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 961
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 161
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 602
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp